e-news.cz - kurzy
Reklama

Statistiky za rok 2022: E-mailing je v Česku na vzestupu. Na Seznamu tvoří marketingové e-maily více než polovinu všech doručených e-mailů

27.04.2023, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Statistiky za rok 2022: E-mailing je v Česku na vzestupu. Na Seznamu tvoří marketingové e-maily více než polovinu všech doručených e-mailů

Zatímco v minulých dekádách sloužil e-mail spíše k běžné one-to-one komunikaci, dnes se z něj stává účinný marketingový nástroj. To potvrzují také nejnovější data společností Ecomail a Seznam.cz. Jen podle Seznamu došlo za posledních pět let k nárůstu hromadných e-mailů o 32 %.

Vzrůstající trend nepolevuje ani nadále. Email.cz od společnosti Seznam hlasí nárůst 2,4 % v počtu všech přijatých e-mailů do složky Hromadné oproti roku 2021. Ačkoliv klasická korespondence v rámci běžné e-mailové komunikace stále klesá, marketingovým sdělením se daří o poznání lépe. Viditelné je to pak zejména v delším časovém horizontu. Zatímco v roce 2017 dorazilo do složky Hromadné 9,6 miliardy e-mailů, v minulém roce už to bylo 12,6 miliard. To je nárůst takřka o jednu třetinu. 

„Firmy využívají marketingové e-maily jako efektivní a levný způsob k oslovení zákazníků s personalizovanými nabídkami a slevami šitými na míru. E-mailingové kampaně jsou v porovnání s ostatními nástroji navíc finančně méně náročné a přitom dosahují dobrých výsledků i vysoké návratnosti,“ potvrzuje Jakub Stupka, COO a spoluzakladatel společnosti Ecomail.cz, specializující se na efektivní a automatizovaný e-mail marketing.

Ubylo spamu

Podle Seznamu dlouhodobě klesá také počet zahozených (nebezpečných) zpráv, což může poukazovat i na zvyšující se bezpečnost v oblasti rozesílek a e-mailingu obecně. Díky přesnější detekci spamu klesl počet kliknutí na „Označit jako spam“ za poslední rok o 3 %. V porovnání s rokem 2017, kdy se za spam označovalo až 36,1 milionů e-mailů, bylo v roce 2022 označeno jako spam 15,1 milionů, což představuje pokles o 56 %.

„Za nás je potěšující i ukazatel uživatelské spokojenosti s klasifikací pošty. Mám konkrétně na mysli podíl zpráv doručených do Inboxu, které uživatelé označí jako spam. Ten se nám daří díky soustavnému rozvoji antispamu neustále snižovat,“ dodává Štěpánka Lebedová, produktová manažerka služby Email.cz od Seznamu.

Nejvíce e-mailů se odeslalo během Black Friday

Vůbec nejúspěšnější v počtu rozesílek pak již tradičně bývá období Black Friday. „V roce 2022 se jen přes Ecomail poslalo 15,2 milionů e-mailů, což je o 45 % více než v loňském roce,“ říká Jakub Stupka, který dodává, že je to dáno i tím, že zatímco cena reklamy na Facebooku nebo PPC reklamy ke konci roku výrazně stoupá, cena e-mailingu se nemění. 

Jaký je rozdíl mezi hromadnou poštou a spamem?

Inbox – označuje hlavní složku e-mailu, která má sloužit pro osobní komunikaci (one-to-one). 

Hromadná pošta – do kategorie Hromadná patří e-maily, které jsou odesílány většímu počtu lidí zároveň, lidé se k jejich odběru dobrovolně přihlásili a odesílatel má tedy platný právní titul. Je zcela v pořádku, když e-maily z vaší hromadné rozesílky přichází do složky Hromadné. Složka vznikla, aby si uživatelé zvládli lépe třídit přijaté zprávy, oddělit důležité osobní zprávy od zpráv masového charakteru. 

Označení za spam – týká se konkrétního e-mailu, který je uživatelem považován za spam. Příjemce si ho ve své e-mailové schránce aktivně označí a e-mail nahlásí jako nevhodný, nejčastěji kliknutím na příslušné tlačítko Označit za spam. 

Spam – jako spam se obvykle označují nevyžádané e-maily, které jsou zaslány velkému množství lidí, aniž by k tomu měl odesílatel platný právní titul (např. souhlas, oprávněný zájem). Když mluvíme o spamu máme většinou na mysli nevyžádané reklamní e-maily (mají různou formu – např. jednoduché reklamy, třeba na viagru, až po zprávy, které požadují po uživateli zaslání peněz).

Foto + Zdroj: Media list


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Finanční dopady zvýšení minimální mzdy

22.11.2024, Autor: Z blogosféry

Minimální měsíční mzda se pro rok 2025 zvyšuje z 18 900 Kč na 20 800 Kč. Zvýšení minimální mzdy je příznivou zprávou pro zaměstnance pracující za minimální mzdu a nepříznivou zprávou pro zaměstnavatele nabízející práci za minimální mzdu. Jak se změní čistá mzda zaměstnance? O kolik stoupnou mzdové náklady zaměstnavatele? 

Vánoční tržby e-shopů budou zřejmě vyšší než loni

21.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby českých e-shopů z letošních předvánočních nákupů by mohly být asi o pět procent vyšší než loni. Nahrává tomu meziroční nárůst prodejů i příznivější ekonomická situace domácností. Nejčastěji Češi plánují utratit za dárky pod stromeček 5 až 10 tisíc korun.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Ceny nemovitostí ve vyloučených lokalitách vykazují neobvyklé trendy

15.11.2024, Autor: Z blogosféry

Ústecký kraj je dlouhodobě známý svým specifickým realitním trhem, který se vyznačuje nejnižšími cenami nemovitostí v České republice. Tento fenomén je zvlášť patrný ve vyloučených lokalitách, kde sociální a ekonomické faktory významně ovlivňují hodnotu realit. Průměrná cena bytu o velikosti 50 m² se zde pohybuje kolem 25 000 Kč za m², což je výrazně pod celorepublikovým průměrem, který dle posledních statistik přesahuje 60 000 Kč za m².

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi si všímají nedostatku řemeslníků. Chybí i plynaři, zájem o ně potvrzují delší čekací lhůty

13.11.2024, Autor: Z blogosféry

V České republice je málo řemeslníků. Na tom, že u nás chybí, se shodlo 87 % dotázaných. Nedostatek řemeslníků Češi pozorují zejména na růstu cen a prodlužování čekacích lhůt. Například na služby plynaře pečujícího o domácí spotřebiče si čtvrtina lidí počkala déle než měsíc. Češi současně považují kariéru řemeslníka za vysoce perspektivní.

Mírné ochlazování pracovního trhu pokračuje

09.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská registrovaná míra nezaměstnanosti v říjnu oproti předchozímu měsíci klesla o 0,1 procentního bodu a dosáhla tak hodnoty 3,8 %. Tento výsledek byl v souladu s většinovým očekáváním.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nová exekuční pravidla mohou sebrat až dvě třetiny zbytku čisté mzdy

08.11.2024, Autor: Z blogosféry

Novela insolvenčního zákona přináší změny v oblasti srážek ze mzdy. Pokud je proti zaměstnanci vedeno čtyři a více exekucí, mohou mu být nově sraženy až dvě třetiny tzv. zbytku čisté mzdy. Výjimkou jsou lidé, kteří pobírají starobní, invalidní nebo sirotčí důchod.

Zotavování maloobchodu pokračuje pomalu ale jistě

08.11.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské reálné maloobchodní tržby vykázaly v průběhu září meziměsíční nárůst o 0,2 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 5,6 %. Jedná se o mírně lepší výsledek, než o měsíc dříve (5,0 %) a prakticky přesný zásah do hodnoty, kterou očekával trh. Meziměsíčně tržby narostly již počtvrté v řadě.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama