Apogeo
Reklama

Už máte svoji datovku? Každy týden přibývají tisíce zájemců

27.08.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Už máte svoji datovku? Každy týden přibývají tisíce zájemců

Datové schránky jsou v Česku stále oblíbenější a uživatelé přibývají každý týden po tisících. Zatímco dříve byla datovka pouze v zájmu podnikatelů, v posledních dvou letech výrazně vzrostl také zájem fyzických osob a stále více využívají výhody datových schránek také další podnikající fyzické osoby jako advokáti, tlumočníci, soudní znalci a podobně.
Volný čas namísto osobní návštěvy úřadu si oblíbilo stále více uživatelů, a proto tolik roste popularita datovek, které vám v mnoha situacích ulehčí život, ať už jde o pracovní záležitosti nebo o vyřízení osobních záležitostí.  Nemusíte se bát byrokracie, založení je jednoduché a můžete ho provést několika způsoby. Stačí váš občanský průkaz nebo jiný platný doklad totožnosti, žádné další dokumenty s sebou nepotřebujete.
Některé profese dostávají datovku ze zákona, fyzické osoby si ji mohou zařídit sami
Datové schránky znalců, tzv. profesní datové schránky, jsou pro znalce a soudní tlumočníky povinné a jsou zřizovány Ministerstvem vnitra automaticky a bezplatně na základě zákona, kdy ministerstvo zahájilo rozesílání přístupových údajů k datovým schránkám znalců a datovým schránkám  tlumočníků od 12. května 2021. Přístupové údaje jsou potom zasílány do vlastních rukou adresáta bez možnosti náhradního doručení, a to na adresu sídla znalce, případně soudního tlumočníka. Více informací si můžete přečíst zde. V případě fyzických osob si může datovku zřídit úplně každý, a to na kontaktních místech veřejné správy Czech POINTu, tedy na poště a místním úřadu i mimo místo svého trvalého pobytu. Stačí vyplnit a podepsat žádost, vyčkat na potvrzovací e-mail s přihlašovacími údaji a datovou schránku můžete ihned používat.
Pokud vlastníte eObčanku, kartu STARCOS, aktivovaný uživatelský účet, mojeID nebo vaše banka poskytuje služby bankovní identity na eidentita.cz, datovou schránku si můžete založit přímo v Portálu občana nebo v klientském portálu datových schránek.
Pokud již datovou schránku máte, pro bezpečnější a rychlejší přihlašování do datové schránky a ostatním online službám státu doporučujeme využívat aplikaci Mobilní klíč eGovernmentu, která umožňuje dvoufázové ověřování bez nutnosti pamatovat si uživatelské jméno a heslo. Do datové schránky se tak jednoduše přihlásíte například pomocí obrázkového hesla, otiskem prstu anebo pomocí rozpoznání tváře (tzv.Face ID).
Komunikace kdykoliv i bez čekání
Snadnější komunikace s finančním úřadem, Českou správou sociálního zabezpečení i třeba zdravotní pojišťovnou. Výhodou datové schránky je také možnost vyřízení úředních záležitostí při pobytu v zahraničí jako je například vydání voličského průkazu anebo potvrzení o studiu, pokud to škola přes datové schránky umožňuje. Pakliže jste na mateřské dovolené, oceníte i možnost podání žádosti o rodičovský příspěvek.
Ve schránce se vám už neztratí důležité informace o přestupku a také budete včas upozorněni na blížící se konec platnosti pravidelné technické kontroly (dále jen „STK“). Nově je možné požádat i o ošetřovné. Postačí vám vyplnit formulář, který naleznete na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu, a ten společně s požadovanými přílohami přes datové schránky odešlete. Veškerá komunikace prostřednictvím datových schránek s úřady je navíc bez poplatků.
Svou datovou schránku fyzické osoby si kromě toho můžete přidat i do svého profilu v Portálu občana. Odtud máte také přístup k elektronickým žádostem o výpisy z veřejných a neveřejných rejstříků a registrů. Díky přidané datové schránce fyzické osoby si v prostředí portálu můžete zdarma elektronicky zažádat například o výpisy z Rejstříku trestů, z bodového konta řidiče nebo o i nový řidičský průkaz z důvodu konce platnosti.
Nejen potvrzení, ale i výpisy
Zdarma můžete z Portálu občana požádat on-line i o další výpisy z informačních systémů veřejné správy, tedy veřejných i neveřejných rejstříků. Budete-li potřebovat, můžete si tak jednoduše zažádat například o výpis z živnostenského rejstříku, registru osob, registru obyvatel, insolvenčního rejstříku anebo seznamu kvalifikovaných dodavatelů. Také se jednoduše můžete na portálu Českého úřadu zeměměčického a katastrálního (dále jen „ČÚZK“) informovat o změnách v katastru nemovitostí i o vyrozumění k provedenému vkladu do katastru nemovitostí a následné odeslání daně z převodu nemovitostí.
Foto + Zdroj: PeprConsulting


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama