e-news.cz - kurzy
Reklama

Finanční ekosystémy jsou budoucností bankovnictví, zní z osmdesát osm procent bank

08.10.2020, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Finanční ekosystémy jsou budoucností bankovnictví, zní z osmdesát osm procent bank

Téměř devadesát procent bank se domnívá, že ekosystémy v budoucnu změní vztah mezi bankou a zákazníkem a jsou budoucností bankovního sektoru, jak vyplývá z průzkumu společnosti Accenture.


„Způsob, jak lidé nakupují a fungují online, se neustále vyvíjí a banky musí znovu objevit svůj vztah s klientem. Lidé jsou napříč ekosystémy například ochotnější sdílet svá osobní data, pokud vědí, že výměnou dostanou lepší služby. Ekosystémy jsou tedy pro banky životně důležité, pokud chtějí i nadále vycházet vstříc potřebám zákazníků personalizovanými službami,“ říká Karel Kotoun, konzultant a strategický manažer společnosti Accenture ČR v oblasti finančních služeb.
V prostředí ekosystému, tedy úzce propojené sítě finančních institucí a dalších společností, může banka mít několik různých rolí. Ekosystém buď sama řídí a je jeho hlavní součástí, nebo se účastní ekosystémů třetích stran.
Pět konkrétních příležitostí využití ekosystémů

  • Aby se banka stala organizátorem (dirigentem) budujícím ekosystém kolem konkrétních životních okamžiků, musí využít vhodné příležitosti v životě klienta. Takovou příležitostí je například koupě domu, kdy se může jednat o pro lajka poměrně složitý proces. Pokud v takto jasně definované roli banka klientovi pomůže, získá si jeho důvěru a loajalitu.

Například Danske Bank nabízí klientům digitální nástroj, který jim vyhledává a ukazuje domy, které si mohou se svými příjmy dovolit. Navíc jim předvede, jak nákup dlouhodobě ovlivní jejich finanční situaci.

  • Další příležitost vytvoření fungujícího ekosystému je v byznysu. Když banka vytvoří ucelený soubor nabídek, které budou poskytovány primárně začínajícím i malým a středním podnikům nabízejícím služby mimo bankovní sektor, má potenciál vybudovat jednotnou službu, která klientům poskytne systematicky sjednocenou právní, účetní a marketingovou podporu

„Například mBank nabízí malým podnikům a firmám mPower Business Starter, ucelený program, který jim umožní řízení a správu financí, a navíc ještě účetnictví. Komerční banka zase nabízí aplikaci Board od BudgetBakers, která umožňuje finančním manažerům kontrolovat jejich firemní finance a Fakturoid, jako chytrý online fakturační nástroj pro malé a střední podniky,“ dodává Karel Kotoun z Accenture.

  • Možnost číslo tři představují takzvané Super Apps, které najdete na asijsko-pacifickém trhu, a je jen otázkou času, než se tyto aplikace začnou objevovat v Evropě. S rostoucím počtem aplikací, které uživatelé denně používají, roste konkurenční výhoda řešení, ve kterém najdete vše na jednom místě. Využití jedné aplikace pro online nakupování, nákup letenky, placení účtů nebo objednávání jídla, je budoucnost.

Čínský AliPay umožňuje uživatelům širokou paletu možností od placení a správy financí až po výběr pojistného systému, přivolání taxíku nebo objednání jídla online. Japonský e-shop Rakuten se například mění na největší internetovou banku v Japonsku. V rámci aplikace Super App mohou zákazníci nakupovat online, používat služby internetového bankovnictví, zařídit dovolenou, rezervovat si vstupenky na nejrůznější akce, komunikovat s přáteli a rodinou, a dokonce využívat službu streamování videa.

  • A pokud banka vytvoří ekosystémové tržiště pro nákup zboží a nabídne je svým klientům, má vyhráno. Po celém světě již existuje mnoho úspěšných případů.

Španělská BBVA nabízí svým klientům maloobchodní ekosystém „De Compras“ – portálové tržiště nabízející zákazníkům nebankovní produkty a zboží, jako jsou domácí spotřebiče, dovolené, mobilní telefony ale třeba i automobily.

  • Další možnost využití výhod ekosystému pro banku představuje její zapojení do ekosystému třetích stran s nabídkou svých dalších služeb. Dobrým příkladem je třeba poskytování spotřebitelských půjček na e-shopech s módou a krásou prostřednictvím webových stránek prodejců.

Banky musí naskočit na vlnu inovací a využít změny spotřebitelských návyků. Lidé totiž pro zjednodušení každodenní rutiny neustále hledají nové integrované a plně personalizované nabídky. Finanční ekosystémy jsou proto pro banky obrovskou šancí, jak mohou znovu objevit vzájemný vztah s klientem a přinést do něj novou energii a způsob myšlení.

Foto + Zdroj: ASPEN.PR s.r.o.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Digitální euro na obzoru: ECB chystá revoluci v platbách

28.08.2025, Autor: red

Evropská centrální banka (ECB) se blíží k rozhodujícímu momentu ve vývoji digitálního eura, digitální formy hotovosti, která má doplnit klasické bankovky a mince. V srpnu  finišuje přípravná fáze projektu, jenž slibuje revoluci v platbách, ale zároveň vyvolává otázky o soukromí, bezpečnosti a dopadech na bankovní sektor. Jaké šance a rizika přináší tato novinka pro nás v Česku, i když nejsme členy eurozóny?

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Euro versus dolar: Jak stablecoiny pomáhají digitální dominanci dolaru

13.08.2025, Autor: Josef Neštický

Když Christine Lagarde hovoří o „momentu eura,“ má na mysli ambiciózní plán posílit pozici evropské měny v digitálním světě. Jenže stablecoiny navázané na americký dolar, jako Tether či USD Coin, se staly nepřítelem číslo jedna. S tržní kapitalizací přes 240 miliard USD hrozí, že evropské naděje na konkurenci s dolarem zůstanou jen na papíře.

Thomson Reuters na vzestupu díky umělé inteligenci

09.08.2025, Autor: Marek Hájek

Thomson Reuters hlásí za druhé čtvrtletí 2025 tržby 1,79 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst z 1,74 miliardy USD. Klíčovým motorem růstu se stává umělá inteligence, která už tvoří 22 % základní smluvní hodnoty firmy.

Google investuje do vzdělání v oblasti AI miliardu dolarů

08.08.2025, Autor: red

Google oznámil investici jedné miliardy dolarů do vzdělávání v oblasti umělé inteligence na amerických univerzitách. Tento krok slibuje revoluci v přístupu studentů k technologiím, ale zároveň vyvolává otázky o budoucnosti akademické integrity a rovnosti.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Ukrajina je 5. nejdigitálnější zemí světa. ČR až na 59. místě

04.08.2025, Autor: red

Ukrajina se řadí mezi nejdigitálnější země světa, a to i přes probíhající válečný konflikt. Jak je možné, že země pod palbou raket buduje digitální infrastrukturu? Od aplikace Diia, kterou používá přes 21 milionů lidí, až po IT sektor jako pilíř ekonomiky.

Byznys z opravování umělé inteligence

16.07.2025, Autor: Vojtěch Benda

Díky nadšení pro umělou inteligenci mnoho lidí zapomíná, jaká má omezení. Netýká se to jen špatně vypadajících obrázků nebo nepovedených domácích úkolů. Některé firmy spoléhají na AI bez pochopení toho, co je realisticky možné očekávat. Přehnaná důvěra v programy jako ChatGPT se může velmi nevyplatit.

Apple pod tlakem EU: Nová pravidla App Storu mění hru pro vývojáře

06.07.2025, Autor: Jaromír Muchka

Apple mění pravidla svého App Storu v Evropské unii, aby vyhověl přísným antimonopolním nařízením. Nová struktura poplatků a větší volnost pro vývojáře však vyvolávají otázky – je to skutečný krok ke spravedlivější konkurenci, nebo jen další chytrý tah technologického giganta?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Konec vyhledávání, jak jej známe

21.06.2025, Autor: Vojtěch Benda

„Zeptej se ChatuGPT,“ tam, kde dříve byla výzva k použití Googlu, může dnes zaznít tato věta. Lidé se staví k AI různě a mají různá využití pro nový multifunkční nástroj. Někteří jí využívají jako vyhledávač například místo zavedeného Googlu. Ten, možná v reakci na konkurenci, nyní zavedl podobnou funkci přímo na svou úvodní stránku. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama