Apogeo
Reklama

Češi jsou tolerantní pronajímatelé, nájemce však chtějí perfektně znát

05.10.2019, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Češi jsou tolerantní pronajímatelé, nájemce však chtějí perfektně znát

HENDRIK MEYER, CEO Bezrealitky.
Češi jsou tolerantní pronajímatelé nemovitostí. Pokud o svém nájemci a jeho domácnosti mají dostatek informací, nedělají již majitelé mezi jednotlivými zájemci zásadnější rozdíly. Preferují osobní domluvu a slevit na nájmu jsou ochotni těm, kteří jim za to vyjdou nějakým způsobem vstříc – třeba zvelebením bytu na vlastní náklady. Zároveň platí, že ti, kteří o sobě podají dostatek informací, najdou bydlení asi 5× rychleji. Vyplynulo to z analýzy největšího portálu pro přímý prodej a pronájem nemovitostí Bezrealitky.
Portál při analýze vycházel ze své databáze desítek tisíc anonymizovaných údajů v osobnostních profilech zájemců o bydlení. Do těch mohou zájemci o bydlení zadávat kompletní informace o sobě a své domácnosti. Majitelé tak o potenciálním nájemci získají celou řadu potřebných údajů, jako je počet členů domácnosti, vlastnictví domácích mazlíčků či to, zda je domácnost kuřácká, nebo nekuřácká. Díky tomu bylo možné porovnat úspěšnost jednotlivých typů uživatelů při hledání podnájmu.
Když se nájemce s majitelem dohodne na ceně, není problém počet členů domácnosti, vlastnictví psa či kočky ani cizí národnost, není-li mezi oběma stranami jazyková bariéra. Pokud si majitelé nejsou zájemcem o bydlení jistí, často si však vyžádají například referenci od předchozího pronajímatele nebo zaměstnavatele, které jim v rozhodování pomohou. I kvůli tomu majitelé jednoznačně preferují domluvu přímo se zájemcem o bydlení. Z analýzy také jednoznačně vyplynulo, že zájemci s vyplněným osobnostním profilem najdou bydlení 5× rychleji.
Problémem naopak může být, pokud o sobě a své domácnosti zájemce o bydlení nechce podat žádné informace či pokud zájemce zastupuje třetí strana. Stejně tak pokud majitel přes kontrolu bezdlužnosti zjistí, že je zájemce zadlužený, šance na domluvu je nízká.
Je logické, že majitelé si chtějí být jistí spolehlivostí nájemce. A to nejen kvůli sobě, ale také sousedům. Například v Německu je běžné, že při jednání o pronájmu zájemce doloží reference od předchozích majitelů, zaměstnavatele nebo například doklad, že řádně platí své účty na telefon. Tím jasně dává najevo, že je pro majitele zodpovědným partnerem.
Portál se také zajímal, za jakých podmínek by majitelé dokázali slevit ze svých požadavků na výši nájmu. Majitelé totiž připouští, že o výši nájmu nemají problém smlouvat. Na prvním místě se umístila garance, že nájemník zůstane v bytě několik následujících let. Na druhém skutečnost, že nájemce v bytě bude trávit minimum času a umožní po domluvě jeho občasné využití majitelem například při pracovních cestách. Velkou šanci na slevu na nájemném mají také nájemci, kteří přislíbí, že na své náklady budou pronajatou nemovitost udržovat či nadstandardně zvelebovat.
Výsledky nás mile překvapily a jsou dobrou zprávou pro všechny, kteří hledají bydlení. Ukazuje se, že majitelé měří všem stejně a nikoho při rozhodování nezvýhodňují. Zároveň však ukazují, jak zásadní roli hraje přímý kontakt s majitelem. Ať už kvůli ‚osobní chemii‘ nebo možnosti dojednat si specifické podmínky.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Průzkum Acronis: 64 % domácích uživatelů uvádí jako hlavní problém narušení ochrany osobních údajů

09.04.2025, Autor: Z blogosféry

Společnost Acronis, globální lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat, představila výsledky své zprávy o ochraně osobních údajů v roce 2025. Zpráva Data Privacy in 2025: A survey to explore consumer views on cyber protection poskytuje pohled na postoje a chování domácích uživatelů v oblasti kybernetické bezpečnosti a ochrany dat. Zpráva vychází z dotazů položených v průzkumu, které se týkaly soukromí, povědomí o kybernetických rizicích a bezpečnostních opatření používaných k ochraně osobních údajů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Zájem o práci z domova roste

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

Flexibilita pracovního prostředí se stává klíčovým faktorem pro uchazeče o zaměstnání. Portál JenPráce.cz zaznamenal v posledních měsících výrazný nárůst zájmu po nabídkách umožňujících práci z domova. Jak se tento trend promítá do pracovního trhu a co říká aktuální právní úprava home office?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Češi vydávají za zdraví 500 Kč měsíčně, jsou ochotni platit dvojnásobek

03.04.2025, Autor: Z blogosféry

Průměrné měsíční výdaje Čechů na zdraví se pohybují okolo 500 Kč, tuto částku jsou ochotni zvýšit až na 1 000 Kč. Ukázal to průzkum Ipsos, který mapoval postoje Čechů k našemu zdravotnictví. Z něj dále vyplynulo, že si lidé uvědomují vysokou úroveň české zdravotní péče.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Česko platí obří účet za alkohol: Náklady přesáhly 43 miliard ročně, ukázala nová studie

28.03.2025, Autor: Z blogosféry

Konzumace alkoholu představuje významné zdravotní riziko, negativně dopadá ale i na státní rozpočet a ekonomiku. Náklady spojené s užíváním alkoholu dosáhly v roce 2021 podle expertních odhadů 43,4 miliard korun, tedy 0,69 % HDP. Ukázala to nová studie think tanku Ministr zdraví na portále Data o zdraví, která jako jediná pracuje s nejaktuálnějšími dostupnými údaji. Největší výdaje se pojily s poklesem pracovní produktivity, zátěží zdravotního systému, kriminalitou a nutností sociální podpory.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama