Apogeo
Reklama

O budoucnosti nakupování, která se děje již dnes

25.04.2018, Autor: Z tiskových zpráv

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
O budoucnosti nakupování, která se děje již dnes

Digitální technologie a umělá inteligence přinášejí do maloobchodu svěží vítr a trendy, které před pár lety zněly jako scifi.

A progresivní firmy je již dnes uvádějí do praxe, jako například Accenture a Coop Italia, které společně vytvořili v Miláně Supermarket budoucnosti.
V českém prostředí Rohlík.cz a Zoot.cz šetří čas a přináší zážitek při nakupování v segmentech, ve kterých by to ještě nedávno čekal málokdo. „Zákazník se nechce u nakupování nudit. Trendy nejsou spojeny jen s online nákupy, ale technologie dělají zázraky i v kamenných prodejnách. Firmy musí stále sledovat vývoj, protože novinky zejména z prostředí digitálních technologií přinášejí nástroje, které dávají zákazníkům to, co ocení – příjemný nákup a úsporu času,“ říká Lukáš Vršecký z digitální platformy Rondo.cz.
Inovace a technologie pro nákupní zážitek
Dobrým příkladem využití nejmodernějších technologií pro nákupní zážitek je takzvaný Supermarket budoucnosti, který vytvořila společnost Accenture ve spolupráci s Coop Italia, největším italským řetězcem supermarketů. Spojuje fyzický svět s digitálním a vytváří atmosféru místních trhů pod širým nebem, která se snoubí s inovativními digitálními řešeními, jež nabízejí užitečné informace o výrobcích, a zároveň zlepšují orientaci v obchodu.
Jak to konkrétně při takovém nákupu probíhá? Když zákazník vezme do ruky konkrétní produkt nebo na něj jen ukáže, senzory v regálu to poznají a na displejích se objeví rozšířené informace o daném zboží. Od těch základních, jako jsou složení, původ, alergeny nebo kalorická hodnota, až po dopad na životní prostředí formou tzv. uhlíkové stopy. Při nákupu hovězího masa tak má každý možnost vidět přesně z jaké části těla skotu pochází, mapu a fotografii pastvin, stejně tak odkaz do dalších sekcí obchodu, kde mu k danému masu doporučí ideální omáčku či víno. Zákazníci také mají možnost individualizovat svou nabídku – prostřednictvím aplikace mohou nahrát do profilu své preference, tedy například alergeny, dietu nebo oblibu určitého typu vína. Aplikace je potom může po prostoru navigovat a nabízet jim zboží a slevy na míru.
Gamifikace – Jak dostat do nakupování hru a zábavu?
Gamifikace obecně přináší herní prvky do neherního světa. Cílem gamifikace nakupování je to samé – zábava a hra jako jeho součást. Je to jistě úkol nelehký, ale ne nemožný, jak ukazuje příklad již rok fungujícího systému Rondo.cz. Ten nabízí obchodníkům na klíč pokročilou formu věrnostního a motivačního programu, ve kterém dává zákazníkům hravou odměnu za nákup. Ti pak mohou v řádu minut vyhrát hodnotné věcné ceny a roste tak jejich pozitivní vnímání značky prodejce i motivace k dalším nákupům.
Koncept gamifikace se nám hned od začátku osvědčil a zpětná vazba zákazníků i firem je skvělá. Navíc pomocí tohoto nástroje lze nejen zvyšovat loajalitu, prodeje a počty zákazníků, ale i zákazníky lépe poznávat a nabízet jim přesně to, co chtějí,“ shrnuje ve stručnosti benefity českého nápadu zakladatel a autor myšlenky Lukáš Vršecký.
Úspora času a větší a snazší výběr jsou základ
Hned vedle lepšího nákupního zážitku je pro zákazníka klíčová úspora času. Nakupování potravin na internetu je toho dobrým příkladem a aktuálním tahounem mezi méně tradičními segmenty e-commerce. Podle výzkumu Mastercard nakupuje potraviny online již více než čtvrtina Čechů. Mezi hlavní benefity patří pro zákazníky zejména úspora času při nakupování. A další růst se dá očekávat. Dokonce dalších 13 procent dotázaných by službu rádo využívalo. Tento trend se dle studie rozšiřuje zejména z měst a s růstem pokrytí dovážkových služeb jde ruku v ruce i nárůst poptávky.
Podobný vývoj zažíval i segment dovozu hotových jídel z restaurací, kde boom začal již o několik let dříve a v posledních letech roste dále. „Ve špičce doručíme dnes již více než čtyři tisíce jídel za hodinu a tempo růstu se stále zrychluje,“ říká Jan Matějů, CEO DámeJídlo.cz.
Prostředí e-shopu a internetových srovnávačů dává zákazníkovi možnost vyhledání, prohlédnutí a porovnání velkého množství zboží. A díky novým technologiím v posledních letech rapidně roste i nákup módy online. Návštěva módních kamenných obchodů je stále pro mnohé příjemně stráveným časem. Přesto nákup módy online zejména díky progresivním novinkám z dílny Zoot.cz zažívá v ČR také velký růst. Zoot dokázal totiž kromě širokého a rychle dostupného portfolia módních značek nabídnout zajímavý zážitek a perfektní servis. Další posílení online prodejů módy se očekává s rozšířením 3D kamer, které zákazníkovi automaticky určí velikost oblečení.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nejnovější trendy v oblasti e-commerce představí GECOM konference na Pražském hradě

12.02.2025, Autor: red

GECOM Global Ecommerce Congress - největší e-commerce konference v Česku proběhne 13. února v prostorách Pražského hradu v Martinickém paláci. Návštěvníky čeká vystoupení předních expertů z tohoto odvětví. Mezi potvrzenými speakery jsou například Martin Felcman (Productboard), Jiří Zima (Niceboy), Michal Vodák (Notino), František Strupl (Google) a Anastasya Kvasyuk (eBay), Mews, Shopsys, Heureka, Slevomat, DoDo, Notino a další. Celkově přes 50 speakrů na Global Ecommerce Congress 2025 představí klíčové trendy, inovace a strategie, které formují budoucnost e-commerce.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Lepší ochrana spotřebitelů a vyšší dostupnost internetu. Prezident podepsal novelu zákona o elektronických komunikacích

12.02.2025, Autor: red

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo novelu zákona o elektronických komunikacích, která posílí ochranu spotřebitelů a zjednoduší výstavbu internetových sítí v odlehlých místech. Novela rozšiřuje pravomoci Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ), který nově bude moci rozhodovat spory nejen o službách, jako jsou internet a telefonování, ale také o platbách za telefony nebo zařízení.

Co hýbe světem investicí, představí řečníci na GIS Global Investment Summitu 2025 na Pražském hradě

10.02.2025, Autor: Z blogosféry

GIS Global Investment Summit 2025 proběhne 12. února v prostorách Pražského hradu v Martinickém paláci. Událost přestaví komplexní program zaměřený na aktuální makroekonomické otázky, inovace ve světě investic a praktické strategie pro investory. Program zahrnuje témata od globální ekonomiky přes trading, dlouhodobé investování a alternativní aktiva až po investice do nemovitostí.

MPO podpoří inovace českých firem. V OP TAK je připraveno 1,5 miliardy korun 

05.02.2025, Autor: red

Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo již III. výzvu aktivity Inovace z Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Výzva je určena malým a středním podnikům, ale také malým společnostem se střední tržní kapitalizací, k získání podpory na produktovou a procesní inovaci.  Žádosti o podporu bude možné podávat od 18. února 2025 do 30. května 2025 prostřednictvím portálu ISKP2021+.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Tchajwanská společnost CTi Cable oznámila investici v Česku ve výši až 120 milionů korun

31.01.2025, Autor: Z blogosféry

Ching Tai Electric Wire & Cable (CTi Cable), přední tchajwanský výrobce vysokovýkonných kabelů a propojovacích řešení, oznámil svůj záměr investovat v Česku. Plánovaná investice ve výši až 120 milionů korun přinese více než 50 nových pracovních míst a zřízení vysoce automatizované výroby klíčových komponentů určených pro obory umělé inteligence, autonomních vozidel, letectví, průmyslové automatizace nebo medicíny.

DV Consulting spouští chytrý formulář Dáňa: Revoluce v podání daňového přiznání fyzických osob 

31.01.2025, Autor: red

Společnost DV Consulting, s.r.o., vedená certifikovaným daňovým poradcem Danielem Vladykou, dnes oznámila spuštění inovativní služby Chytrý formulář Dáňa. Tento online nástroj umožňuje rychlé a snadné vyplnění daňového přiznání, včetně přehledů na sociální a zdravotní pojištění. Formulář je určen všem, kteří chtějí mít daňové přiznání hotové během 10 minut, bez zbytečného stresu a bez potřeby hlubších znalostí daňové problematiky.

Kongresový boom v Česku: MICE turismus láká světové organizátory a přináší peníze do regionů

10.12.2024, Autor: Renáta Lucková

Česko se stává čím dál častěji vyhledávanou destinací pro mezinárodní kongresy a odborné akce. Láká nejen svou kvalitní infrastrukturou a bohatým kulturním dědictvím, ale i konkurenceschopnými cenami. Loni proběhlo v Česku přes 12 tisíc akcí, které navštívilo více než 1,2 milionu hostů. Kongresový a incentivní cestovní ruch (MICE) přivádí do země bonitní účastníky a přináší významné ekonomické benefity. Podporuje ubytovací a gastronomické služby, dopravu i místní podniky, čímž pozitivně ovlivňuje zaměstnanost a regionální rozvoj.  

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Jubilejní 15. ročník konference Hydrogen Days 2025 přivítá vodíkové experty z celého světa

29.11.2024, Autor: Z blogosféry

Experti z celého světa, kteří se zabývají vodíkovými technologiemi, a to od základního výzkumu a tvorbu praktických vodíkových aplikací, přes výrobu, dopravu a skladování vodíku, až po související evropské a národní strategie a legislativu, se na jaře příštího roku setkají v Praze. Ve dnech 19. – 21. března 2025 se totiž v české metropoli uskuteční jubilejní 15. ročník mezinárodní odborné konference s názvem Hydrogen Days 2025.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama