e-news.cz - kurzy
Reklama

Koroporadna při ČAK zatím končí. Zodpověděla víc jako 10 000 dotazů

20.05.2021, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Koroporadna při ČAK zatím končí. Zodpověděla víc jako 10 000 dotazů

Bezplatná Koroporadna končí po čtrnácti měsících svou činnost. Za tuto dobu zodpovědělo sedm desítek dobrovolníků více než 10 000 mailových a telefonických dotazů z rodinné problematiky.  O ukončení informovala iniciátorka a organizátorka projektu, prezidentka Unie rodinných advokátů Daniela Kovářová. Koroporadna pomáhala rodinám v konfliktních situacích vyrovnat se omezením života po dobu krizového stavu. Fungovala přesně čtrnáct měsíců. 
„Pandemie obecně rodiny stmelila, a to zejména ty funkční. Na Koroporadnu se obracely dvě skupiny tazatelů: do nekonfliktní skupiny patřili vyplašení lidé, kteří v průběhu jednotlivých vln potřebovali uklidnit a dostat jasné odpovědi,“ vysvětluje Kovářová. „Jen minimum rodičů využilo pandemii pro pokračování konfliktů. Ukázalo se, že funkční rodina poskytuje v těžkých dobách záchranný kruh, nefunkční jako zátěž stahuje ke dnu.“
Rodinné problémy a náhrady
Tazatele nejčastěji zajímalo, zda má druhý rodič právo na dítě i v nouzovém stavu, jestli je očkování a testování povinné a jak se proti tomu bránit. „Zazněly však i paradoxní dotazy, zda mají lidé doma nosit roušku, zda mohou dát dětem pusu, případně, zda se mohu se nakazit od psa. Rodiče se také ptali, jak pobírat plat i ošetřovné,” doplňuje Kovářová.
Jak dále uvádí, v následujících týdnech i měsících se pravděpodobně zvýší zájem o služby advokátů, terapeutů, mediátorů a psychologů. Poroste počet návrhů na rozvod a změnu stávajícího uspořádání, dojde k přeskupení majetku a hodnot. V běžné agendě očekává mimo jiné nárůst závětí a pořízení pro případ smrti. Lidé budou potřebovat pomoci také s posttraumatickou stresovou poruchou.
Odborníci podle Kovářové doporučují lidem nespěchat a neukvapovat se, promyslet změny a přistupovat k nim až po několika týdnech. Je potřeba se připravit na další podobné krizové stavy, posilovat imunitu a psychickou odolnost, pečovat o vztahy a obklopit se blízkými. „V každé vlně dominují jiné problémy,“ sděluje své zkušenosti Kovářová. „V první vlně převažovaly děti, ve druhé hygiena a ošetřovné, ve třetí finance. V závěru jsme dostávali dotazy na testy a očkování a poskytovali krizovou intervenci těm, kteří už nebyli schopni omezení a život v nouzovém stavu unést.“ Terapeutka Kamila Bobysudová k tomu optimisticky dodává: „Je rozhodně skvělá zpráva, že se nám v krizi dostane pomoci od druhých lidí a pocítíme sounáležitost, což nás pozitivně ovlivňuje. Jsme tu pro vás – nebuďte sami, ozvěte se.“
Právní služby pro bono
 Podle Kovářové souvisí pokles dotazů v poslední době s postupným uvolňováním, ale také s tím, že řada tazatelů se díky nabídce odborníků napojila přímo na ně se svými konkrétními problémy, přičemž řada advokátů poskytuje své služby ohledně koranovirové krize a jejích dopadů pro bono. „Děkujeme České advokátní komoře, která část odpovědí přebírala a uveřejňovala v Advokátním deníku. Děkujeme všem médiím za sdílení a šíření ověřených informací po celou dobu nouzového stavu. Pokud by začaly přicházet další vlny dotazů, například v případě, že se epidemiologická situace opět zhorší, jsme připraveni projekt opět spustit,“ uzavírá Kovářová.
Seznam všech advokátů, terapeutů, zdravotníků a dalších dobrovolníků uveřejňuje  Koropordna zde.
Statistika Koroporadny ukazuje, že nejvíce dotazů směřovalo:
–          ze 40 % na děti z rozvedených rodin, styk, střídavá péče;
–          z 25 % na testování, očkování, roušky a respirátory;
–          z 20 % na ošetřovné a bonusy; pracovní dotazy;
–          a z 15 % na zrušení objednávek a vracení záloh a plateb; kompenzační bonusy a náhrada škody z nouzového stavu, podnikatelé a otevírání provozoven.
DANIELA KOVÁŘOVÁ, iniciátorka a organizátorka projektu, prezidentka Unie rodinných advokátů
Foto 1: Pixabay
Foto 2: Poskytnuto Danielou Kovářovou
Zdroj: Dušan Šrámek


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nová zelená úsporám: Na co máte nárok

04.11.2024, Autor: red

Slyšeli jste už o dotační programu Nová zelená úsporám a rádi byste využili dotaci, ale nevíte, na co máte nárok a jak to vlastně funguje? Pak se pojďme podívat na tento program, jehož cílem je snižování energetické náročnosti obytných domů, podrobněji. Zjistíte, na co lze podporu čerpat, pro koho je určena, jaké jsou podmínky a zda se vám vůbec žádost o dotaci vyplatí.

PVK cvičily rozsáhlý výpadek v dodávkách elektrické energie

31.10.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace absolvovaly další z řady štábních cvičení.Tentokrát pod názvem Blackout 2024 nacvičovaly reakci v případě rozsáhlého výpadku elektrické energie na území hlavního města na vodohospodářskou infrastrukturu v metropoli.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Dopady ESG reportingu, aneb stíháte implementovat ESG včas?

22.10.2024, Autor: red

V posledních letech se environmentální, sociální a governance faktory (ESG) staly nedílnou součástí nefinančního reportingu firem. Společnosti jsou stále častěji nuceny prokazovat, jak jejich činnost ovlivňuje životní prostředí, společnost a jakým způsobem dodržují zásady transparentního a odpovědného řízení.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace v ČR - září 2024 

15.10.2024, Autor: Martin Švehla

Meziroční růst cenové hladiny se proti srpnu zvýšil. Spotřebitelské ceny vzrostly v září meziročně o 2,6 %, což budí dojem aktuálního urychlení nebo alespoň oživení inflace.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama