V úterý 5. listopadu proběhl sedmý ročník KPMG Data Festivalu s podtitulem Data na talíři. Na programu se letos podílelo 34 společností, které přispěly k uskutečnění 45 přednášek, panelových diskuzí a workshopů. Počet registrací na jednotlivé části navíc překonal další významný milník – hranici 4 000 návštěvníků.
Akce se opět uskutečnila v Rajské budově Vysoké školy ekonomické v Praze. Letos byla poprvé zařazena do programu tzv. Inovačního týdne. Ředitelka Festivalu Kamila Rychtaříková vysvětlila, že důvodem umístění akce do tohoto týdne je kromě jejího neustálého růstu i téma inovací.
„Letošní ročník je výjimečný hned v několika věcech. Poprvé jsme ho zrealizovali během Inovačního týdne, kam podle mne právem patří. Je to týden, kdy ve škole probíhají mimořádné přednášky a akce a není tedy běžná výuka. To nám umožnilo navýšit počet místností, kde se program konal. Přestože nebylo cílem usilovat o růst akce, opět jsme překonali loňská čísla. Festival přitáhl obrovské množství profesionálů, a tak panovala ve škole téměř byznysová atmosféra.“
V rámci celodenního programu byly připraveny tři tematické okruhy inspirované těmi nejchutnějšími tématy, která aktuálně nejvíce hýbou světem dat: Kuchařka pro d(AI)tařinu nového věku, Základní ingredience – Metadata a Data Governance a Jak se vaří datová komunita. Firmy se i na svých stáncích ponořily do tématu datové kuchyně a kromě datových pochoutek nabízely také různé nápoje, dezerty, čerstvě připravený popcorn nebo třeba buchty přímo z pekáče.
„Z letošního festivalu jsem nadšen. Organizační tým v čele s Kamilou Rychtaříkovou zase posunul laťku kvalitní datové akce o dost výš. Jsem rád, že původní myšlenka dostat datové vzdělání či povědomí všem, kteří o to mají zájem, pravidelně rezonuje a festival už není jenom o začátečnících, ale jeho velká část je tvořena profesionály, které si přícházejí poslechnout jiní profesionálové a navzájem sdílejí svoje zkušenosti,“ zhodnotil zakladatel KPMG Data Festivalu Ota Novotný.
KPMG Data Festival byl opět místem pro setkání a výměnu nápadů mezi profesionály z různých oborů, kteří pracují s daty. K networkingu a celkovému zvýšení interaktivity letos výrazně přispělo také využití Eventee. Aplikace českého start-upu usnadnila nejen registraci a orientaci v programu i prostoru, ale poskytla také intuitivní nástroj pro navazování nových kontaktů.
„Je pár dnů po akci a já už samozřejmě přemýšlím nad tím, co můžeme příští rok udělat lépe a jak se dále rozvíjet. Letos jsme na registrace použili aplikaci Eventee, ze které jsme nadšeni. Lze přes ni rozvíjet i networking, na který se chceme příští rok zaměřit. Zároveň chceme i nadále být vidět směrem do školy, protože pro studenty Festival představuje ideální příležitost seznámit se s prací s daty a odborníky z tohoto oboru a pochopit podstatu této práce,“ dodala Kamila Rychtaříková.
Mezi partnery Festivalu se objevily společnosti KPMG, ČSOB, Škoda Auto, Lenovo, Sazka, Komerční banka, Raiffeisenbank, PwC, Emark Analytics, MSD, Dawiso, Livesport, Česká spořitelna, Billigence, Addvery, Samsung a Adastra. Program Festivalu obohatilo mnoho dalších firem, včetně nováčků i těch, které se na akci pravidelně vracejí.
Jednu z předních datových akcí v zemi pořádá vzdělávací platforma Data & Business VŠE ve spolupráci s Fakultou informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze. Datum osmého ročníku Data Festivalu si do kalendáře můžete zapsat již nyní – 4. listopadu 2025. Podrobnosti o programu budou pravidelně aktualizovány a zveřejňovány s předstihem na sociálních sítích a na webové stránce Festivalu.
Foto + Zdroj: VŠE