e-news.cz - kurzy
Reklama

Covid-19 změnil dovolené. Češi budou více odpočívat a užijí si rodinu. Zahraničí jim nechybí  

24.07.2021, Autor: red

1 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 51 vote, average: 1,00 out of 5
Covid-19 změnil dovolené. Češi budou více odpočívat a užijí si rodinu. Zahraničí jim nechybí  

Epidemie Covid-19 výrazně změnila pohled Čechů na trávení dovolené. Většina z nich letos plánuje na dovolené více odpočívat než v minulosti a také si volno více užít, a to hlavně v rodinném kruhu.
Přesto si Češi neplánují brát výrazně delší dovolenou, především kvůli financím a malé podpoře ze strany zaměstnavatelů. Vyplývá to z nového Barometru zaměstnanců, který uskutečnila společnost Up Česká republika mezi 840 lidmi.
Barometr zaměstnanců ukázal, že poslední měsíce pod rouškou pandemie měly vliv také na to, jakým způsobem přemýšlejí čeští zaměstnanci o letošní dovolené. Vůbec největším rozdílem oproti minulosti je záměr o dovolené více odpočívat, což plánuje padesát pět procent lidí. Jen patnáct procent zaměstnanců tvrdí, že naopak plánuje odpočívat méně než obvykle. Padesát jedna procent zaměstnanců se také chystá letošní dovolenou více užít, což pro většinu lidí znamená strávit volno hlavně s rodinou.
Týden v kuse nestačí
Přesto si poměrně překvapivě většina zaměstnanců neplánuje brát delší souvislejší volno na alespoň dva týdny. A to ačkoli téměř polovina lidí takto dlouhou souvislou dovolenou neměla letos ani loni. Čtvrtina lidí dokonce ani jednou v posledních pěti letech. Zaměstnavatelé se v posledních letech předhánějí v počtu nabízených dní dovolené, poslední dobou se ale ukazuje jako mnohem důležitější umožnit zaměstnancům souvislejší volno v délce alespoň dvou týdnů, během kterého si lze skutečně od práce odpočinout a tzv. vypnout.
Zaměstnavatelé vyčkávají
Vedle povahy práce brání zaměstnancům v delší souvislé dovolené hlavně finance. I příspěvek zaměstnavatele na dovolenou by v tomto případě mohl pomoct, a to nejen s délkou dovolené, ale i s kvalitou trávení volného času. Průzkum bohužel ukázal, že většina zaměstnavatelů v tomto směru zatím nezareagovala. Zavedení nebo navýšení příspěvku na dovolenou v reakci na náročné pandemické období potvrzuje jen čtrnáct procent zaměstnanců.  Ani v ostatních oblastech souvisejících s dovolenou zatím zaměstnavatelé ve větším počtu na Covid-19 nezareagovali. Jen pětina zaměstnanců má k dispozici nově více dní dovolené a jen dvacet devět procent vnímá ze strany zaměstnavatele větší podporu delších dovolených. Potěšující zprávou je tak snad jen výraznější podpora úplného odpojení od práce během dovolené, kterou ze strany zaměstnavatele vnímá silněji třicet osm procent zaměstnanců.
Poctivý odpočinek
Čím dál tím víc firem si naštěstí začíná uvědomovat, že pro zachování smyslu dovolené jako nástroje regeneraci, je nutné umět zaměstnancům zajistit prostor na opravdu plnohodnotný odpočinek. To samé platí přitom nejen pro dovolené, ale i pro běžný pracovní režim ve všedních dnech i o víkendech. Jen při dodržování pravidelného odpočinku lze mít ve firmě dlouhodobě motivované a angažované zaměstnance.            
Barometr ukázal, že zaměstnavatelé příliš neřeší, zda zaměstnanci vyrazí do zahraničí, nebo zůstanou v Česku. Jen čtrnáct procent zaměstnanců tvrdí, že si jejich zaměstnavatel nepřeje, aby dovolenou trávili za hranicemi. Zdá se však, že se zaměstnavatelé obávat nemusí. Pouze čtvrtina zaměstnanců si totiž během pandemie uvědomila, že jim zahraničí citelně chybí.  Více než polovina lidí také přiznává, že do zahraničí letos nepojede kvůli omezením spojeným s covidem nebo kvůli nutnosti následného testování před návratem zpět do práce. Výsledky barometru tak potvrzují, že cílem letošní dovolené bude pro většinu lidí poznávání Česka.
Foto: Pixabay
Zdroj: INTENSITY


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Buffettova sázka na pivo a odklon od bank: Berkshire mění kurz

23.05.2025, Autor: Josef Neštický

Warren Buffett a jeho Berkshire Hathaway opět překvapují trhy. V prvním čtvrtletí 2025 zdvojnásobili podíl ve společnosti Constellation Brands, výrobci piva Corona, zatímco se zbavili akcií Citigroup a osekali pozice v dalších finančních gigantech. Co za tímto strategickým posunem stojí a co to znamená pro globální investory?

Jak EU zakáže ruský plyn: Cesta k nezávislosti do roku 2027

22.05.2025, Autor: red

Evropská unie se připravuje na zásadní změnu v energetické politice – úplné ukončení dovozu ruského plynu do konce roku 2027. Příští měsíc Evropská komise představí právní opatření, která zahrnují i zákaz spotových kontraktů už do konce letošního roku. Jaké výzvy a příležitosti tento plán přináší a co to znamená pro Českou republiku?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Španělsko versus Airbnb: Proč zmizelo 65 000 nabídek z trhu?

22.05.2025, Autor: red

Představte si, že plánujete dovolenou ve slunné Barceloně nebo na Mallorce. Otevřete Airbnb, hledáte útulný apartmán – a najednou zjistíte, že tisíce nabídek prostě zmizely. Přesně to se teď děje ve Španělsku, kde ministerstvo pro ochranu spotřebitelů zablokovalo více než 65 000 rekreačních pronájmů na této platformě. Co za tím stojí a jak to změní nejen španělský trh, ale i naše dovolenkové plány?

Korejci bojují o Dukovany: Kasační stížnost jako poslední šance?

21.05.2025, Autor: Josef Neštický

Jaderná elektrárna Dukovany je v centru pozornosti. Korejská společnost KHNP, vítěz tendru na dostavbu nových bloků, čelí právnímu sporu s francouzskou EDF a chystá kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Jaké jsou šance na úspěch a co to znamená pro energetickou budoucnost Česka?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Sedmnáctý balík sankcí EU: Nový tlak na Rusko a jeho stínovou flotilu

21.05.2025, Autor: red

Evropská unie schválila sedmnáctý balík sankcí proti Rusku, který cílí na 342 lodí tzv. stínové flotily a další subjekty obcházející dosavadní restrikce. Jaké jsou hlavní prvky tohoto balíku a co znamená pro Rusko, Evropu i Českou republiku? Pojďme se podívat, jak daleko může tento krok zkomplikovat život Kremlu.

Čínské firmy míří do Singapuru: Útěk před obchodní válkou, nebo strategický tah?

20.05.2025, Autor: red

Uprostřed přetrvávající obchodní války mezi Čínou a USA hledají některé čínské společnosti nové cesty, jak získat kapitál a rozšířit svůj vliv. Singapurská burza se stává jedním z atraktivních cílů – nabízí stabilitu, daňové výhody a přístup na asijské trhy. Co za tímto trendem stojí a jaké to může mít dopady?

Volby polského prezidenta: Test proevropské vlády nové vojenské mocnosti

19.05.2025, Autor: Josef Neštický

Prezidentské volby v Polsku, jejichž první kolo proběhlo 18. května 2025, jsou víc než jen výběrem nové hlavy státu. Jsou klíčovým testem pro současnou proevropskou vládu Donalda Tuska, která se snaží upevnit svou pozici po letech dominance konzervativní strany Právo a spravedlnost (PiS). Na co se zaměřit, když se rozhoduje o budoucnosti Polska v Evropě?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ceny pohonných hmot: Klesající trend a nejistá budoucnost

17.05.2025, Autor: Josef Neštický

Ceny pohonných hmot v České republice jsou v květnu 2025 na nejnižší úrovni za poslední roky, což přináší úlevu motoristům i firmám. Jaké faktory za tím stojí a můžeme očekávat, že tento příznivý stav vydrží? Pojďme se podívat na vývoj, příčiny a možné scénáře do budoucna.

Superdávka v akci: Co přináší nová sociální reforma, kterou dnes podepsal prezident?

16.05.2025, Autor: Josef Neštický

16. května 2025 prezident Petr Pavel podepsal zákon o takzvané superdávce, která slibuje revoluci v systému sociálních dávek v České republice. Jde o sloučení čtyř dosavadních dávek do jedné, zjednodušení administrativy a zavedení nových pravidel, jako je majetkový test, či bonus za práci. Co to pro nás znamená a jaké změny můžeme očekávat?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama