e-news.cz - kurzy
Reklama

Tři čtvrtiny Čechů si práci vybírají podle nabídky benefitů. Pro generaci Z budou zásadní

23.06.2023, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Tři čtvrtiny Čechů si práci vybírají podle nabídky benefitů. Pro generaci Z budou zásadní

Při výběru nové práce se Češi stále častěji rozhodují podle nabídky benefitů. Průzkum společnosti Edenred ukázal, že pro 75 % zaměstnanců je důležité, aby při změně pracovního místa jejich nový zaměstnavatel nabízel volnočasové benefity. U příslušníků generace Z je to dokonce 82 %. Nejpopulárnějším benefitem je dovolená navíc, dále následuje třináctý plat, příspěvek na stravování a příspěvek na volnočasové aktivity. Ten si v posledních letech nachází místo ve stálé nabídce benefitů velké části firem, za samozřejmost jej považuje už téměř polovina zaměstnanců.

Zaměstnanecké benefity se stávají důležitým kritériem, podle kterého se Češi rozhodují, kam poslat svůj životopis. Z průzkumu společnosti Edenred provedeného na vzorku více než 5200 zaměstnanců vyplývá, že nabídku volnočasových benefitů při výběru zaměstnavatele či změně pracovního místa vnímá jako důležitou až 75 % z nich. Až 30 % respondentů je dokonce označilo za velmi důležité.

Nejpečlivěji studují seznamy benefitů příslušníci generace Z, tedy lidé narození mezi lety 1997 a 2012. Ve věkové skupině 18-26 let označilo volnočasové benefity jako důležitý faktor při rozhodování o svém budoucím zaměstnání celkem 82 % respondentů. 

Zdroj: DFMG

„Zaměstnanci se o nabídku volnočasových benefitů zajímají víc než kdy dříve a co je nejdůležitější, stále častěji se podle ní při výběru firem, kde se plánují o místo ucházet, řídí. Za vůbec nejatraktivnější považují benefity uplatnitelné v lékárnách či v oblastech kultury, wellness a cestování, které jsou zvláště oblíbené mezi nejmladší věkovou skupinou zaměstnanců. U ní se do popředí navíc dostávají i sportovní aktivity a zábava,“ doplňuje Gabriela Šimšová, personální ředitelka společnosti Edenred.

S hodnotami mladých se v současnosti setkávají především manažeři spadající do generace, která práci a výkonnost dlouho vnímala jako prioritu. To pro generaci Z již neplatí. „Pro mladé už není pojem work – life balance jen líbivým HR sloganem, ale kategorickým požadavkem. Očekávají respektování individuálních potřeb, neformální otevřenou atmosféru a smysluplnost práce namísto drilu. Od zaměstnavatele vyžadují osobní přistup, který se projevuje nejen širokou nabídkou benefitů, včetně možnosti alespoň občas pracovat z domova, ale třeba i možností přivést si psa do kanceláře. Na pracovních pohovorech je generace Z sebevědomější. A není divu – pomáhá jí v tom vyšší úroveň vzdělání i situace na trhu práce,“ vysvětluje Marek Hlavica, ředitel asociace PR agentur (APRA). Právě v oborech jako je marketing či public relations tvoří příslušníci generace Z významnou část zaměstnanců již dnes. 

Lákadlo na kvalifikované zaměstnance

Příspěvky na volnočasové aktivity se v posledních letech proměnily z okrajové záležitosti na jeden z nejžádanějších benefitů. Jako důležité je označilo 85 % zaměstnanců, což je řadí na čtvrtou příčku v pomyslném žebříčku popularity za dovolenou navíc (96 %), třináctým platem (94 %) a příspěvkem na stravování (93 %). Za samozřejmost volnočasové benefity považuje téměř polovina (47 %) zaměstnanců. Jako zbytečné je naopak označila pouze 4 % dotázaných.

„Při současné nízké nezaměstnanosti musí personalisté často bojovat o každého zaměstnance. Nedostatek kvalifikované pracovní síly firmy tlačí k rozšiřování nabídky benefitů, které jim pomáhají rovněž udržet si stávající zaměstnance. V pracovních nabídkách firem díky tomu přibývají benefity, o kterých by se zaměstnancům ještě před několika málo lety ani nesnilo,“ komentuje současný stav Gabriela Šimšová. „To je ovšem jen jedna z příčin rozmachu benefitů. Zaměstnavatelé si například mnohem častěji uvědomují, že spokojení a angažovaní zaměstnanci jsou klíčem k vytvoření silné firemní kultury. Zavedení či zdokonalení nabídky zaměstnaneckých výhod tak mohou vnímat i jako investici, která se jim vrátí ve formě vyšší produktivity,“ dodává.

Zdroj: DFMG

Její slova potvrzuje i průzkum. Hned 61 % respondentů v něm uvedlo, že je příspěvky na volnočasové aktivity motivují k větší investici do vlastní duševní a fyzické pohody. Kromě podpory well-beingu pomáhají zaměstnanců zajistit si finanční stabilitu. „Až třem z pěti zaměstnanců umožňují benefity věnovat se jinak nedostupným aktivitám. Myslím, že se s tím občas setká každý. Něco nás láká, ale výdaj si nedokážeme v rámci domácího rozpočtu plně obhájit. Díky těmto benefitům si mohou zaměstnanci užít zážitky nebo pracovat na svém osobním rozvoji bez nutnosti strachovat se o finance,“ vysvětluje Gabriela Šimšová.

Foto: Pixabay

Zdroj: DFMG


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průmyslová deflace pokračuje a pokračovat zřejmě i bude

18.04.2025, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu letošního března vykázaly meziměsíční pokles o 0,3 %, což odpovídá meziročnímu snížení taktéž o 0,3 %. Jedná se o nižší výsledek, než očekával trh (-0,1 %). Ceny zemědělských výrobců naopak vzrostly a to o 2,2 % meziměsíčně a o 8,2 % meziročně. Ceny stavebních prací se zvýšily o 0,6 % meziměsíčně a o 3,0 % meziročně, ceny tržních služeb pro podniky pak o 0,9 % meziměsíčně a o 3,7 % meziročně.

Pohonné hmoty jsou o 6 Kč/l levnější než loni. Ve srovnání s okolními zeměmi je Česko suverénně nejlevnější

16.04.2025, Autor: Z blogosféry

Po krátkém zaváhání začátkem dubna pokračoval benzín i nafta v dalším zlevňování. Litr paliv je aktuálně téměř o 6 korun levnější než loni touto dobou. A třeba oproti Polsku je nafta v Česku v průměru levnější o 1,50 Kč/l, ve srovnání s Maďarskem dokonce o 3,70 Kč/l. Plošné ceny paliv pro firemní odběratele klesly jen v tomto týdnu o 1,60 Kč/l, u nafty na 30,89 Kč/l. To může naznačovat další zlevňování.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi se bojí o finance, ale plánují málo. Důchod řeší až na poslední chvíli

15.04.2025, Autor: Z blogosféry

Jen každý osmý Čech má propracovaný finanční plán a na zajištění na stáří začínají lidé myslet v řadě případů až na prahu důchodu. Ukázal to průzkum společnosti Swiss Life Select, podle něhož lidé nejčastěji hledají finanční rady u partnera nebo finančního poradce. Pozitivní zprávou je, že při hledání rad dávají přednost ověřeným zdrojům a odborníkům, nikoliv informacím od influencerů.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama