Státní agentura CzechTrade otevře novou kancelář v Mnichově.
Německo je pro Česko největším obchodním partnerem a zájem českých exportérů o německý trh roste. Další prostor pro rozšiřování sítě zahraničních zastoupení agentury ale již není. Aktuálně má CzechTrade 51 kanceláří na pěti kontinentech.
„Rozhodnutí již padlo a CzechTrade bude pracovat, aby kancelář byla co nejdříve otevřena,“ sdělil včera ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček (ČSSD). Agentura se podle něj nyní zaměří na zkvalitňování služeb.
Německo je pro Českou republiku největší obchodní partner a míří do něj největší podíl českého exportu.
Předseda představenstva Asociace malých a středních podniků Karel Havlíček uvedl, že Bavorsko vstřebá třetinu našeho exportu do Německa. „CzechTrade by spíše měl podporovat export na mimoevropské trhy, na druhou stranu klíčová evropská teritoria by měla být pokryta. Mnichov se nám proto zdá logický,“ doplnil.
Loni podpořil CzechTrade při vstupu na německý trh 259 firem
Zájem českých exportérů o Německo vzrůstá. Agentura CzechTrade v minulém roce podpořila při vstupu na německý trh 259 firem. Šlo tak o více než poloviční meziroční nárůst. Od ledna do dubna letošního roku se zvýšil český vývoz do Německa o 5,2 procenta na 459 miliard korun.
Nově chtějí do Německa vyvážet zejména menší firmy do sta zaměstnanců, zejména výrobci potravin a spotřebního zboží nebo poskytovatelé IT služeb.
Německá pobočka CzechTrade v Düsseldorfu patří mezi nejvytíženější z 51 kanceláří agentury po světě. Obrací se na ni většinou malé a střední podniky do 250 zaměstnanců, přičemž dominují firmy ze strojírenského, elektrotechnického, plastikářského a potravinářského průmyslu.
Agentura CzechTrade, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu, funguje od roku 1997. Jejím cílem je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. V roce 2015 pomohla českým exportním firmám získat zakázky za 1,3 miliardy korun.