Jak dobré je naše IT? Tuto otázku si asi položila řada manažerů, ředitelů nebo dokonce majitelů firem. Ale jak to zjistit? Například výsledky analýzy procesní vyspělosti sice ukazují to, jak funguje určitá část IT segmentu společnosti, ale co celkový pohled?
Zlepšování procesů, implementace osvědčených praktik a nástrojů pro efektivnější práci IT, přesvědčování zbytku firmy, že výstupy z IT oddělení jsou správnými zlepšováky, které firmě ušetří náklady a lidem přinese více času na jiné aktivity. Tak v řadě firem vypadá poslední více než rok. S překotným IT vývojem možná i déle. Počítače nám mají pomáhat, ale je to skutečně tak?
AUTOCONT nabízí řešení IT QUALITY INDEX. Ten umožňuje sledovat změny i dlouhodobé trendy v kvalitě služeb IT a navíc manažersky srozumitelným způsobem identifikuje oblasti, kde se firma zlepšila a kde ne. Index dokáže popsat a pojmout kvalitu IT jako celku a umožňuje identifikovat další příležitosti pro zlepšení a rozvoj služeb IT v organizaci (a následně změřit dopady jejich realizace na kvalitu služeb IT).
Měření IT QUALITY INDEX je zajišťováno akreditovanými experty, kteří garantují nezávislé posouzení stávajícího stavu IT v organizaci a zároveň zaručují, že proces zhodnocení proběhne konzistentní metodikou. Metodika IT Quality Index je sladěna s mezinárodními systémy hodnocení kvality a efektivity IT procesů (ITIL®, COBIT® a ISO/IEC 20000).
„Výsledek analýzy má standardizovanou formu, která umožňuje porovnávat výstupy z různých projektů měření v různých organizacích,“ říká Jan Matula, konzultant společnosti AUTOCONT.
Podle něj nasazení tohoto systému umožňuje:
- Nasazení systému řízení kvality IT v organizaci a jeho kontinuální vylepšování v souladu s potřebami a cíli organizace.
- Zvýšení reputace IT oddělení, potvrzení skutečnosti, že IT kvalita je měřena a zlepšována.
- Identifikaci krátkodobých i dlouhodobých cílů pro zlepšování kvality IT – podklad pro aktualizaci IT strategie.
- Porovnání celkových nákladů IT a celkové úrovně kvality vůči podobným organizacím.
- Sledování změn kvality IT v čase – odpověď na otázku, zda se kvalita IT v čase zlepšuje nebo stagnuje?
- Získat certifikát IT kvality, který demonstruje zaměření organizace na kvalitu.
Foto: Pixabay
Zdroj: Jiří Reichl