e-news.cz - kurzy
Reklama

Až třem pětinám kupujících nevadí stočený tachometr: Chtějí jen slevu

29.07.2020, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Až třem pětinám kupujících nevadí stočený tachometr: Chtějí jen slevu

Je stočený tachometr důvodem, proč se poohlédnout po jiném autě? Pro padesát devět procent kupujících není za předpokladu, že je nájezd kilometrů snížený do padesáti tisíc kilometrů.


Vyplynulo to z průzkumu, jež mezi třemi sty lidmi kupujícími ojeté auto realizovala společnost Cebia, která už téměř tři desítky let pomáhá motoristům bojovat proti nekalým praktikám při prodeji použitých vozů. Z průzkumu konkrétně vyšlo, že třicet pět procent kupujících by jednoznačně požadovalo slevu. Dalších dvacet dva procent by se na stočený tachometr zeptalo prodejce a v závislosti na jeho přístupu by si auto možná koupilo, respektive pokud by je dokázal přesvědčit, že o stočení nevěděl a byl ochotný k vyjednávání o ceně vozu. Dvě procenta zákazníků by stočený tachometr vůbec neřešila a auto si klidně koupila i za výchozích podmínek. „Je překvapivé, že stočený tachometr většinu lidí od koupi vozu jednoznačně neodradí. Na jednu stranu je pravdou, že pokud prodejce přizpůsobí cenu vozu skutečnému kilometrovému nájezdu, nemusí to být problém. Alarmující však je, že pouze dvacet dva procent kupujících by se zajímalo o to, zda prodávající o stočení věděl a zda jim nezatajuje i něco jiného,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. Kromě stočeného tachometru se kupující mohou často setkat i se zatajenými haváriemi (99,4 procent aut je prodáváno jako nehavarované), omlazením vozidla neuvedením skutečného roku výroby, falšováním původu (i českého) či nelegálním předěláním vozidla. Stočený tachometr zdražuje vozidlo v průměru o dvacet procent. Záleží na konkrétním modelu, jeho stáří, a především počtu stočených kilometrů. „Kromě toho na kupujícího čekají dodatečné náklady spojené s údržbou vozu kvůli vyššímu kilometrovému nájezdu. Tyto náklady se vyšplhají opět v průměru na dvacet procent. S těmito náklady však lidé, kteří požadují slevu, zpravidla nepočítají,“ upozorňuje Martin Pajer. Lidé, kteří jsou ochotni stočený tachometr tolerovat, by měli vědět, že pokud plánují vozidlo v budoucnu prodat, mohou narazit na problém. „Tato auta se budou v nadcházejících letech obecně hůř prodávat, neboť lidé historii najetých kilometrů čím dál více prověřují a najít kupce bude těžké,“ dodává Pajer.
Při stočení o více než padesát tisíc kilometrů klesá ochota lidí koupit vůz na třetinu
Ochota tolerovat stočený tachometr však klesá se vzrůstajícím počtem stočených kilometrů. Stejní lidé totiž byli tázáni, jak by se zachovali v případě, že by zjistili, že auto má stočený tachometr o více než padesát tisíc kilometrů. Podíl těch, kteří by si byli i tak ochotni vozidlo koupit, klesnul z padesáti devíti procent na dvacet jedna procent, tedy prakticky na třetinu. Konkrétně dvanáct procent kupujících by jednoznačně požadovalo slevu, sedm procent by se vyptávalo prodejce a dvě procenta by stočení údajně neřešila. „Statisticky každý pátý člověk by si auto se stočeným tachometrem třeba o sto tisíc kilometrů vědomě koupil, a to je opravdu velké číslo. Zajímavá je emocionální rovina, která do rozhodování vstupuje. Před vybíráním vozu mívá každý kupující relativně konkrétní představu zejména o ceně, stáří, a právě kilometrovém nájezdu. A každý pátý je ochotný se této představy vzdát a pořídit si auto, které má i třeba dvakrát tolik najeto. A to jen proto, že auto vidí a líbí se mu. Průzkum ukázal, jak velkou roli hrají emoce při koupi vozidla,“ popisuje Martin Pajer. Průměrný počet stočených kilometrů se pohybuje okolo sto tisíc kilometrů. Manipulaci s počitadlem ujetých kilometrů vykazuje až třetina ojetin určených k prodeji. Očekává se přitom, že kvůli snížené poptávce a kupní síle v důsledku koronavirových opatření se může podíl aut se stočeným tachometrem v následujících měsících až o několik procentních bodů zvýšit. Stočený tachometr lze přitom nejlépe odhalit prověřením historie vozidla. Zadáním VIN kódu vozu do systému AUTOTRACER na www.zkontrolujsiauto.cz lze manipulaci s počitadlem ujetých kilometrů odhalit do několika minut z pohodlí domova.
Foto: pixabay.com
Zdroj: Cebia, spol. s r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Falešné slevy pod palbou: Inspekce rozdává milionové pokuty obchodníkům

04.06.2025, Autor: Josef Neštický

Česká obchodní inspekce (ČOI) v roce 2025 znovu zasáhla proti obchodníkům, kteří klamou zákazníky falešnými slevami. Jen za první čtvrtletí letošního roku uložila pokuty přesahující 18,5 milionu korun, což je oproti loňsku více než čtyřnásobek. Je to však dostatečný trest, nebo jen kapka v moři pro velké řetězce?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

OSVČ versus zaměstnanec: Co je výhodnější v roce 2025?

03.06.2025, Autor: red

Rozhodujete se, zda se pustit do podnikání jako OSVČ, nebo zůstat v bezpečí zaměstnaneckého poměru? V roce 2025 se podmínky pro obě skupiny mění rychleji než kdy dřív – od rostoucích odvodů pro živnostníky až po nové benefity pro zaměstnance.

Nezaměstnanost v ČR: Rekordní minima versus stín německého zpomalení

02.06.2025, Autor: red

Jak si stojí Česká republika na trhu práce? S mírou nezaměstnanosti na úrovni 2,7 % patříme mezi evropskou špičku, ale slabší poptávka z Německa a globální nejistoty vrhají na budoucnost stín pochybností. Pojďme se podívat, jak jsme na tom oproti sousedům a co nás může čekat.

NATO na rozcestí: Navýší Aliance výdaje na obranu na 5 % HDP?

31.05.2025, Autor: Josef Neštický

Blížící se summit NATO v Haagu, plánovaný na červen 2025, může zásadně ovlivnit budoucnost obranných rozpočtů. Navrhované navýšení výdajů na 5 % HDP, které prosazuje generální tajemník Mark Rutte, vyvolává intenzivní debaty – od bezpečnostních argumentů až po obavy z ekonomické zátěže. 

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Klimatické cíle 2030 v dosahu: Evropská komise slaví, ale je vše tak růžové?

30.05.2025, Autor: Josef Neštický

Evropská unie se chlubí významným pokrokem – emise skleníkových plynů klesly o 54 % oproti roku 1990, tedy jen o vlásek od cíle 55 % do roku 2030. Je ale tento optimismus oprávněný, nebo se za čísly skrývají trhliny? Pojďme se podívat, co za tímto úspěchem stojí a jaké výzvy nás ještě čekají.

Poplatky za televizi a rozhlas: Co hrozí při neplacení?

28.05.2025, Autor: Josef Neštický

Od května platí české domácnosti za veřejnoprávní média více – celkem 205 korun měsíčně. Co ale hrozí, když poplatek ignorujeme? A jak se změnila pravidla v digitální éře, kdy i chytrý telefon může být důvodem k platbě?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Exekuce: Jak zjistit, zda vás postihla, a co s tím dělat

27.05.2025, Autor: Josef Neštický

Máte pocit, že by na vás mohla být uvalena exekuce, ale nevíte, jak to ověřit? V České republice je několik jednoduchých způsobů, jak zjistit, zda jste v exekučním řízení, a co proti tomu podniknout. Pojďme se podívat, jak na to, a proč je důležité jednat rychle.

Americká ekonomika v potížích: Obchodní příměří s Čínou nepomáhá

26.05.2025, Autor: Josef Neštický

Americká ekonomika zůstává pod tlakem, i když dočasné obchodní příměří s Čínou přineslo krátkodobou úlevu na trzích. Podle průzkumu agentury Reuters však slabé vyhlídky přetrvávají – pokles HDP a klesající spotřebitelská důvěra varují před rizikem recese. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama