Vyplývá to z průzkumu personální agentury Předvýběr.CZ mezi členy panelu stálých respondentů z řad majitelů a šéfů firem: Devatenáct procent plánuje určitě rozšířit nabídku benefitů, zbylých osmdesát jedna procent zavedení pestřejší palety výhod spíše předpokládá.
„Částečně jde o reakci na zkušenosti s kovidovou pandemií, z větší části o důsledek situace na trhu práce, kde už před koronavirem převažovala poptávka firem nad dostatkem volných pracovních sil,“ říká ředitel personálky František Boudný. „Rozšiřování benefitů vnímáme jako nutnost pro získávání nových kvalitních zaměstnanců,“ potvrzuje Milan Ptáček, ředitel společnosti Signal Projekt.
Žádný z oslovených zaměstnavatelů neuvedl, že bude benefity pro zaměstnance omezovat. Do určité míry to ani není možné, lidé si na ně zvykli. „Jakkoli široký výběr benefitů je, stává se v určitý moment pro zaměstnance standardem a je zapomenuto, že jde o benefit,“ vysvětluje Štěpánka Zdvořáková, personální ředitelka firmy Schindler.
Ve srovnání se situací před kovidem vnímá benefity jako více důležité třináct procent zaměstnavatelů, zbytek je vnímá stejně a nikdo neuvedl jejich menší význam.
Podle zaměstnavatelů jasnou jedničkou je volná pracovní doba (čtyřicet čtyři procent), druhou nejdůležitější výhodou je příspěvek na penzijní připojištění s devatenácti procenty hlasů a o pomyslné třetí místo se dělí vzdělávání a home office (oboje po třinácti procentech).
Naopak jako nejméně důležitý benefit označil každý druhý šéf a personalista zdarma poskytované nápoje a občerstvení.
Zaměstnanecké výhody vůči mzdě nejčastěji představují dalších pět procent navíc.
Zdroj: e.vox