e-news.cz - kurzy
Reklama

Ani po roce distanční výuky školy nezvládají. Rodiče jim vyčítají především vlastní přílišné zapojení do výuky

29.06.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Ani po roce distanční výuky školy nezvládají. Rodiče jim vyčítají především vlastní přílišné zapojení do výuky

Ani rok zkušeností učitelům nestačil na to, aby distanční výuku dostali pod kontrolu. Tak to vidí většina rodičů. V průzkumu NMS Market Research zadaném Raiffeisenbank měli rodiče možnost hodnotit školy svých dětí standardním známkováním.
V celkovém zúčtování výuky na dálku dalo nejvíce Čechů (čtyřicet čtyři procent) školám po roce pandemie trojku. Jedničkou by známkovalo pouze deset procent Čechů.
Z hodnocení jednotlivých situací vyšla nejhůře minimalizace zátěže rodičů. O něco lépe si školy vedou při komunikaci s rodiči, zajištění výuky a využívání online nástrojů. Nejlépe dopadly školy v hodnocení komunikace s žáky, jedničku jim udělila více než třetina rodičů.

Obrázek č. 1 – Jak si vede Vaše základní škola v těchto oblastech?

Zdroj: NMS Market Research

 
Učením s dětmi tráví rodiče průměrně 3,3 hodiny denně. Drtivá většina se shoduje na tom, že je to mezi 2 – 6 hodinami. Jen velmi málo rodičů se s dětmi neučí vůbec anebo naopak více než 6 hodin denně.

Obrázek č. 2 – Kolik času denně všichni dohromady strávíte u Vás doma s dětmi při tzv. “domácí škole” (učení s dětmi podle instrukcí školy)?

Zdroj: NMS Market Research

V rámci domácí výuky využívají dvě pětiny rodičů dětí na základních školách nějaké vzdělávací weby. Kromě Wikipedie a YouTube rodiče využívají například weby grammar.in na češtinu, matika.in na matematiku nebo zlatka.in na finanční gramotnost. Podle dvou třetin Čechů jsou online vzdělávací nástroje v současné situaci užitečné.
„Stejné otázky jsme rodičům pokládali i minulý rok. U všech otázek došlo během roku ke zhoršení o jednotky procent, zatímco čas strávený s dětmi výukou vzrostl,” komentuje výsledky Petra Kopecká, tisková mluvčí Raiffeisenbank.
Průzkum provedla pro Raiffeisenbank agentura NMS Market Research v březnu 2021 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1024 respondentů ve věku 18-65 let.
Foto: Pixabay
Zdroj: ShrtCut Studio s.r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Zvyšování nájmů a inflace. Co řeší inflační doložka ve smlouvě?

03.12.2024, Autor: Z blogosféry

Míra inflace od 2. čtvrtletí 2023 obecně klesá, ale z pohledu nájemného bydlení je situace trochu jiná. Ceny za nájem bytu podle Českého statistického úřadu celorepublikově meziročně vzrostly o 6,2 % a trend posledních let potvrzují i data UlovDomov.cz.

Komentář Jaromíra Jáče k HDP v ČR ve třetím kvartálu 2024

01.12.2024, Autor: Z blogosféry

Detailní a zpřesněná statistika o výkonu české ekonomiky hlásí, že HDP v letošním 3. čtvrtletí rostl mezikvartálně o něco rychlejším tempem, než co naznačoval oficiální předběžný odhad. Meziroční tempo růstu české ekonomiky na úrovni 1,3 % bylo však ponecháno beze změny.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Zaměstnavatelé nemají fluktuanty rádi

27.11.2024, Autor: Z blogosféry

Častou změnu práce vnímají zaměstnavatelé negativně, ukázala listopadová online anketa personální agentury Předvýběr.CZ mezi šéfy firem a personalisty. Sedm procent respondentů vnímá fluktuanty rozhodně negativně, 44 % spíš negativně.

E-shopy se během Black Friday připravují na trojnásobnou návštěvnost. Češi by mohli utratit o desetinu víc než loni

26.11.2024, Autor: Z blogosféry

Nákupní horečka spojená s očekávaným Black Friday odstartuje již za pár dnů a největší zájem bude tradičně o zboží v kategoriích jako elektronika, móda a hračky pro děti. Odborníci ze společnosti Upgates, která dodává e-shopová řešení, očekávají, že návštěvnost internetových obchodů vzroste trojnásobně.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Finanční dopady zvýšení minimální mzdy

22.11.2024, Autor: Z blogosféry

Minimální měsíční mzda se pro rok 2025 zvyšuje z 18 900 Kč na 20 800 Kč. Zvýšení minimální mzdy je příznivou zprávou pro zaměstnance pracující za minimální mzdu a nepříznivou zprávou pro zaměstnavatele nabízející práci za minimální mzdu. Jak se změní čistá mzda zaměstnance? O kolik stoupnou mzdové náklady zaměstnavatele? 

Vánoční tržby e-shopů budou zřejmě vyšší než loni

21.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby českých e-shopů z letošních předvánočních nákupů by mohly být asi o pět procent vyšší než loni. Nahrává tomu meziroční nárůst prodejů i příznivější ekonomická situace domácností. Nejčastěji Češi plánují utratit za dárky pod stromeček 5 až 10 tisíc korun.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama