Apogeo
Reklama

Ministerstvo plánuje kampaň k DVB-T2, která už měla dávno běžet

13.06.2019, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Ministerstvo plánuje kampaň k DVB-T2, která už měla dávno běžet

Češi jsou o přechodu na nový formát televizního vysílání DVB-T2 poměrně slušně informováni.

Na druhou stranu ale skoro dvě třetiny z nich neví, kdy k takovému přechodu dojde. Vyplývá to z průzkumu agentury Nielsen Admosphere, jehož závěry zazněly na odborné konferenci Digimedia 2019.
Šedesát tři procenta respondentů neví, kdy v jejich regionu dojde nebo došlo k přechodu na DVB-T2. Obecné povědomí o přechodu na DVB-T2 je ale vysoké. Deklaruje jej třiaosmdesát procent diváků,“ uvedla k tomu analytička Hana Friedlaenderová z agentury Nielsen Admosphere. Na konferenci zaznělo, že citelně chybí informační kampaň pro širokou veřejnost a proto mají diváci tak špatné povědomí zejména o termínech, kdy právě u nich k přepnutí na nový formát pozemního vysílání dojde. Přitom k prvnímu vypínání DVB-T dojde už letos v listopadu, kdy to plánuje Česká televize.
Právě veřejnoprávní ČT je jediný kontinuální zdroj informací o přechodu na DVB-T2. Jak na konferenci uvedl její generální ředitel, diváky budou upozorňovat na blížící se přechod formátů v informační liště na všech programech televize. Soukromé televize odvysílají ve „starém“ formátu ještě letošní vánoční program a k přechodu se chystají na leden. „Pro nás bude přechod na DVB-T2 komplikovanější, protože se budeme muset stěhovat z přechodové do finální sítě nové generace, s čímž bude souviset přelaďování televizorů v domácnostech,“ řekl k tomu vedoucí právní sekce skupiny TV Nova Štěpán Peichl.
Zároveň si ale postěžovali, že ohledně informační kampaně je nikdo „ze státu“ zatím neoslovil.
Na to reagoval náměstek ministra průmyslu a obchodu odpovědný za sekci digitalizace Petr Očko a přislíbil ministerskou schůzku s provozovateli televizí a distribuce signálu. Zároveň přislíbil direct mailingovou kampaň směřovanou na všechny domácnosti v České republice a regionální kampaně v jednotlivých krajských městech. Prohlásil rovněž, že informační kampaň bude technologicky neutrální. Bude tedy diváky postižené vypnutím vysílání DVB-T informovat o všech alternativách, tedy i o satelitní nebo kabelové televizi.
Nadále ale trvá, že to vše se týká pouze těch domácností, které přijímají TV signál pozemně, tedy přes domovní antény či v obytných domech přes tzv. STA. Diváci, kteří mají kabelovku či satelit, případně přechod k těmto platformám plánují, se přechod na DVB-T2 netýká.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Nová zelená úsporám: Na co máte nárok

04.11.2024, Autor: red

Slyšeli jste už o dotační programu Nová zelená úsporám a rádi byste využili dotaci, ale nevíte, na co máte nárok a jak to vlastně funguje? Pak se pojďme podívat na tento program, jehož cílem je snižování energetické náročnosti obytných domů, podrobněji. Zjistíte, na co lze podporu čerpat, pro koho je určena, jaké jsou podmínky a zda se vám vůbec žádost o dotaci vyplatí.

PVK cvičily rozsáhlý výpadek v dodávkách elektrické energie

31.10.2024, Autor: red

Pražské vodovody a kanalizace absolvovaly další z řady štábních cvičení.Tentokrát pod názvem Blackout 2024 nacvičovaly reakci v případě rozsáhlého výpadku elektrické energie na území hlavního města na vodohospodářskou infrastrukturu v metropoli.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Dopady ESG reportingu, aneb stíháte implementovat ESG včas?

22.10.2024, Autor: red

V posledních letech se environmentální, sociální a governance faktory (ESG) staly nedílnou součástí nefinančního reportingu firem. Společnosti jsou stále častěji nuceny prokazovat, jak jejich činnost ovlivňuje životní prostředí, společnost a jakým způsobem dodržují zásady transparentního a odpovědného řízení.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace v ČR - září 2024 

15.10.2024, Autor: Martin Švehla

Meziroční růst cenové hladiny se proti srpnu zvýšil. Spotřebitelské ceny vzrostly v září meziročně o 2,6 %, což budí dojem aktuálního urychlení nebo alespoň oživení inflace.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama