Apogeo
Reklama

Peter Hajduček: Součástí naší mise je propagovat střední a východní Evropu v očích světových módních a luxusních značek a pomoci lokálním značkám stát se světovými

08.12.2021, Autor: Renáta Lucková

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Peter Hajduček: Součástí naší mise je propagovat střední a východní Evropu v očích světových módních a luxusních značek a pomoci lokálním značkám stát se světovými

Peter Hajduček svoji původně bakalářskou práci přerodil v miliardový byznys, kdy ještě jako student založil internetový teniskový obchod Footshop.


Footshop dnes patří mezi přední evropské hráče v oblasti streetwearu v online prodeji streetwearové módy s nabídkou exkluzivních limitovaných kolekcí. Začátkem letošního roku akvizoval značku Queens, která stála u zrodu tuzemské sneakers scény a za sedmnáct let působení je v oblasti streetwearu pojmem. Transakcí tak vznikl jeden z nejsilnějších hráčů na českém a slovenském trhu v segmentu streetwearové módy, v online i kamenných obchodech, s tržbami přes jednu miliardu korun.
Rozhovor s PETREM HAJDUČKEM, zakladatelem a CEO internetového obchodu streetwearové módy Footshop.
Před deseti lety jste založil internetový obchod s obuví, respektive původně s teniskami. Co vás přivedlo k podnikání?
Od mala som túžil vytvoriť niečo vlastné. Skúsiť ísť s kožou na trh, hľadať hranice vlastných možností.
Jak vzpomínáte na své začátky? Změnily se mezitím trh a podmínky pro podnikání?
Zmenilo sa všetko. Podnikateľské a investorské prostredie, prepojený a online trh, a hlavne som sa zmenil ja sám. Naučil som sa toho veľmi veľa o živote, ľuďoch, ťažkostiach aj radostiach, úspechu aj neúspechu, spoznal som charaktery, ako sa ľudia správajú v dobrých časoch a ako pod tlakom. Spoznal som aj sám seba, našiel v čom som dobrý a čo mi ide menej.
Zaměřujete se na prodej značkových speciálních kolekcí, ke kterým se nedostane každý. Jak těžké bylo prošlapat si cestu k významným světovým značkám?
Je to výnimočne náročné a považujem za dar, že som sa obklopil ľuďmi, s ktorými sme to dokázali.
Propůjčím si text z písničky Lucky Bílé „Neposlušné tenisky já mám.“ Platí to i o vašich teniskách?
Luciu Bílu nepočúvam, tak budem hodnotiť len názov piesne. Naše tenisky sú poslušné a cítia sa dobre keď ich je v domácnosti viac, ideálne desiatky alebo stovky párov. (smích)
Styl vašeho prodeje je netradiční. V čem jste jiní?
Limitované edície predávame cez našu platformu, kde sa losuje o to, kto si ich môže kúpiť. Niektoré tenisky predávame len cez kamenné obchody, k niektorým organizujeme parties. Sami tiež vytvárame dizajnové kúsky, napríklad s Adidas, Filling Pieces, Soulland, a ďalšími.
V současnosti váš roční obrat dosahuje přes 200 milionů korun a funguje v 9 jazykových mutacích. Jak se vám podařilo rozjet eshop s tak velkým obratem? Měl jste investora?
Náš obrat minulý rok bol 850 miliónov korun, a tento rok to bude vyše 1,2 miliardy CZK. Máme 16 jazykových mutácii. E-shop som rozbiehal sám. Po roku mi pomohol Marcel Vargaeštok a investoval stovky tisíc korún. V roku 2018, keď sme už mali obrat v stovkách miliónov, sa pridal fond Enern. A minulý rok aj investičná platforma Crowdberry. Bez našich investorov by sme neboli tam kde sme dnes.
V posledních letech jste rozšířili sortiment i o další produkty a spolupráci s jinými firmami. Je dnes těžké podnikat se zbožím a produkty luxusních značek?
Je to náročné. Majú mnoho vlastných výziev, od supply-chain problémov, cez snahu budovať vlastný eshop, až po menšiu alebo väčšiu schopnosť prispôsobiť sa lokálnym trhom a potrebám. Luxusným značkám veľmi záleží na ich prezentácii, viac než na číslach. Zvyčajne najprv musíme obhájiť tento región. To je súčasťou našej misie – propagovať strednú a východnú Európu v očiach svetových módnych a luxusných značiek, a priniesť ich k nám. A naopak, pomôcť lokálnym značkám stať sa svetovými.
Ovlivnila vaši firmu covidová epidemie?
Áno, najprv sme nevedeli čo čakať a spomalili sme. Následne sme nemali dostatok produktov. Bolo potrebné reagovať rýchlo a robiť náročné rozhodnutia. Vďaka skvelým kolegom sme z toho vyšli silnejší a úspešnejší.
Boříte mýty v eshopových prodejích. Co dle vás v marketingu funguje?
Autenticita, story-telling, ľudskosť.
Co podle vás brzdí ostatní obchodníky a e-shopaře?
Znalosti IT a digitálneho marketingu, ambície, schopnosť budovať organizáciu. Je to výzva.
Jsou dle vás pro prodej v současnosti důležitá též sociální média a internet? Která?
Samozrejme, Instagram a YouTube sú pre nás kľúčové.
Jakou marketingovou strategii byste doporučil pro obchodníky a eshopaře?
Na to nedokážem obecne odpovedať. Odporúčal by som poznať trh, poznať zákazníka, identifikovcať “drivere rastu” a neustále pracovať ako včelička.
Kdo byl či je vám inspirací pro podnikání a v životě?
Každý podnikateľ je mojou inšpiráciou a zaslúži si pochvalu za odvahu. Dnes je dobrá doba na to byť expertom, nechať sa zamestnať, a fandím všetkým, ktorí sa napriek tomu rozhodli to skúsiť sami, náročnejšou cestou s nejasným výsledkom. Inšpirujú ma príbehy firiem ako Nike, Netflix, Disney, Kith, a ďalšie. V Čechách sledujem aktivity Credo Ventures, Kaya, Miton, Pale Fire Capital a firiem do ktorých investujú. Inšpiráciou sú Tomáš Čupr, Josef Průša, Oliver Dlouhý, Marcel Vargaeštok, Dalibor Cicman, Jaro Chrapko a mnohí ďalší. Máme tu skvelé vzory, veľké úspechy a šikovných ľudí.
Dalo by se říci, že jako mladý podnikatel jste si splnil svůj sen. Co byste si rád ještě v životě splnil?
Rád by som sa ďalej učil, skúšal nové veci, prekonával sám seba, a videl okolo seba talentovaných ľudí. Nemám žiadny konkrétny veľký cieľ, chcem si užiť cestu, byť každý deň lepším človekom a leadrom, mnohým ľuďom pomôcť a nikomu neublížiť.
Děkuji za rozhovor.
Foto: Poskytnuto Petrem Hajdučkem
Zdroj: Renáta Lucková


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama