e-news.cz - kurzy
Reklama

Digitalizací se v r. 2023 zabývaly tři čtvrtiny domácích firem. Nesmí ale podceňovat kyberbezpečnost 

10.01.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Digitalizací se v r. 2023 zabývaly tři čtvrtiny domácích firem. Nesmí ale podceňovat kyberbezpečnost 

Tři čtvrtiny domácích firem v loňském roce posílily vlastní digitalizaci. Nejčastějším důvodem bylo umožnit zaměstnancům vzdálenou práci z domova (home office). Rychle se zvyšuje i obliba zavádění automatizační technologií a používání digitálních platebních systémů.

Například popularita virtuálních platebních karet již překonává klasické plastové karty. Vyplývá to z průzkumu, který pro Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) uskutečnila v listopadu 2023 agentura IPSOS na vzorku 300 malých a středních podniků. 

Průzkum mezi manažery a vlastníky společností se zaměřil na aktuální přístup firem k inovacím založeným na digitalizaci, a také na využívání digitálních bankovních nástrojů.  

České malé a střední podniky jsou velmi ochotné k zavádění digitalizace, moderních online bankovních postupů a k dalším inovacím. Očekávají od nich snižování nákladů a vyšší schopnost uspokojit zákazníky. 

„Výzkum potvrdil, že hlavním měřítkem pro malé a střední podniky je při posuzování potřeby inovací potenciál snížení nákladů,“ shrnul předseda představenstva AMSP ČR Josef Jaroš. Podle něj nejde samozřejmě o nijak šokující zjištění, malí a střední podnikatelé mají tradičně optiku nastavenou právě tímto přímočaře racionálním způsobem. Zajímavé přitom je, že v segmentu zkoumaných podniků nebyl v dané věci nalezen žádný zásadnější rozdíl mezi firmami podle velikosti. „Asi bychom to mohli brát jako potvrzení, že racionální přístup založený na selském rozumu je v českém podnikatelském prostředí velmi silný. Podnikatelé a firmy jsou připraveni na inovace a změny, ale musí v nich vidět potenciál a logiku pro podnikání. Nedůvěra ve změny bez definovatelných úspor, které jsou založené pouze na předpokladech a doufáních, je skutečně značná,“ dodává k výsledkům průzkumu Pavla Břečková, místopředsedkyně představenstva AMSP ČR.  

Vedle nejčastěji zmiňovaného snižování nákladů společnosti od změn očekávají lepší schopnost uspokojit přání a potřeby zákazníků a s tím spojený růst obratu, vyšší efektivitu a produktivitu práce. Výzkum nijak nepotvrdil, že by společnosti byly ke změnám nuceny tlakem okamžitých okolností, jako byl v minulosti COVID nebo nyní energetická krize. Dotázaní pociťují potřebu inovací jako výsledek středně a dlouhodobých procesů a nutnosti posílení vlastní konkurenceschopnosti.  

S tím souvisí i další závěr výzkumu, že malé a střední podniky vítají postupující digitalizaci bankovnictví. Například u bankovních karet roste preference virtuálních karet místo tradičních plastových. Mimo jiné šedesát procent firem sdělilo, že v případě stejného poplatku za plastové a virtuální karty by preferovalo virtuální variantu.  

Stejně tak se potvrdilo, že více než 8 z 10 firem upřednostňuje on-line podepisování bankovní dokumentace před klasickým podpisem v pobočce banky, a přibližně polovina pak preferuje jednoduchou autorizaci transakcí prostřednictvím scanu prstu či obličeje v mobilním telefonu před použitím USB klíče nebo čipové karty.  

Upřednostňování digitálních nástrojů, se propisuje také do otázky multibankingu, tedy možnosti ovládat více bankovních produktů od různých bank z jednoho místa – to by preferovaly téměř dvě třetiny dotázaných. 

Částečně překvapující je, že téměř polovina firem by upřednostnila „pohodlí“ před „bezpečností“ i v případě autorizování plateb, kdy by po přihlášení do internetového bankovnictví z běžného místa a známého zařízení (např. počítače v kanceláři) platily částky v obvyklé výši bez dodatečné autorizace.  

Nejvíce překvapujícím zjištěním ale je, že celá polovina oslovených firem by si dokázala představit komunikaci s bankou prostřednictvím AI avatara, ať už formou videohovoru nebo chatu. 

„Přestože jsou poradenské schůzky s “živými” bankéři pro firmy stále zásadní, je zjevné, že důvěra firem v digitální nástroje rychle roste. Rychlý rozvoj digitalizace jednoznačně podporuje efektivitu firem, je ale nezbytné nezapomínat ani na bezpečnost a nepodceňovat autorizační mechanismy,” zdůraznil Tomáš Kamenec, manažer firemního digitálního bankovnictví v České spořitelně.  

 Foto: Pixabay

Zdroj: AMSP ČR


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

S blížícími se Vánocemi narůstá počet kyberútoků na malé a střední firmy

20.11.2024, Autor: Z blogosféry

Období před vánočními svátky a koncem roku je pro většinu malých a středních firem nejrušnějším obdobím roku. A totéž platí i pro kyberzločince. Úměrně tomu, jak prudce narůstá počet online transakcí, navyšují své aktivity i kyberzločinci pokoušející se využít případných zranitelností, především v systémech malých a středních podniků.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Počet kyberútoků vzrostl o 75 % a dosáhl historického maxima

10.11.2024, Autor: Z blogosféry

Kyberbezpečnostní společnost Check Point Software Technologies zveřejnila novou analýzu kyberzločinu. Ve 3. čtvrtletí 2024 se počet kyberútoků vyšplhal na historické maximum, v průměru čelila jedna společnost 1 876 útokům týdně, což je meziroční nárůst o 75 % a nárůst o 15 % oproti předchozímu čtvrtletí.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Správa služieb pre IBM zariadenia

24.10.2024, Autor: red

Investícia do IT infraštruktúry je kľúčovým krokom pre mnohé organizácie, a preto je nevyhnutné optimalizovať prostredie tak, aby bolo spoľahlivé, bezpečné a pripravené na rýchle riešenie prípadných problémov.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama