Mnoho z nás aktuálně čelí mnoha obavám nejen o své zdraví, ale také budoucnost. Na pomyslném žebříčků rizik spojených s pandemií jsou však nyní obavy finančního rázu mnohem zásadnější.
Vyplývá to z průzkumu Slavia pojišťovny, který udává míru obav a rizik v následujících dvanácti měsících. Pro pojišťovnu průzkum zajistila agentura NMS Market Research.
Hrozbu v podobě zdražování potravin či výpadku příjmů nyní vnímá celých sedmdesát devět procent dotazovaných. Zdravotní rizika se naopak paradoxně nacházejí na spodní hranici, určitý strach z nákazy nemocí Covid-19 či zhoršení zdravotního stavu uvedla necelá polovina Čechů. Zásadnější starosti má většina respondentů spíše s panikou okolo pandemie (šedesát šest procent) nebo omezením kontaktu s blízkými (šedesát tři procent).
Riziko si Češi spojují zejména s cestováním
Celých šedesát procent dotázaných uvedlo, že hodlají omezit plánované cesty do zahraničí. V případě těch neodkladných se pak šedesát čtyři procent z nich chystá připojistit. Zejména pro mladé je však právě toto úskalí vnímané jako jedna z nejhorších stránek stávající situace. Ať už se jedná o dovolené, či pracovní cesty, mladší generace se jich vzdávat nechtějí. Pokud nám situace cestu do zahraničí dovolí, je opravdu vhodné zvážit připojištění, a to nejen klasické, ale ideálně na míru ušité nynějšímu stavu. My například klientům nabízíme službu Covid Assistance, která pomůže dohledat aktuální informace a pravidla pro vycestování z ČR a poskytne součinnost při objednání na PCR testy.
Ochrana majetku či omezení vedlejších nákladů spojených s majetkem jsou spíše podceňovány
Ačkoliv jsou obavy finančního rázu nejsilnější a více než polovina Čechů má také strach ze zvýšení kriminality, je ochrana majetku velmi opomíjena. Pro většinu z nás je aktuálně nejdůležitější omezit nezbytné výdaje na minimum. Klienti tak mohou mít tendence snižovat výši pojistných částek či úplně zrušit majetkové pojištění. Měli bychom si ale uvědomit, že vhodné pojištění může řadu těchto rizik naopak vyřešit a v době pandemie nás ochránit.
Průzkum pro Slavia pojišťovnu připravila agentura NMS Market Research, velikost vzorku respondentů N = 1022, reprezentativní populace ČR osmnáct až šedesát pět let, sběr dat probíhal on-line v prosinci 2020 v Českém národním panelu v rámci NMS Omnibus.
ZBYNĚK VESELÝ, obchodní ředitel Slavia pojišťovny
Foto: pixabay.com
Zdroj: WSCzech
Obavy Čechů za dob pandemie: nedostatek financí začíná být největší hrozbou
06.02.2021, Autor: Z tiskových zpráv