Skupina PPF akvizicí Škody Transportation podle analytiků vhodně rozšiřuje své portfolio aktiv.
Přechod do rukou PPF také do jisté míry napomůže plzeňské společnosti v nabytí větší transparentnosti a důvěryhodnosti, protože majitel Škody, kyperská společnost CEIL, byl dlouhou dobu obestřen tajemstvím. Uvedli to analytici, které ČTK oslovila.
„Otázkou však je, jak na akvizici nahlíží vedení PPF. Jestli jako na obrátkové zboží, které brzy nabídne například v Číně, anebo jako na strategickou dlouhodobou investici. Obávám se, že je reálnější spíše první varianta. To by pro Škodu znamenalo v následujících letech určitou existenční nejistotu,“ uvedl František Bostl z poradenské společnosti STARTEEPO.
Skupina PPF akvizicí Škody vhodně rozšiřuje své portfolio aktiv. Na mezinárodní scéně se stále znatelněji orientuje na dynamické asijské trhy, nejen na Čínu a Rusko, ale třeba též na Kazachstán, Indii, Vietnam nebo Filipíny, kde sílí také poptávka po kvalitnější infrastruktuře a kapacitách. Objemově významné investice do zkvalitnění městské hromadné dopravy a železnice, stejně jako významné investice do vlakových, tramvajových nebo trolejbusových kapacit, jsou podle hlavního ekonoma společnosti Cyrrus Lukáše Kovandy přitom v těchto zemích nemyslitelné bez posvěcení z nejvyšších politických míst.
„Skupina PPF tak může prohloubit své vztahy v této oblasti a díky tomu synergicky a účinněji rozvíjet své aktivity v tak rozdílných oblastech, jako je například finančnictví pro drobnou klientelu a právě strojírenství,“ dodal Kovanda.
Bostl by rád takovouto firmu viděl na pražské burze. „Jedná se totiž o tradiční českou značku se silnou pozicí na světovém trhu. Pokud by PPF držela podnik jako strategické aktivum, mohla by do budoucna uvažovat o burze jako o možném posílení finanční situace podniku,“ řekl Bostl.
ČTK