Podle průzkumu agentury Nielsen Admosphere pro společnost PROFI CREDIT navštěvují Češi nejčastěji tuzemské hory a zimní dovolenou si zařizují převážně
sami. Pouze osm procent z nich využívá služeb cestovní kanceláře. Osm z deseti respondentů uvedlo, že za zimní dovolenou v Česku utratí do deseti tisíc korun. V případě, že vyrážejí do zahraničí, utratí o pět tisíc více.
I když Češi preferují letní dovolenou, za zimními radovánkami do hor se jich přesto vydá 58 procent. Pro dva z deseti respondentů je zimní dovolená dokonce lákavější než letní. Při výběru termínu dovolené se více než polovina Čechů (58 procent) nenechá limitovat termíny jarních prázdnin ve školách. Dvacet procent dotázaných se dokonce období jarních prázdnin cíleně vyhýbá.
Pro většinu rodin ale znamená zimní dovolená zvýšenou finanční zátěž. Polovina dotázaných uvedla, že si nemohou dovolit jet na letní i zimní dovolenou v jednom roce. Šest z deseti respondentů připustilo, že na ni musí šetřit nebo ji financovat ze svých úspor. Schopnost platit zimní dovolenou z běžných finančních prostředků stoupá s čistým měsíčním příjmem.
Ačkoli se více než polovina Čechů domnívá, že jsou tuzemská lyžařská střediska přeplněná a poskytují služby na nižší úrovni, než je tomu v zahraničí, přesto do nich opakovaně vyrazí 91 procent respondentů. Současně ale polovina dotázaných uvedla, že alespoň jednou za sezonu vyrazí na svah do zahraničí. Češi nejčastěji vyrážejí do Rakouska, Itálie, na Slovensko či do Francie. Pouze osm procent respondentů si kupuje zájezd od cestovní kanceláře. Češi si raději organizují zahraniční zimní dovolenou sami. Nejčastějším způsobem dopravy je vlastní auto. Využívá jej 75 procent dotázaných. Zhruba 13 procent jezdí na zahraniční zimní dovolenou autobusem.
Zimní dovolená bývá spojena se zvýšeným rizikem úrazu, což potvrzují statistiky pojišťoven. Podle ERV Evropské pojišťovny je lyžování nejrizikovějším zimním sportem. Každý třetí úraz z lyží je vážný, na snowboardu je to dokonce 55 procent. Češi jsou každoročně zodpovědnější, přesto na hory vyráží každý pátý bez cestovního pojištění. „Z našeho průzkumu je patrné, že si Češi uvědomují rizika lyžování i vysoké ceny ošetření v zahraničí a zodpovědně si sjednávají cestovní pojištění,“ říká Dana Soukeníková, marketingová ředitelka společnosti PROFI CREDIT.
Tisková zpráva společnosti PROFI CREDIT