Apogeo
Reklama

Pro české e-shopy expandující do zahraničí je největší výzvou jazyková bariéra. Pomáhají si s AI

30.04.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pro české e-shopy expandující do zahraničí je největší výzvou jazyková bariéra. Pomáhají si s AI

Čeští majitelé e-shopů nyní hojně využívají příležitost expandovat do zahraničí. Nejvíce vstupují na slovenský a německý trh, mimo znalost místního trhu považují za největší úskalí překlady textů do cizího jazyka.

Alespoň s nimi si část prodejců pomáhá umělou inteligencí, která zejména menším e-commerce projektům dokáže ušetřit i desítky tisíc korun. Více než polovina e-shopařů investuje do expanze částku do 50 tisíc korun, jak vyplývá z analýzy společnosti Upgates, předního dodavatele e-shopových řešení.

Každý druhý e-shop na platformě Upgates prodává své výrobky či služby na zahraničních trzích a více než polovina internetových obchodů zatím nad vstupem do cizí země uvažuje. Nejčastějším odbytištěm jsou díky kulturní blízkosti sousední slovenský a německý trh. Zeměmi, o nichž e-shopaři přemýšlejí v rámci další expanze, jsou pak nejvíce Polsko, Rakousko a Maďarsko, jak ukazuje analýza společnosti Upgates.

„I přes podobnost kultur je pro e-shopaře jedním z nejobvyklejších úskalí znalost místního trhu a chování tamějších zákazníků. Například Němci si velice zakládají nejen na kvalitě provedení výrobku, ale také na úrovni celého nákupního zážitku, od uživatelsky přívětivého prostředí e-shopu, různé formy platby a dopravy až po zákaznický servis v příslušném jazyce,“ vysvětluje Michal Benatzky, marketingový manažer společnosti Upgates. Dodává také, že důležitým kritériem při volbě dané země je logistika, konkrétně pak cenové možnosti doručování zboží z českých skladů.

Jazykovou bariéru zdolává AI

Nejhlubší vrásku na čele dělají majitelům internetových obchodů texty v příslušném jazyce nového trhu. Čím jsou překlady přesnější, tím vzbuzuje daný e-shop větší důvěru. Někteří e-shopaři pro ně upřednostňují aplikace umělé inteligence, jako jsou například DeepL nebo ChatGPT. Pomáhají si s nimi hlavně u produktových popisků i článků na blozích.

„Pokud někdo provozuje e-shop o tisících položkách, náklady na ruční překlady šplhají do statisíců korun. Majitelé menších e-shopů mohou díky AI překladačům ušetřit i desítky tisíc. Velká část produktů lze přitom přeložit strojově v celku solidní kvalitě ke zveřejnění,“ uvádí Michal Benatzky a dodává, že díky tomu má pak e-shop prostor věnovat se zdokonalení lokalizace nejvíce prodávaných produktů. To znamená, že si například nechá text zkontrolovat zkušeným překladatelem a zároveň jej přizpůsobí tak, aby podobou svého znění oslovil a zaujal zahraniční zákazníky. 

Co se týká zákaznické péče, čtvrtina e-shopařů komunikuje se zákazníky z cizích zemí převážně anglicky a pětina si vypomáhá automatickými překladači. Lokalizovanou podporu v mateřském jazyce té které země využívá 17 % internetových obchodů.

Expanze se e-shopům vyplatí

Z analýzy společnosti Upgates dále vyplývá, že každý druhý e-commerce projekt investoval  do expanze částku do 50 tisíc korun a téměř pětina e-shopů pak alokovala mezi 50 a 100 tisíci korunami. „Díky moderním nástrojům e-commerce lze v dnešní době spustit přeshraniční prodej bez obrovských počátečních investic. Je to příležitost hlavně pro menší projekty s originálními výrobky, které tímto způsobem mohou několikanásobně vyrůst. Obzvláště zákazníci ze západních zemí si totiž rádi připlatí za prémiovější produkty, protože na prvním místě je pro ně kvalita,“ dodává závěrem Michal Benatzky.

Foto: Pixabay

Zdroj: Zuzana Kantorová 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Před 30 lety výplata stačila: Dnes je nájem luxusem

04.08.2025, Autor: Marek Hájek

Před třemi desetiletími jste za průměrnou výplatu zvládli uživit rodinu, zaplatit bydlení a ještě si něco odložit. Dnes se mnozí Češi potýkají s tím, že ani na základní potřeby, jako je nájem, jejich příjem nestačí. Co se změnilo?

BMW klesl zisk o 29 %

03.08.2025, Autor: Marek Hájek

Automobilka BMW zažívá těžké časy – za první pololetí klesl její čistý zisk o 29 % na 4 miliardy eur. Předseda představenstva Oliver Zipse však zůstává optimistou a zdůrazňuje „robustní obchodní model“.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Microsoft na vrcholu: Cloud a AI přinášejí rekordní zisky

03.08.2025, Autor: red

Microsoft ohlásil na konci července rekordní finanční výsledky, které překonaly očekávání analytiků. Hlavními tahouny jsou cloudové služby a umělá inteligence, díky nimž tržby rostou o desítky procent a akcionáři jásají nad cenou akcií přes 553 dolarů.

Je Zuckerbergova superinteligence na dohled?

02.08.2025, Autor: Marek Hájek

Mark Zuckerberg věří, že superinteligence, tedy umělá inteligence překonávající lidské schopnosti, je na dosah. Jeho společnost Meta do tohoto snu pumpuje miliardy dolarů, ale zároveň přiznává rostoucí rizika.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Čeští důchodci vs. Evropa: Jsme opravdu chudí příbuzní?

26.07.2025, Autor: Marek Hájek

Průměrný důchod v Česku činí 21 080 korun měsíčně. Na první pohled to není špatné, ale když ho porovnáme s důchody ve Švýcarsku nebo Rakousku, rozdíl je značný. Jsme tedy v Evropě chudými příbuznými, nebo je situace složitější?

Španělsko pod palbou kritiky: Huawei a citlivá data soudních odposlechů

22.07.2025, Autor: Josef Neštický

Španělsko čelí ostré kritice za to, že svěřilo čínské společnosti Huawei správu a ukládání dat ze soudních odposlechů. Kontrakt za 12,3 milionu eur vyvolává obavy o národní bezpečnost nejen doma, ale i v USA a EU. Je to strategická chyba, nebo jen pragmatické rozhodnutí?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama