e-news.cz - kurzy
Reklama

Předvánoční nákupy vytvoří skoro třetinu ročních tržeb e-shopu. Klíčová sezóna e-commerce vrcholí

27.12.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Předvánoční nákupy vytvoří skoro třetinu ročních tržeb e-shopu. Klíčová sezóna e-commerce vrcholí

Češi se vyžívají ve slevových akcích a se závěrem roku podléhají nákupní horečce, které jdou internetové obchody naproti. Jen období od Black Friday až do konce roku zpravidla vygeneruje téměř třetinu celkového ročního obratu české e-commerce, odhadují analytici ze společnosti Upgates, která dodává e-shopová řešení. Šikovným prodejcům se podaří i zdvojnásobit tržby oproti průměru běžných měsíců. Obvykle obchodníci zlevňují zboží v průměru o pětinu, někteří na hranici ziskovosti, ale s vidinou dalších objednávek v budoucnu.

Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) samotný den Black Friday přináší české e-commerce tržby ve výši 7,5 miliardy korun, což představuje 4 % celoročního obratu. Jen malá část majitelů e-shopů ale spustila slevové akce pouze v pátek. Především kvůli velkým hráčům na trhu se z posledního listopadového pátku v uplynulých letech stává minimálně týden slev. „Většina e-shopů slevové akce prodlužuje na týden i déle, čímž se podíl tržeb z tohoto období zvyšuje na 8 až 10 %. Black Friday je dnes více než jen jeden den. Stal se symbolem startu hlavní nákupní sezóny, která trvá až do Vánoc,“ vysvětluje Michal Benatzky marketingový manažer společnosti Upgates, předního dodavatele e-shopových řešení.

Klíčové nákupní období roku, které trvá od Black Friday až do Vánoc, představuje 25 až 30 % celoročních tržeb e-commerce. „Naopak leden a únor již patří mezi slabší měsíce – dohromady tvoří pouhých 10 až 15 % ročního obratu. Záleží však také na segmentu trhu nebo regionu,“ upřesňuje Michal Benatzky. Na místě je však třeba zmínit, že zatímco vánoční dárky jsou určeny především pro rodinu a blízké, zboží z povánočních výprodejů si lidé pořizují hlavně pro vlastní potěšení.

Výrobci mají pro slevy větší prostor

Některým e-shopům se jen během Black Friday podařilo zvednout tržby až o 100 % oproti předcházejícím měsícům. Sleva, kterou obchodníci nabízejí během Black Friday a adventu, činí v průměru 20 %, přičemž u některého zboží dosahuje i 30 %. Výraznější slevy si mohou dovolit prodejci, kteří jsou zároveň výrobci, nebo ti, kteří se potřebují zbavit přebytečných zásob.

„Výrobci většinou pracují s vyššími maržemi, takže mají pro slevy více prostoru. U přeprodejců je výše slevy otázkou kompromisu mezi uskutečněním objednávky a marží. Často jsou ochotni přistoupit na vyšší slevu a vzdát se marže v naději, že zákazník do košíku přihodí zboží, které už zisk přináší. Nebo taky sázejí na to, že spotřebitel v budoucnu opět nakoupí a třeba už bez slev,“ přibližuje Michal Benatzky.

Nové e-shopy potřebují dlouhodobou vizi

Pozitivním trendem je růst tržeb u novějších e-shopů, které se stále etablují na trhu. V meziročním srovnání dokázaly překonat výsledky z loňska. „Dobře připravení prodejci mohou v závěru roku dosáhnout nárůstu tržeb až o stovky procent ve srovnání s běžnými měsíci. Úspěch však nepřichází automaticky ze dne na den, je potřeba si jej trpělivě odpracovat a průběžně budovat silnou zákaznickou skupinu,“ dodává závěrem Michal Benatzky.

Foto: Pixabay

Zdroj: Upgates 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Před 30 lety výplata stačila: Dnes je nájem luxusem

04.08.2025, Autor: Marek Hájek

Před třemi desetiletími jste za průměrnou výplatu zvládli uživit rodinu, zaplatit bydlení a ještě si něco odložit. Dnes se mnozí Češi potýkají s tím, že ani na základní potřeby, jako je nájem, jejich příjem nestačí. Co se změnilo?

BMW klesl zisk o 29 %

03.08.2025, Autor: Marek Hájek

Automobilka BMW zažívá těžké časy – za první pololetí klesl její čistý zisk o 29 % na 4 miliardy eur. Předseda představenstva Oliver Zipse však zůstává optimistou a zdůrazňuje „robustní obchodní model“.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Microsoft na vrcholu: Cloud a AI přinášejí rekordní zisky

03.08.2025, Autor: red

Microsoft ohlásil na konci července rekordní finanční výsledky, které překonaly očekávání analytiků. Hlavními tahouny jsou cloudové služby a umělá inteligence, díky nimž tržby rostou o desítky procent a akcionáři jásají nad cenou akcií přes 553 dolarů.

Je Zuckerbergova superinteligence na dohled?

02.08.2025, Autor: Marek Hájek

Mark Zuckerberg věří, že superinteligence, tedy umělá inteligence překonávající lidské schopnosti, je na dosah. Jeho společnost Meta do tohoto snu pumpuje miliardy dolarů, ale zároveň přiznává rostoucí rizika.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Čeští důchodci vs. Evropa: Jsme opravdu chudí příbuzní?

26.07.2025, Autor: Marek Hájek

Průměrný důchod v Česku činí 21 080 korun měsíčně. Na první pohled to není špatné, ale když ho porovnáme s důchody ve Švýcarsku nebo Rakousku, rozdíl je značný. Jsme tedy v Evropě chudými příbuznými, nebo je situace složitější?

Španělsko pod palbou kritiky: Huawei a citlivá data soudních odposlechů

22.07.2025, Autor: Josef Neštický

Španělsko čelí ostré kritice za to, že svěřilo čínské společnosti Huawei správu a ukládání dat ze soudních odposlechů. Kontrakt za 12,3 milionu eur vyvolává obavy o národní bezpečnost nejen doma, ale i v USA a EU. Je to strategická chyba, nebo jen pragmatické rozhodnutí?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama