Ve snaze nabídnout konkurenční výhodu zavádějí eshopy dárkové balení svých produktů. V zahraničí je již služba běžně dostupná.
U nás ji úspěšně nabízí například Notino. V budoucnu ji ve spolupráci s Giftisimo zavede Mall.cz, Alkohol.cz, Roduslava.cz nebo Motherbox.cz.
Při objednávání na eshopu budou mít zákazníci možnost přidat ke svému nákupu i dárkový obal, který eshop doručí společně se zbožím. Variantou je také speciální dárkové balení, které provedou školení pracovníci na výdejně eshopu.
„Dárkové balení jsme před Vánocemi testovali celkem na čtyřech prodejnách v Praze a Brně. Za 10 dnů jsme zabalili dárky zhruba jedné třetině zákazníků, kteří přišli na dané prodejny. Někteří si dokonce cíleně nechali zasílat zboží na prodejny, aby si je mohli nechat zdarma zabalit,“ doplňuje Petr Sedláček z Mall.cz.
Letos se služba balení dárků v Mall.cz rozšíří na většinu výdejen. Navíc je možné si balicí sortiment přikoupit i na eshopu Mall.cz a nechat si ho zaslat spolu se zbožím domů nebo na prodejnu. Eshop Roduslava.cz, který nabízí originální slovanskou módu, využije novou službu pro posílení brandu. Svým zákazníkům bude nabízet speciální obaly v designu své značky.
Obliba služby balení dárků stále roste. Společnost Giftisimo, jež nabízí balicí služby a eshopům dodává svůj sortiment, zaznamenala za poslední rok dvanáctiprocentní nárůst obratu. Nejprodávanější jsou přitom dárkové krabičky na peníze a poukázky nebo ručně vyráběná přání. Se svými přáními firma expandovala také do Itálie, Švýcarska nebo Saudské Arábie. Prostřednictvím Amazonu si je mohou koupit i obyvatelé Německa a Anglie. Obrat z nákupů přes Amazon se každý měsíc zvyšuje průměrně o 8 procent.
„S nabídkou balení dárků jsme začínali na dvou stáncích v nákupních centrech. Potvrdilo se nám, že o službu je velký zájem. Dnes fungujeme na devíti pobočkách a před vánočními svátky zabalíme kolem 160 tisíc dárků. Zákazníci teď nakupují čím dál víc online. Rozšíření našich služeb do ecommerce se nám proto jeví jako logický krok,“ vysvětluje Tomáš Lichtenberg z Giftisimo.
Z průzkumu, který společnost uskutečnila na svých pobočkách, vyplývá, že nejčastěji si lidé nechávají balit knihy, hodinky, hračky, telefony a parfémy. Službu využili v 52 procentech muži a v 48 procentech ženy. Z obalových materiálů vedou produkty přírodního vzhledu a třpytivé balicí papíry. Před Vánocemi plánuje firma rozšířit sortiment o produkty z výhradně přírodních zdrojů, které bude vyrábět bez přídavků chemických látek.
TZ Giftisimo