e-news.cz - kurzy
Reklama

Klíčovou hodnotou našich zaměstnanců je bláznivé nadšení

03.01.2018, Autor: Pavel Veselý

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Klíčovou hodnotou našich zaměstnanců je bláznivé nadšení

Rozhovor s Michalem Chourem, generálním ředitelem hotelu Radisson Blu Alcron v pražské Štěpánské ulici

Původně neměl s hotelnictvím příliš mnoho společného. Nakonec se stalo jeho osudem a stal se generálním ředitelem hotelu s bohatou historií. Jaká byla jeho cesta a jak vidí nové výzvy ve svém oboru?

Co vás zavedlo do oboru hotelnictví? Jaké byly vaše začátky?

Svou kariéru jsem zahajoval jako prodavač potravinářského zboží. Další mou zkušeností byly lahůdky. Tam jsem se učil vyrábět dorty, saláty, péct rohlíky a podobné produkty. Poté jsem pracoval jako dělník na stavbě v benediktinském gymnáziu v městečku Metten. Hovořil jsem trochu německy, ale stačilo to na to, abych dále pracoval jako překladatel týmu jiných českých zedníků. Každý den jsem tam po práci šel do knihovny gymnázia, kde jsem se učil německy. Většinou sám, někdy za podpory patera Antonia. Ten ve svých 76 letech hovořil dvanácti jazyky. Po těchto zkušenostech mě do hotelnictví zavedla snaha pracovat v prostředí, kde nefouká v zimě chladný vzduch, kde se nepráší, kde při práci hraje příjemná hudba a kde je krásné prostředí. Prostředí, kde máte možnost seznámit se se zajímavými lidmi a hovořit cizími jazyky. Začínal jsem v hotelu Fórum jako číšník na banketovém oddělení a byla to velmi zajímavá a bohatá zkušenost.

Jenom to?

V určité chvíli jsem konečně pochopil domluvy mé maminky a zjistil, že je důležité na sobě pracovat a doplnit si vzdělání. Dodělal jsem si maturitu v oboru prodavač potravin. Byla to nejrychlejší cesta k úspěchu. Paradoxně jsem se na tuto školu dostal až na odvolání, protože mé přijímací testy ze zbožíznalství nesplňovaly daná kritéria. Po dvou letech jsem odnesl své maturitní vysvědčení na personální oddělení hotelu Fórum. Tam mě personální ředitel překvapil dotazem, zda bych nechtěl studovat dále. Trochu po vzoru Forresta Gumpa jsem řekl ano. Až večer jsem při pročítání propagačních materiálů doma zjistil, že studium na tomto BA programu probíhá v anglickém jazyce. Tím jsem však nehovořil. Zahájil jsem tedy po vzoru svého otce výuku jazyka samostudiem, kombinovaným posloucháním angličtiny pro samouky na walkmanu a sledováním programu CNN. Po čtyřech týdnech studia jsem se přihlásil do kurzu angličtiny, kde jsem sice vysvětlil svou situaci paní učitelce, ale hned při první hodině jsem zjistil, že čtyři týdny samostudia, bohužel, nenahradí dva až tři roky roky prezenčního studia jako u ostatních studentů tohoto kurzu. Nicméně, pro mě zázrakem, jsem byl nakonec přijat a zahájil dvouleté prezenční studium. Po úspěšném absolvování studia na ITM Institutu jsem nastoupil v hotelu Fórum jako Sales Manager. Tehdy jsem k tomu ještě nastoupil na víkendový program University of Calgary v Čelákovicích.

Kdy jste se dostal do hotelu Radisson Blu Alcron?

Do hotelu Alcron jsem před necelými dvaceti lety nastoupil jako Senior Sales Manager s vizí, že pokud to nepokazím, tak mám po čtyřech měsících možnost posunout se na pozici Director of Sales. To se nakonec povedlo. Začátky byly velmi zajímavé, hodně chuti něco v životě dokázat a – málo zkušeností. První rok jsem výrazně překročil rozpočtové náklady svého oddělení, protože jsem o žádném rozpočtu nic nevěděl. Zachránilo mě to, že tržby rostly výrazně rychleji, což u nově otevřeného hotelu šlo předpokládat, než náklady.

Kdo všechno hotel navštívil? Existuje nějaká kniha hostů?

Knihy hostů máme celkově tři. První začíná rokem 1936. Ta třetí rokem 1998, kdy byl hotel po rekonstrukci znovu otevřen. Jejich přesný přehled máme. To, co je ovšem daleko podstatnější, je, že v dnešním světě nestačí poskytovat skvělý servis pár vybraným jedincům. Dnes je každý host VIP a je potřeba se o hosty adekvátně starat. Je zcela zásadní budovat si u nich skvělou reputaci, a to především prostřednictvím různých internetových portálů.

Čím je váš hotel výjimečný oproti konkurenci?

Naší kulturou a srdcem našich zaměstnanců. Trvalo nám několik let, než jsme si uvědomili, jaké vlastně je naše poslání, proč děláme to, co děláme. Postupně jsme dále vytvořili naši vizi, strategii, a především náš hodnotový systém. Naším cílem je nacházet zaměstnance, kteří mají pocit, že se pro danou činnost narodili, a kteří jsou štastni, že mají možnost se živit tím, pro co se narodili. To, co nás asi nejvíce odděluje od konkurence, je fakt, že naše poslání, vize, strategie a hodnoty nezůstávají pouze textem na „korporátním“ plakátu, je to něco, co jsme si sami vytvořili a ctíme to. Naší rolí poté je nestát v cestě našim zaměstnancům a vytvořit jim podmínky, v nichž mohou rozvinout své schopnosti. Naše hodnoty jsou unikátní pouze pro náš hotel. Jednou z nich je například bláznivé nadšení. Tato hodnota krásně vystihuje klíčovou vlastnost našich zaměstnanců.

Váš hotel má michelinské hvězdy. Jste gurmán? Jaká kuchyně je vám nejblíž? Jaké speciality v hotelu nabízíte?

Abych byl upřímný, tak opravdu zbožňuji jíst v našem hotelu. Pokrmy našeho kuchařského týmu pod vedením Romana Pauluse jsou výjimečně chutné, ale i krásně vypadají. Mými nejoblíbenějšími jídly jsou například parmazánové rizoto a mušle svatého Jakuba nebo lanýžové nočky. Jedinou pihou na kráse těchto pokrmů je, že jich není nikdy dost bez ohledu na to, kolik porcí si dám. Je to tak chutné! Stejně tak si ale pochutnám na šunkoflecích od mé maminky.

Jak byste sám popsal dnešní hotel Radisson Blu Alcron?

Naším posláním je činit lidi šťastnými. To se týká jak hostů, tak zaměstnanců. Rádi bychom vytvořili prostor, kam se jak hosté, tak i zaměstnanci rádi vrací. Pokud host využije jakýchkoli našich služeb, měl by mít chuť si tento zážitek zopakovat, protože to bylo to nejlepší v dané oblasti, co jako host zažil. Nemohu říct, že jsme v tom vždy skvělí. Každopádně ale každý den chceme, abychom zítra byli lepší, než jsme dnes, a to se nám daří. Pokud v naší snaze budeme pokračovat, můžeme být v tomto ohledu nejlepší na světě. Jsme si vědomi toho, že jsme schopni ovlivnit naši budoucnost a to, jakým místem hotel Alcron bude.

V době první republiky bylo hotelnictví na velkém vzestupu. Jaký je váš názor na současný stav turismu v Čechách a na stav hotelnictví?

Vzestup hotelnictví je významně ovlivněn celkovým chodem ekonomiky v České republice, ale i v zemích, odkud se k nám turisté dostávají. Obrovskou roli hraje dopravní dostupnost v daných zemích. Poté, co do Prahy létají přímé lety například z Číny, je zřejmý nárůst turistů z této oblasti. Další, také podstatný aspekt, je, že i čeští hosté jsou již vzdělaní a jsou schopni rozlišovat kvalitu. Stávají se kritičtějšími a náročnějšími. Mají zkušenosti ze zahraničí a tak, jak se zvyšuje jejich životní standard, zvyšují se i jejich nároky a očekávání. Myslím, že můžeme být rádi, že máme možnost zažít tento rozmach České republiky. Mnohé předchozí generace to měly daleko složitější.

Navštívili váš hotel také potomci zakladatele architekta Aloise Krofty? Měl jste možnost se s nimi osobně setkat?

Rodina pana Krofty je členitá. Měl jsem možnost setkat se se členy jeho rodiny z Jižní Ameriky letos v létě. Na svého předka hledí s velkou úctou a respektem.

Jaká doba v historii hotelu je pro vás nejzajímavější?

Minulost nás zavazuje. V Hotelu Alcron existuje specifický genius loci. Cítíme se zavázáni respektováním úspěchu zaměstnanců hotelu, kteří zde byli před námi a vybudovali jeho historii. O kterém z hotelů se například po domácím obědě používá rčení „To bylo jako v Alcronu“? Jméno Alcron přesáhlo svůj původní význam a stalo se jmenovatelem kvality. To je fantastické. Nicméně pro mě je zajímavější budoucnost. Tam můžeme ovlivňovat dění a trajektorii vývoje hotelu. Pan majitel hotelu chce, aby Alcron byl kvalitním hotelem, a nám dělá radost mu jeho přání plnit.  

Cestujete-li do zahraničí, dáváte přednost pobytu ve vaší hotelové skupině, či rád poznáváte i jiné hotely? Máte v zahraničí také oblíbené místo nebo hotel? Kde se vám líbilo nejvíc?

Jsem profesionálně deformován tak jako lidé v jiných profesích. Pokud cestuji na služební cestu nebo i na dovolenou, tak si vybírám ty nejlépe hodnocené, luxusní hotely. Je to pro mě forma vzdělávání a sbírání zkušeností. Na víkendový pobyt si rezervuji obvykle dva hotely a na týdenní až čtyři. Má žena je naštěstí tolerantní.

Jaké jsou plány v hotelu Radisson Blu Alcron do budoucna?

I nadále zlepšovat servis v hotelu tak, abychom byli nejlepší na světě. V roce 2019 se stane Radisson Blu Alcron hotel opět hotelem Alcron. Nebude tedy nadále spadat do tohoto řetězce. Cílem nového majitele hotelu je vytvořit ze svých hotelů svůj vlastní butikový hotelový řetězec. V tomto měsíci otevřel svůj první hotel tohoto typu v Barceloně pod jménem Almanac Hotel. V roce 2020 bude hotel Alcron kompletně renovován a poté začleněn pod jménem Almanac Alcron Hotel do této skupiny.

Děkuji za rozhovor.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama