e-news.cz - kurzy
Reklama

Při online nákupech vede u Čechů nad cenou unikátní produkt

06.06.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Při online nákupech vede u Čechů nad cenou unikátní produkt

Jaké je rozhodující kritérium pro úspěch v e-commerce? Podle českých e-shopařů překvapivě nejde o cenu nebo marketing, ale cestou k získání zákazníka je rozhodující unikátní produkt. Přestože Češi ve velkém loni šetřili a celé tuzemské ekonomice se nedařilo, tak právě díky kvalitnímu produktu vykázal růst tržeb v tomto turbulentním období téměř každý třetí e-shop v tuzemsku. Vyplývá to z průzkumu, který realizovala společnost Shoptet mezi 1500 online podnikateli. 

„Přestože česká e-commerce jako celek loni klesala, malí a středně velcí podnikatelé šli proti trhu a pokračovaly v růstu, proto nás zajímalo, co jim k tomu pomohlo. I když by se zdálo, že Češi jsou zvyklí nakupovat hlavně ve slevách, tak průzkum ukázal, že cena nemusí být hlavním kritériem. Ta je totiž rozhodující zejména u levně dovezeného zboží nebo na marketplace. Naopak speciálně zaměřené obchody s unikátním zbožím mají své stálé a věrné zákazníky,“ uvádí Ivo Mrena, marketingový ředitel Shoptetu. Produkt jako takový označilo v průzkumu 28 % respondentů za klíčový pro úspěch celého byznysu. 

Kvalitní zákaznická péče

Na druhém místě respondenti označili jako zdroj úspěchu zákaznickou zkušenost a péči o klienta, což uvedlo 14 % dotázaných. Jedná se také o individuální přístup k zákazníkovi, snadnost plateb a dostupnost produktu a jeho rychlé doručení.  

Tvrdá práce je třetím aspektem, který stál v loňském roce za nárůstem byznysu. „E-shop je v podstatě něco jako malý startup, který vyžaduje kontinuální úsilí. Což potvrzuje 11 % respondentů, kteří v našem průzkumu tento faktor uvedli,“ popisuje Mrena.  

Naopak marketing jako kritérium k úspěchu skončil v průzkumu až na 4. místě a na 5. příčce se umístila reklama. Cena pak obsadila 11. místo. Zajímavý je také pohled na důležitost sociálních sítí. Ty vyzdvihl pro úspěch podnikání pouze každý 10. e-shop. 

Kde odborníci na e-commerce vidí prostor ke zlepšení? Z průzkumu vyplynulo, že v těžkých ekonomických podmínkách se nedařilo zejména těm, jejichž produkt byl málo konkurenční. „Online podnikatelé často opomíjejí spokojenost zákazníků, patrné je to například v malém využití některých důležitých nástrojů jako je chatovací aplikace pro komunikaci se zákazníky, kterou využívá jen 18 % e-shopařů, reklamační aplikaci jen 3 % z nich a 2 % má kontaktní centrum, což je ale dáno i velikostí e-shopů,“ vysvětluje Ivo Mrena z Shoptetu.

Další zajímavosti z průzkumu:

  • 44 % provozovatelů nemá zaměstnance a celý e-shop si zajišťuje svépomocí, 42 % e-shopů má od 2 do 5 zaměstnanců, 9 % uvádí 6 až 15 zaměstnanců, zbytek zaměstnává více jak 15 lidí. 
  • 35 % e-shopů má rovněž kamennou prodejnu.
  • V rámci marketingu se nejčastěji e-shopy zaměřují na sociální sítě (32 % dotázaných),  SEO a obsahový marketing (24 %), PPC je na třetím místě s 23 % e-shopů, influencery využívá 7 % dotázaných.

Foto: Pixabay

Zdroj: Vanilla PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Polovina Čechů si bere v kuse jen jeden týden dovolené, podle odborníků to nestačí

25.06.2024, Autor: Z blogosféry

Nejnovější průzkum společnosti Grafton Recruitment ukázal, že polovina českých zaměstnanců si bere v kuse pouze jeden týden dovolené. Pro kvalitní odpočinek přitom psychologové doporučují alespoň jednou za rok dvoutýdenní, v ideálním případě dokonce třítýdenní dovolenou. Z výsledků průzkumu rovněž vyplývá, že více než polovina zaměstnanců zůstává během své dovolené v kontaktu s prací. To vše přispívá k již tak vysoké úrovni stresu mezi zaměstnanci a zvyšuje i nebezpečí syndromu vyhoření. 

Komentář k vývoji indikátorů důvěry

25.06.2024, Autor: Z blogosféry

„Ačkoliv se v červnu důvěra v českou ekonomiku mezi podnikateli zvýšila, spotřebitelé stejného názoru nejsou. Což vyplývá z zveřejněných dat ČSÚ. Souhrnný indikátor důvěry vyjádřený bazickým indexem se sice meziměsíčně zvýšil o 1,6 bodu a dostal se tak na hodnotu 98,0, vývoj jeho složek byl ale rozdílný. Indikátor důvěry podnikatelů vzrostl oproti květnu o 2 body na hodnotu 97,4, indikátor důvěry spotřebitelů se však mírně snížil o 0,6 bodu na hodnotu 101,0. Klesal tak již druhý měsíc v řadě, přitom od začátku roku jsme mohli čtyři měsíce sledovat jeho růst,“ popisuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nálada spotřebitelů zůstává ostražitá

24.06.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská ekonomická důvěra podle červnového konjunkturálního průzkumu Českého statistického úřadu meziměsíčně vzrostla z květnových 97,3 na 98,0 bodu. Mezi podnikateli důvěra narostla z 96,2 na 97,4 bodu, mezi spotřebiteli se naopak snížila z 102,4 na 101,0 bodu.

Spokojenost zaměstnanců v České republice klesá, globální trend je opačný

21.06.2024, Autor: Z blogosféry

Zatímco celosvětově spokojenost zaměstnanců roste, v Česku oproti roku 2021 poklesla o 9 procentních bodů. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu společnosti Grafton Recruitment, který zkoumal aspekty spokojenosti zaměstnanců ve 12 zemích napříč Evropou, Asií a Jižní Amerikou.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Komentář k vývoji cen výrobců za květen 2024

18.06.2024, Autor: Z blogosféry

„Čísla, která zveřejnila ČSÚ, ukázala, že pokles cen zemědělských výrobců postupně zpomaluje. Ačkoliv ceny meziročně klesají již třináct měsíců v řadě, dvouciferné tempo, kterého se zpočátku držely, zřejmě brzy opustí," popisuje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.

Jak se bydlí s inflací

17.06.2024, Autor: Martin Švehla

Dubnová (2024) inflace poněkud překvapila trhy i komentátory, zejména ty, kteří po dvou měsících dvouprocentního klidu očekávali pohodové pokračování. Nejprve suše ze zprávy Českého statistického úřadu: Od 1. května 2023 do 30. dubna 2024 stouply spotřebitelské ceny o 2,9 %, přičemž jen za samotný duben stouply o 0,7 %. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Komentář k vývoji spotřebitelských cen v květnu 2024

12.06.2024, Autor: Z blogosféry

„Publikovaná čísla ČSÚ ukázala, že se celková úroveň spotřebitelských cen v květnu oproti dubnu nezměnila, meziročně pak květnové spotřebitelské ceny vzrostly o 2,6 %. Ovlivnily je především mírné oboustranné cenové pohyby v téměř všech oddílech spotřebního koše," říká Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama