Apogeo
Reklama

On-line nakupování se stalo součástí životního stylu, zákazníci chtějí zážitky

04.07.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
On-line nakupování se stalo součástí životního stylu, zákazníci chtějí zážitky

Uplynulý rok skokově změnil nákupní chování zákazníků, nákupy přes internet vzrostly závratným tempem. Celosvětově je nyní preferuje padesát sedm procent spotřebitelů. I když teď se nadšeně vracejí k fyzickému prodeji, jejich zvyky a nároky se změnily.


Zákaznická zkušenost přestává být pouhý marketingový pojem – značky už si nemohou dovolit soutěžit mezi sebou jen v cenové nabídce a parametrech výrobků, ke slovu se dostává právě zážitek z nákupu.
Jak se mění nakupování
Značky se musí přizpůsobovat tomu, co spotřebitelé očekávají, končí éra toho, kdy se soutěž mezi nimi odehrávala pouze v rovině parametrů nabízených výrobků a služeb, nebo jejich ceny. Zákazníci očekávají perfektní servis, ale také zážitky spojené s nakupováním.
„Objem prodejů e-shopů stále roste, ale konkurence se také vyostřuje. Obchodníci by si měli uvědomit jednu zásadní věc – zákazníci při nakupování očekávají nejen perfektní servis, ale chtějí také zážitek. Nedá se čekat, že budou přicházet sami i po uvolnění restrikcí a že výdělky budou vyšší než loni. Stoupá tlak na potřebu inovací, pro dlouhodobý úspěch je třeba do byznysu výrazně investovat. A to v podstatě na všech frontách – od marketingu přes CX (Customer Expirience) po logistiku, protože zákazníci přestávají e-shopům odpouštět nedostatky. A nejde jen o globální trendy, tyto jevy jsou patrné i v ČR,“ konstatuje Martin Šrůma, odborník na retail ze společnosti Accenture.
Nezbytnost prodeje více kanály
Nákupy přes internet rostou závratnou rychlostí, celosvětově je preferuje na 57 % všech zákazníků. To ale neznamená že se chtějí vzdát fyzického nakupování – téměř 40 % z nich dává přednost nákupu v kamenných obchodech, přibližně 12 % rádo využívá oba způsoby nákupu.
„Loňský rok řadu obchodníků bolestivě přesvědčil o tom, že vyčkávání s digitalizací prodeje nebyla správná taktika. Nyní se retail dostává do další fáze, kdy je potřeba přemýšlet o tom, jak účelně kombinovat různé prodejní kanály a jakým způsobem je využívat. Kamenné prodejny jsou a budou nadále potřeba, ale nelze stavět jen na rozsáhlé síti fyzických poboček. Stejně tak vlastní internetový obchod mnoha značkám v posledním roce zachránil zisky, v současné době je ale třeba zamyslet se nad tím, zda značku neposune dále spojení se silným internetovým prodejcem, zařazení do marketplace,“ říká Ruslan Skopal, zástupce české značky spodního prádla Styx.
Ve hře je adopce nových technologií
Roste poptávka spotřebitelů po zážitcích ve spojení s nakupováním. Objevuje se dokonce pojem Zákazník 4.0. Zatímco zákazník 3.0 chtěl být zahrnut do komunikace s prodejcem, potřeboval mít možnost nejen zboží kopit, ale získávat o něm informace, nyní vstoupily do hry technologie. Propojuje se také svět nakupování, digitální komunikace a zábavy.
„Do e-commerce projektů v současné době firmy obrovsky investují, vidí v nich svou budoucnost. Výrazně se změnil jejich přístup – zatímco dříve často jednaly ve stylu‚ udělejte nějaký e-shop, ať to moc nestojí a je to z krku, nyní se jedná o propracované a obrovské projekty. Kvalitní robustní e-commerce řešení vyžaduje změny na všech úrovních firmy a zahrnuje mnoho oblastí. Od vlastního internetového obchodu přes marketing, logistiku, cenotvorbu a spolupráci s dodavateli,“ říká Ondřej Dědina ze společnosti MIBCON a dodává: „Zážitek je sice pro zákazníky klíčový, ale stále platí, že je potřeba se zaměřit na bezchybný základ, a nad ním stavět speciality. Chatbot nikdy nezachrání to, že mám nepřehledný katalog se špatnými fotkami, nesedí mi sklady a dodávky odcházejí za týden.“
Foto + Zdroj: ASPEN.PR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Digitální euro na obzoru: ECB chystá revoluci v platbách

28.08.2025, Autor: red

Evropská centrální banka (ECB) se blíží k rozhodujícímu momentu ve vývoji digitálního eura, digitální formy hotovosti, která má doplnit klasické bankovky a mince. V srpnu  finišuje přípravná fáze projektu, jenž slibuje revoluci v platbách, ale zároveň vyvolává otázky o soukromí, bezpečnosti a dopadech na bankovní sektor. Jaké šance a rizika přináší tato novinka pro nás v Česku, i když nejsme členy eurozóny?

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Euro versus dolar: Jak stablecoiny pomáhají digitální dominanci dolaru

13.08.2025, Autor: Josef Neštický

Když Christine Lagarde hovoří o „momentu eura,“ má na mysli ambiciózní plán posílit pozici evropské měny v digitálním světě. Jenže stablecoiny navázané na americký dolar, jako Tether či USD Coin, se staly nepřítelem číslo jedna. S tržní kapitalizací přes 240 miliard USD hrozí, že evropské naděje na konkurenci s dolarem zůstanou jen na papíře.

Thomson Reuters na vzestupu díky umělé inteligenci

09.08.2025, Autor: Marek Hájek

Thomson Reuters hlásí za druhé čtvrtletí 2025 tržby 1,79 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst z 1,74 miliardy USD. Klíčovým motorem růstu se stává umělá inteligence, která už tvoří 22 % základní smluvní hodnoty firmy.

Google investuje do vzdělání v oblasti AI miliardu dolarů

08.08.2025, Autor: red

Google oznámil investici jedné miliardy dolarů do vzdělávání v oblasti umělé inteligence na amerických univerzitách. Tento krok slibuje revoluci v přístupu studentů k technologiím, ale zároveň vyvolává otázky o budoucnosti akademické integrity a rovnosti.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ukrajina je 5. nejdigitálnější zemí světa. ČR až na 59. místě

04.08.2025, Autor: red

Ukrajina se řadí mezi nejdigitálnější země světa, a to i přes probíhající válečný konflikt. Jak je možné, že země pod palbou raket buduje digitální infrastrukturu? Od aplikace Diia, kterou používá přes 21 milionů lidí, až po IT sektor jako pilíř ekonomiky.

Byznys z opravování umělé inteligence

16.07.2025, Autor: Vojtěch Benda

Díky nadšení pro umělou inteligenci mnoho lidí zapomíná, jaká má omezení. Netýká se to jen špatně vypadajících obrázků nebo nepovedených domácích úkolů. Některé firmy spoléhají na AI bez pochopení toho, co je realisticky možné očekávat. Přehnaná důvěra v programy jako ChatGPT se může velmi nevyplatit.

Apple pod tlakem EU: Nová pravidla App Storu mění hru pro vývojáře

06.07.2025, Autor: Jaromír Muchka

Apple mění pravidla svého App Storu v Evropské unii, aby vyhověl přísným antimonopolním nařízením. Nová struktura poplatků a větší volnost pro vývojáře však vyvolávají otázky – je to skutečný krok ke spravedlivější konkurenci, nebo jen další chytrý tah technologického giganta?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Konec vyhledávání, jak jej známe

21.06.2025, Autor: Vojtěch Benda

„Zeptej se ChatuGPT,“ tam, kde dříve byla výzva k použití Googlu, může dnes zaznít tato věta. Lidé se staví k AI různě a mají různá využití pro nový multifunkční nástroj. Někteří jí využívají jako vyhledávač například místo zavedeného Googlu. Ten, možná v reakci na konkurenci, nyní zavedl podobnou funkci přímo na svou úvodní stránku. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama