Věděli jste, že evidence pracovní doby je ze zákona povinná? A že ji spolu s evidencí docházky můžete řešit lépe a efektivněji než v tradičních excelovských tabulkách? Jak moderně evidovat docházku a pracovní dobu v roce 2023 se dozvíte v článku.
Jaký je rozdíl mezi evidencí docházky a evidencí pracovní doby?
Pojmy evidence pracovní doby a evidence docházky se mezi sebou poměrně často zaměňují. Jaký je v nich rozdíl? Pokud evidujeme docházku, zaznamenáváme si celou dobu, kdy se zaměstnanec nacházel na pracovišti či v objektu zaměstnavatele. Oproti tomu do evidence pracovní doby spadá pouze čas, kdy zaměstnanec reálně vykonával náplň své práce.
Pro zaměstnavatele je důležité mít v těchto dvou pojmech jasno. Podle zákona (ust. § 96) je totiž každý zaměstnavatel, který má více než jednoho zaměstnance, povinen pracovní dobu evidovat. Evidence slouží jako podklad pro mzdy a musí být archivována, aby byla průkazná v případě kontroly z inspektorátu práce.
Evidence docházky i pracovní doby efektivně
Mnoho firem i v dnešní době stále eviduje docházku ručně na papíře či v excelovských tabulkách. Tento způsob je pracný, neefektivní a tím i poměrně nákladný. Přechod na moderní docházkový systém vám umožní automatizovat procesy spojené s evidencí docházky a zbavíte se zbytečné a zatěžující administrativy. Měsíčně tak ušetříte až desítky hodin, které nad evidencí doposud trávil personalista, a tím snížíte i náklady.
Sofistikovaný docházkový program Alveno je přehledný, má intuitivní ovládání a navíc ho můžete propojit také se mzdovými systémy. Díky cloudovému úložišti je systém dostupný odkudkoli, kde notebook nebo mobilní telefon připojíte k internetu. Proto ho využijete u zaměstnanců, kteří pracují v kanceláři i na home office. Díky individuálnímu řešení je navíc docházkový software vhodný pro každý podnik.
Elektronický docházkový systém vám pomůže například v tvorbě plánu směn zaměstnanců a přípravě podkladů pro mzdy. Snadno v něm zaevidujete také dovolené zaměstnanců, návštěvy lékařů či pracovní cesty. Evidence pracovní doby každého zaměstnance je tak dohledatelná na pár kliknutí a vždy připravena pro případnou kontrolu z inspektorátu práce.
Vstupte do roku 2023 s moderním docházkovým systémem
S přelomem roku mají personalisté plné ruce práce. Elektronický docházkový a HR systém Alveno jim ruce uvolní pro důležitější agendu, jako je například péče o zaměstnance a jejich rozvoj.
Zbyla zaměstnancům v tomto roce dovolená? S docházkovým systémem ji v hodinách převedete do roku 2023. Zároveň jednoduše naplánujete směny i dovolené zaměstnanců. Přechod do nového roku 2023 tak bude snadný a plynulý.
Evidence docházky, pracovní doby i dovolených s moderním docházkovým systémem zkrátka nikdy nebyla snazší a efektivnější. Pro více informací a tipů nejen z oblasti HR navštivte web Alveno.cz.
Foto: Alveno