e-news.cz - kurzy
Reklama

Průzkum mezi rodiči: Rádi by změnili přístup dětí ke sportu

03.11.2021, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Průzkum mezi rodiči: Rádi by změnili přístup dětí ke sportu

Sport a pohybové aktivity jsou pro děti důležité nejen z vývojového hlediska. Z aktuálního průzkumu mezi rodiči však vyplývá, že až sedmdesát procent dětí mělo během pandemie méně pohybu než obvykle. Vrátily se děti zpět ke sportování, nebo zůstaly po dlouhé pauze doma na gauči?
Přestože mají pohybové aktivity spoustu výhod pro zdraví a psychiku, sportování se ve volném čase věnují pouze necelé dvě třetiny dětí.  Důvodem je fakt, že rodiče často nechávají výběr volnočasových aktivit na právě na dětech a dospívajících. Přitom celých padesát sedm procent rodičů přiznalo, že by svým dětem chtěli v budoucnu přidat více fyzických aktivit.
„Přístup celé rodiny ke sportu hraje hlavní roli v tom, jaký vztah si k pohybu dítě buduje. Pokud rodiče sami fyzické aktivity nevyhledávají a ani aktivně dětem nenabízejí pohybové kroužky, děti si ani neuvědomují, že jim něco chybí. Naopak pro děti z aktivních rodin je dostatek pohybu úplně přirozený,“ říká rodinná terapeutka Pavlína Schejbalová.

Graf 1: Rodiče sportujících dětí: Jakým způsobem vaše děti sportují?

Zdroj: SAZKA

Epidemie covidu zamíchala kartami
Zatímco dříve bylo sportování otázkou vůle, v posledních dvou letech do běžných pohybových návyků citelně zasáhla epidemie covidu-19. Přibližně osm procent rodičů tvrdí, že jejich děti měly kvůli navýšení volného času pohybu více. Bohužel se ale většina rodičů shodla spíše na opaku, kdy téměř 70 procent dětí mělo k pohybu mnohem méně příležitostí. Pouhých dvacet procent dětí mělo možnost pokračovat ve svých kroužcích a pravidelných sportovních aktivitách jako obvykle.
Změny nastaly i u typů aktivit, kterým se potomci odpovídajících rodičů věnují. Dvacet jedna procent respondentů uvedlo, že jejich děti změnily v posledních dvou letech sport. Největší oblibu získala hlavně atletika a gymnastika, ale celkem překvapivě je mezi dětmi aktuálně populární také přechod k florbalu a bojovým sportům.

Obrázek 2: Jakému sportu se vaše sportující děti věnují?

Zdroj: SAZKA

Rodiče se při výběru sportu inspirují na nástěnkách
Pokud jde o sportovní kroužky, rodiče dávají před internetem přednost stále spíše nástěnkám. Podle průzkumu patnáct procent respondentů hledá inspiraci pro výběr pohybových aktivit v nabídce školy, dalších třicet procent rodičů potom zkoumá nástěnky místních zájmových klubů, deset procent odpovídajících dá na doporučení přátel a pouhých šestnáct procent využívá při výběru kroužků internet a sociální sítě. Výběr aktivity na dětech potom nechává celých dvacet pět procent respondentů.
„Přestože by rodiče často rádi děti přihlásili na neobvyklý sport sami, bohužel obvykle nemají úplný přehled o možnostech a novinkách v jejich okolí. Ať už se jedná o pravidelné kroužky nebo o sportovní akce během víkendu, rodičům může možnosti ukázat náš web Sportvokoli.cz, který pod správou Sazky a Českého olympijského výboru usnadňuje cestu ke sportu všem,“ říká Tereza Vyhnálková ze Sazky.
Dostatek pohybu podporují také školy
Zahájením školní docházky se pohyb dětí často omezuje pouze na hodiny tělesné výchovy. Právě proto se školy snaží často hledat ještě jiné způsoby, jak dětem dopřát více sportu. Většinou jde o nabídku vlastních kroužků, ale v posledních letech je oblíbená také spolupráce škol s dalšími sportovními organizacemi. V průzkumu uvedlo 62 procent rodičů, že se škola jejich dítěte zapojuje do sportovních závodů a soutěží.
Pokud se vaše škola nezapojuje do sportovních projektů tak, jak byste si přáli, zkuste svému tělocvikáři nabídnout Sazka Olympijský víceboj. Aktuálně je do něj zapojena již čtvrtina českých základních škol, které s dětmi v hodinách tělocviku absolvují sportovní disciplíny navržené špičkovými odborníky. Na základě výsledků je pak dítěti bezplatně doporučen okruh sportů, který je pro dítě nejvhodnější.
Průzkum proběhl ve dnech 25.-29.10.2021, účastnilo se 550 respondentů, muži a ženy (rodiče dětí), celá ČR.
Foto + Zdroj: SAZKA


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Inflace v ČR – březen 2025 

14.04.2025, Autor: Martin Švehla

Meziročně vzrostly spotřebitelské ceny v březnu stejně jako v únoru, tedy o 2,7 %. Meziměsíční tempo růstu cen zpomalilo na 0,1 %. I když to vypadá proti únoru jako téměř neznatelné změny, určité rozdíly jsou v tom, které ceny rostly a které naopak klesaly. Březnový vývoj byl ovlivněn zejména vyššími cenami potravin, které tuto tendenci vykazují již delší dobu. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace služeb zůstává poněkud problematická

05.04.2025, Autor: Z blogosféry

Podle předběžného odhadu Českého statistického úřadu vykázaly tuzemské spotřebitelské ceny v průběhu března meziměsíční nárůst o 0,1 %, což by odpovídalo meziroční inflaci v tempu 2,7 %, tedy stejně jako v únoru. Jedná se o mírně vyšší výsledek, než očekával trh (2,5 %) i Česká národní banka (2,6 %). Za celé letošní první čtvrtletí tak průměrná inflace dosáhla hodnoty 2,7 %. Česká koruna sice vykazuje oslabení, nicméně jelikož stejný pohyb předvádí například i polský zlotý, nejedná se patrně o reakci na českou inflaci.

Skupina DHL a Temu podepsaly memorandum o porozumění na podporu místních podniků

04.04.2025, Autor: red

Skupina DHL, přední světová logistická společnost, podepsala memorandum o porozumění s e-commerce tržištěm Temu, aby prohloubila spolupráci a dále rozšířila své úspěšné partnerství. Cílem dohody je posílit spolupráci a lépe podpořit místní malé a střední podniky (MSP) na zavedených trzích i na trzích, které rostou, jako je východní Evropa a Blízký východ. Obě strany se zavázaly podporovat obchodování v souladu s předpisy a udržitelné postupy.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Cena mědi zbořila strop

04.04.2025, Autor: Z blogosféry

V posledních dnech zažívá měď investiční horečku, která nemá obdoby.  Cenný kov nedávno překonal významnou úroveň hranici 5 USD za libru, a to na pozadí pokračující hrozby vysokých dovozních cel do USA. Kov tak potvrzuje svou důležitou roli v mezinárodním obchodě a dodavatelských řetězcích, které se právem obávají negativních dopadů této obchodní politiky. Může hodnota mědi na trzích dále růst? Jaké klíčové faktory ovlivňují krátkodobě i dlouhodobě vývoj ceny u tohoto kovu? 

ČNB pokračuje ve „stop-and-go“

26.03.2025, Autor: Z blogosféry

Bankovní rada České národní banky na svém dnešním pravidelném měnověpolitickém zasedání rozhodla o zachování základní úrokové sazby na stávající úrovni, tedy 3,75 %. Tento výsledek je v souladu s naším i tržním očekáváním a nepředstavuje tedy velké překvapení. Tomu odpovídá i prakticky nulová reakce kurzu české koruny.

ČNB sazby pravděpodobně nezmění. Co sledovat po zasedání?

26.03.2025, Autor: Z blogosféry

Dnešní zasedání ČNB pravděpodobně nepřinese, co se týká rozhodnutí, velké překvapení. Centrální bankéři komunikovali v poměrně jasné shodě, že v březnu sazby zůstanou beze změny na úrovni 3,75 %. Klíčové tedy bude sledovat doprovodné komentáře guvernéra a hodnocení rizik. Pozornost by se měla soustředit na následující otázky.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Havárie vodovodního řadu v Praze 5

21.03.2025, Autor: red

V oblasti Prahy 5 - Hlubočepy, Košíře, Radlice a Smíchov je kvůli havárii na vodovodním řadu nyní bez vody a nebo s nízkým tlakem vody přes 22 000 odběratelů.

Inflace v ČR – únor 2025 

19.03.2025, Autor: Martin Švehla

Spotřebitelské ceny vzrostly v únoru 2025 meziročně o 2,7 %, což znamená další zpomalení inflace. Také meziměsíční inflace byla v únoru nižší než v lednu (0,2 % oproti lednové 1,3 %). Oba údaje potvrzují zklidňování maloobchodních cen od počátku roku tak, jak se všeobecně očekává. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama