V roce 2017 jsme na sociálních sítích a internetu strávili rekordní množství času.
Vyplývá to ze statistik uznávaného experta Marka Irvina z Wordstream, který v květnu dorazí do Prahy na konferenci Performance 2020.
Lidé dnes podle něj tvoří na sociálních sítích publikum o velikosti 1,4 miliardy aktivních uživatelů a provedou asi 1,2 trilionu vyhledávání každý den. Na to reagují firmy, jejichž zájem o internetovou reklamu rapidně roste. Osm milionů. Takový je celosvětový počet inzerentů, kteří svou reklamou oslovují zákazníky ve vyhledávání nebo na sociálních sítích. „Za posledních osmnáct měsíců se toto číslo zdvojnásobilo a je přirozenou reakcí na čas, který sociálním sítím a internetu věnujeme. Otázkou je, jak správně měřit úspěch těchto inzertních kampaní, když jsme jako lidé vystaveni obrovskému množství reklamy na nejrůznějších místech,“ zmiňuje Mark Irvine, jenž na tuto otázku odpoví na konferenci Performance 2020. Ta se koná 22. května v Praze.
Zmíněné setkání online marketérů z ČR i celého světa se bude letos detailně věnovat otázce, jak správně měřit úspěšnost reklamních kampaní. „Jde přitom nejen o prostředí internetu, ale též třeba o vliv kamenných prodejen na prodeje v eshopu,“ vysvětluje Petra Pacáková z pořádající společnosti Acomware. Zajímavé statistiky k tomuto tématu představí Maria Bochewa z agentury Owox, podle níž se ROPO efekt (situace, kdy zákazníci vyhledají informace online, ale nakoupí v prodejně) v České republice týká zhruba 33 procent nákupů. „A to není málo. V podstatě nám to říká, že asi třetina zákazníků použije váš eshop jen jako zdroj informací. Je správné hledat cesty, jak takového zákazníka včas zachytit,“ říká Pacáková.
Seznam řečníků konference Performance 2020 nově doplnil také Josef Hlaváček z českého zastoupení Facebooku. Ten názorně ukáže, jak se největším světovým firmám daří stavět své obchody díky uplatnění myšlenky „think small“. Performance 2020 vzniká za podpory společností Google, Seznam, RTB House, Bidding Tools nebo Asociace pro elektronickou komerci. Celkem přivítá zhruba deset řečníků. Z významných zahraničních osobností dorazí dále i Warren Knight (Think Digital First) nebo Andy Taylor (Merkle). Součástí programu jsou vedle přednášek též praktické workshopy. Více informací o konferenci najdete ZDE.