Spokojenosti s televizní nabídkou, díky tomu si zákazníci neváhají za služby připlatit.
Počet lidí, kteří jsou ochotni za televizní služby zaplatit 300 až 499 korun se dokonce zdvojnásobil. Více než 94 procent respondentů výzkumu NMS Market Research uvádí, že je spokojeno s kvalitou satelitního signálu ASTRA. Zároveň 90 procent lidí hodnotí kladně široké portfolio kanálů dostupné prostřednictvím platformy Skylink, jež v rámci České republiky přijímá signál přes orbitální pozici ASTRA 23.5 stupňů východně.
Jak průzkum dále ukazuje, celkem 42 procent dotázaných využívá placené televizní služby. „Jedná se především o lidi, kteří sledují televizi často a preferují televizní obsah v HD rozlišení. Tito lidé zároveň prohlašují, že jsou spokojeni s programovou nabídkou, kterou mají k dispozici,“ upřesňuje výsledky výzkumu Martin Ornass-Kubacki, viceprezident a regionální ředitel společnosti SES Video CEE.
Uživatelé jsou také ochotni platit za programové balíčky více, než tomu bylo v minulosti. Ještě v roce 2015 by za televizní služby celá čtvrtina Čechů zaplatila maximálně 49 korun, letos stejnou částku uvedlo jen 19 procent respondentů. Nejčastěji přitom šlo o uživatele, kteří přijímají televizní signál prostřednictvím pozemního vysílání. Naopak vzrostl počet lidí, kterým nevadí za televizi zaplatit vyšší částku – 28 procent (dříve 24 procent) akceptuje poplatek 50–149 korun, pro 22 procent (dříve 15 procent) dotázaných je přijatelné zaplatit 150–299 korun. Téměř se zdvojnásobil počet uživatelů, kteří jsou za televizní služby ochotni zaplatit 300–499 korun, a to z původních 9 procent na současných 16 procent.
„Je logické, že placené TV služby zákazníkům poskytnou mnohem zajímavější nabídku a další doplňkové služby než bezplatná alternativa. Uživatelé zároveň získají možnost sledovat pořady v HD či dokonce UHD rozlišení a mnoho jiných benefitů, jako je sledování pořadů z archivu, digitální videopůjčovna a další. V neposlední řadě pak mají výhodu v tom, že v budoucnu vyhnou přechodu na DVB-T2 a s ním spojené výměně vybavení. Jak vyplynulo z výsledků výzkumu, 34 procent lidí si letos plánuje pořídit novou televizi a celá třetina z nich tak činí právě pouze kvůli přechodu na DVB-T2 vysílání,“ doplňuje Martin Ornass-Kubacki.