e-news.cz - kurzy
Reklama

Až třem pětinám kupujících nevadí stočený tachometr: Chtějí jen slevu

29.07.2020, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Až třem pětinám kupujících nevadí stočený tachometr: Chtějí jen slevu

Je stočený tachometr důvodem, proč se poohlédnout po jiném autě? Pro padesát devět procent kupujících není za předpokladu, že je nájezd kilometrů snížený do padesáti tisíc kilometrů.


Vyplynulo to z průzkumu, jež mezi třemi sty lidmi kupujícími ojeté auto realizovala společnost Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji použitých vozů. Z průzkumu konkrétně vyšlo, že třicet pět procent kupujících by jednoznačně požadovalo slevu. Dalších dvacet dva procent by se na stočený tachometr zeptalo prodejce a v závislosti na jeho přístupu by si auto možná koupilo, respektive pokud by je dokázal přesvědčit, že o stočení nevěděl a byl ochotný k vyjednávání o ceně vozu. Dvě procenta zákazníků by stočený tachometr vůbec neřešila a auto si klidně koupila i za výchozích podmínek. „Je překvapivé, že stočený tachometr většinu lidí od koupi vozu jednoznačně neodradí. Na jednu stranu je pravdou, že pokud prodejce přizpůsobí cenu vozu skutečnému kilometrovému nájezdu, nemusí to být problém. Alarmující však je, že pouze dvacet dva procent kupujících by se zajímalo o to, zda prodávající o stočení věděl a zda jim nezatajuje i něco jiného,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. Kromě stočeného tachometru se kupující mohou často setkat i se zatajenými haváriemi (99,4 procent aut je prodáváno jako nehavarované), omlazením vozidla neuvedením skutečného roku výroby, falšováním původu (i českého) či nelegálním předěláním vozidla. Stočený tachometr zdražuje vozidlo v průměru o dvacet procent. Záleží na konkrétním modelu, jeho stáří, a především počtu stočených kilometrů. „Kromě toho na kupujícího čekají dodatečné náklady spojené s údržbou vozu kvůli vyššímu kilometrovému nájezdu. Tyto náklady se vyšplhají opět v průměru na dvacet procent. S těmito náklady však lidé, kteří požadují slevu, zpravidla nepočítají,“ upozorňuje Martin Pajer. Lidé, kteří jsou ochotni stočený tachometr tolerovat, by měli vědět, že pokud plánují vozidlo v budoucnu prodat, mohou narazit na problém. „Tato auta se budou v nadcházejících letech obecně hůř prodávat, neboť lidé historii najetých kilometrů čím dál více prověřují a najít kupce bude těžké,“ dodává Pajer.
Při stočení o více než padesát tisíc kilometrů klesá ochota lidí koupit vůz na třetinu
Ochota tolerovat stočený tachometr však klesá se vzrůstajícím počtem stočených kilometrů. Stejní lidé totiž byli tázáni, jak by se zachovali v případě, že by zjistili, že auto má stočený tachometr o více než padesát tisíc kilometrů. Podíl těch, kteří by si byli i tak ochotni vozidlo koupit, klesnul z padesáti devíti procent na dvacet jedna procent, tedy prakticky na třetinu. Konkrétně dvanáct procent kupujících by jednoznačně požadovalo slevu, sedm procent by se vyptávalo prodejce a dvě procenta by stočení údajně neřešila. „Statisticky každý pátý člověk by si auto se stočeným tachometrem třeba o sto tisíc kilometrů vědomě koupil, a to je opravdu velké číslo. Zajímavá je emocionální rovina, která do rozhodování vstupuje. Před vybíráním vozu mívá každý kupující relativně konkrétní představu zejména o ceně, stáří, a právě kilometrovém nájezdu. A každý pátý je ochotný se této představy vzdát a pořídit si auto, které má i třeba dvakrát tolik najeto. A to jen proto, že auto vidí a líbí se mu. Průzkum ukázal, jak velkou roli hrají emoce při koupi vozidla,“ popisuje Martin Pajer. Průměrný počet stočených kilometrů se pohybuje okolo sto tisíc kilometrů. Manipulaci s počitadlem ujetých kilometrů vykazuje až třetina ojetin určených k prodeji. Očekává se přitom, že kvůli snížené poptávce a kupní síle v důsledku koronavirových opatření se může podíl aut se stočeným tachometrem v následujících měsících až o několik procentních bodů zvýšit. Stočený tachometr lze přitom nejlépe odhalit prověřením historie vozidla. Zadáním VIN kódu vozu do systému AUTOTRACER na www.zkontrolujsiauto.cz lze manipulaci s počitadlem ujetých kilometrů odhalit do několika minut z pohodlí domova.
Foto: pixabay.com
Zdroj: Cebia, spol. s r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Vánoční tržby e-shopů budou zřejmě vyšší než loni

21.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby českých e-shopů z letošních předvánočních nákupů by mohly být asi o pět procent vyšší než loni. Nahrává tomu meziroční nárůst prodejů i příznivější ekonomická situace domácností. Nejčastěji Češi plánují utratit za dárky pod stromeček 5 až 10 tisíc korun.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ceny nemovitostí ve vyloučených lokalitách vykazují neobvyklé trendy

15.11.2024, Autor: Z blogosféry

Ústecký kraj je dlouhodobě známý svým specifickým realitním trhem, který se vyznačuje nejnižšími cenami nemovitostí v České republice. Tento fenomén je zvlášť patrný ve vyloučených lokalitách, kde sociální a ekonomické faktory významně ovlivňují hodnotu realit. Průměrná cena bytu o velikosti 50 m² se zde pohybuje kolem 25 000 Kč za m², což je výrazně pod celorepublikovým průměrem, který dle posledních statistik přesahuje 60 000 Kč za m².

Češi si všímají nedostatku řemeslníků. Chybí i plynaři, zájem o ně potvrzují delší čekací lhůty

13.11.2024, Autor: Z blogosféry

V České republice je málo řemeslníků. Na tom, že u nás chybí, se shodlo 87 % dotázaných. Nedostatek řemeslníků Češi pozorují zejména na růstu cen a prodlužování čekacích lhůt. Například na služby plynaře pečujícího o domácí spotřebiče si čtvrtina lidí počkala déle než měsíc. Češi současně považují kariéru řemeslníka za vysoce perspektivní.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Mírné ochlazování pracovního trhu pokračuje

09.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská registrovaná míra nezaměstnanosti v říjnu oproti předchozímu měsíci klesla o 0,1 procentního bodu a dosáhla tak hodnoty 3,8 %. Tento výsledek byl v souladu s většinovým očekáváním.

Nová exekuční pravidla mohou sebrat až dvě třetiny zbytku čisté mzdy

08.11.2024, Autor: Z blogosféry

Novela insolvenčního zákona přináší změny v oblasti srážek ze mzdy. Pokud je proti zaměstnanci vedeno čtyři a více exekucí, mohou mu být nově sraženy až dvě třetiny tzv. zbytku čisté mzdy. Výjimkou jsou lidé, kteří pobírají starobní, invalidní nebo sirotčí důchod.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Zotavování maloobchodu pokračuje pomalu ale jistě

08.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské reálné maloobchodní tržby vykázaly v průběhu září meziměsíční nárůst o 0,2 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 5,6 %. Jedná se o mírně lepší výsledek, než o měsíc dříve (5,0 %) a prakticky přesný zásah do hodnoty, kterou očekával trh. Meziměsíčně tržby narostly již počtvrté v řadě.

Aktuální trendy ve tvorbě životopisu

07.11.2024, Autor: red

Dnešní zaměstnavatelé upřednostňují životopisy, které přehledně zdůrazňují přínosy a konkrétní výsledky, jichž kandidát dosáhl. Kvalitní životopis se zaměřuje na klíčové dovednosti a úspěchy, které mají přímou souvislost s pozicí, o kterou se ucházíte.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama