Zájem firem a institucí o mediální analýzy každým rokem roste přibližně o deset procent.
Významnou část nárůstu tvoří zájem o výzkumy sociálních médií, protože online reputace a názory a reakce uživatelů v sociálních médiích jsou pro pověst značek a institucí klíčové. Proto přichází Newton Media s novým nástrojem v aplikaci NewtonOne pro monitoring a analýzu sociálních médií.
V roce 2020 bude na světě každý člověk produkovat přibližně 1,75 MB online dat za vteřinu*. Jen v Česku sociální sítě denně využívá 5,7 milionu lidí. Aby mohli experti komunikace zvládat sledovat tak velké toky digitálních dat, vznikl pro ně nový modul pro monitoring sociálních médií. Ten rozšiřuje klasický monitoring médií o dimenzi sociálních médií. Manažeři komunikace tak nyní mohou sledovat celý mediální vesmír z jedné aplikace.
„Reputace v sociálních médiích je dnes klíčovou součástí mediální image. Redakční obsah médií poskytuje přehled o tom, jak se o značce nebo instituci vyjadřují novináři nebo aktéři veřejného života. Sociální média tento přehled doplňují o hlas veřejnosti – promítají se tu názory a zkušenosti zákazníků, voličů i vlivných osobností veřejné debaty,“ říká vedoucí týmu sociálních médií Newton Media Alena Zachová a dodává, „názory uživatelů v online prostředí nejsou jen zdrojem podkladů pro nastavení komunikační strategie nebo pro nalezení rezonujících témat, ale také cenným vhledem do zákaznické zkušenosti.“
Nový modul pro monitoring sociálních médií zahrnuje data z nejužívanějších sociálních médií. Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, recenze, diskuse, blogy a fóra – vše nyní uživatelé naleznou na jednom místě s dalšími užitečnými funkcemi a možností sledovat i klasická média (TV, rozhlas, tisk a internet). Stejně snadno, jako byli uživatelé zvyklí v aplikaci NewtonOne monitorovat klasická média a sledovat svůj mediální obraz a témata, mohou nyní i lépe prozkoumat svět sociálních médií, dění na blozích a diskuzních fórech, hlídat komentáře ke článkům na zpravodajských serverech nebo uživatelské recenze Google a Heureka a další online komunikaci.
Díky monitoringu sociálních médií experti komunikace získají přehled o komunikaci cílových skupin a široké veřejnosti v sociálních médiích. Sledovat lze také komunikaci konkurence a další relevantní témata. V aplikaci mohou experti také sledovat, jak se mediální komunikace přelévá z tradičních médií do těch sociálních a naopak.
Výhody monitoringu sociálních médií:
- intuitivní vyhledání podle klíčových slov, názvu článku/příspěvku nebo podle URL
- snadný monitoring vašeho obsahu v sociálních médiích
- vizualizace mediálních dat v interaktivních grafech
- označování důležitých zmínek a kategorizace zmínek do analytických složek
- automatická identifikace sentimentu zmínky (sentiment zmínek můžete snadno editovat)
- údaje o počtu lajků, reakcí, komentářů a sdílení v detailu každé zmínky
- exporty zmínek v praktických formátech (Html, e-mail, Excel, PDF, Word a další)
* Podle výzkumu DOMO