e-news.cz - kurzy
Reklama

V online platbách chybují i největší evropské e‑shopy

21.09.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
V online platbách chybují i největší evropské e‑shopy

Drtivá většina (devadesát čtyři procent) nejnavštěvovanějších online evropských e-commerce webů obsahuje v procesu dokončení plateb minimálně pět chyb, které mohou zákazníky odradit od nákupu.


Nápravy těchto často banálních chyb by přitom mohly obchodníkům značně zvýšit výnosy, odhalil report, který hodnotil proces dokončení nákupů na 800 největších evropských e-commerce stránkách a analyzoval zpětnou vazbu tisícovky online zákazníků. Report zveřejnila globální technologická společnost Stripe, jejíž cílem je budovat ekonomickou infrastrukturu internetu.
Evropští zákazníci očekávají, že na internetu zaplatí rychle a bez zbytečných průtahů. Pro každého pátého (dvacet jedna procent) by byl online platební proces, který trvá déle než jednu minutu, důvodem, proč online nákup úplně zrušit. Tyto potřeby zákazníků však často nereflektují ani největší evropští obchodníci. Téměř polovina dotázaných zákazníků nakupujících na internetu (čtyřicet čtyři procent) říká, že jim online platba v průměru zabere přes tři minuty. Sedmnáct procent z nich pak nákup kvůli zdlouhavému platebnímu procesu v takovém případě skutečně nedokončila.
Základní chybou procesů online transakcí je například nemožnost využít digitálních peněženek Apple Pay nebo Google Pay. Zásadní roli hraje také chybějící numerická klávesnice pro vložení čísla karty při zobrazení na mobilním telefonu nebo absentující upozornění na špatný formát čísla karty či data platnosti. Nápravy těchto základních chyb by však mohly obchodníkům přinést nemalé výnosy, zvlášť s přihlédnutím k tomu, že až šedesát osm procent nákupů se kvůli zdlouhavým procesům transakce dnes ruší a tím spíše, že se stále více nákupů bude přesouvat do online sféry.
Komplikovaný proces zaplacení nákupu
Co stojí za zdlouhavým procesem dokončování nákupů na internetu?

  • Zákazníci se setkají až u 42 % společností s chybným formátováním platebních informací a s nesprávným zobrazováním chybových zpráv, které na ně upozorňují. Zákazník se např. nemá šanci dozvědět, že zadal neplatné číslo karty nebo se pokusil nákup zaplatit kartou s propadlou platností.
  • Šedesát jedna procent z nich nepodporuje automatické vyplnění kontaktních údajů.
  • V deseti procentech případů si zákazník nemohl automaticky zvolit fakturační adresu i jako adresu doručovací.
  • Sedmdesát pět procent webů neumožňuje zákazníkům uložit své platební údaje pro příští objednávky.

Chybějící optimalizace pro mobilní zařízení
Více než třetina uživatelů (třicet sedm procent) nakupuje ze svého mobilního zařízení. Mít kvalitní a přehledný způsob dokončení objednávky i na malé obrazovce je proto naprosto klíčové. Nedostatečnou a chybovou mobilní verzi však má velká část z 800 hodnocených stránek:

  • 89 % analyzovaných stránek nepodporovalo Apple Pay.
  • 85 % analyzovaných stránek nepodporovalo Google Pay.
  • 20 % stránek automaticky nenabízí numerickou klávesnici pro vyplnění čísla platební karty.

Evropské e-shopy mohou své tržby lehce navýšit
Mnoho evropských předních e-commerce stránek neposkytuje jednoduché a funkční dokončení objednávky zákazníkům napříč státy. Pokud by však adaptovaly své platební metody podle lokality zákazníka, mohly by dosáhnout nových výnosů. Rozdíl by mohlo udělat až sedmnáct procent nakupujících, kteří v posledním roce nedokončili nákup kvůli komplikacím při platbě.
„I zdánlivě detailní závady při procesu dokončení platby nákupu na internetu mohou být příčinou značného poklesu zisků obchodníků. Přesto se s takovými chybami setkáme i ve webových nastaveních nejúspěšnějších světových e-commerce webů. Vytvoření jednoduchého platební formuláře, poskytnutí vhodných platebních metod pro každého zákazníka a optimalizace uživatelsky přívětivého mobilního rozhraní totiž vyžaduje velkou pozornost a neustálou adaptaci,“ doplňuje Marcin Misztal, ředitel společnosti Stripe pro střední a východní Evropu.
Foto: Pixabay
Zdroj: FleishmanHillard


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

S blížícími se Vánocemi narůstá počet kyberútoků na malé a střední firmy

20.11.2024, Autor: Z blogosféry

Období před vánočními svátky a koncem roku je pro většinu malých a středních firem nejrušnějším obdobím roku. A totéž platí i pro kyberzločince. Úměrně tomu, jak prudce narůstá počet online transakcí, navyšují své aktivity i kyberzločinci pokoušející se využít případných zranitelností, především v systémech malých a středních podniků.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Počet kyberútoků vzrostl o 75 % a dosáhl historického maxima

10.11.2024, Autor: Z blogosféry

Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies zveřejnila novou analýzu kyberzločinu. Ve 3. čtvrtletí 2024 se počet kyberútoků vyšplhal na historické maximum, v průměru čelila jedna společnost 1 876 útokům týdně, což je meziroční nárůst o 75 % a nárůst o 15 % oproti předchozímu čtvrtletí.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Správa služieb pre IBM zariadenia

24.10.2024, Autor: red

Investícia do IT infraštruktúry je kľúčovým krokom pre mnohé organizácie, a preto je nevyhnutné optimalizovať prostredie tak, aby bolo spoľahlivé, bezpečné a pripravené na rýchle riešenie prípadných problémov.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama