Stále víc malých a středních firem hledá alternativní finanční řešení mimo tradiční banky. Tento trend výrazně ovlivňuje konkurenceschopnost bankovního sektoru, který musí neustále inovovat své služby. Jednou z odpovědí a zároveň dlouhodobě efektivní řešení je partnerství s fintechy. Spolupráce Malcom Finance s jednou ze tří největších slovenských bank zároveň potvrzuje, že spojení fintech inovací s bankovní stabilitou přináší obohacení finančních služeb a otevírá nové možnosti pro klienty.
Tradiční banky disponují rozsáhlými sítěmi poboček, důvěryhodností a uceleným regulačním rámcem. Fintechy jsou hybnou silou rozvoje v oblasti finančních technologií. Banky mohou využít jejich expertízu v oblasti umělé inteligence či automatizace na zefektivnění svých procesů, konsolidaci nákladů a vývoj nových produktů a služeb.
Například integrace systému poháněného umělou inteligencí pro analýzu rizika od fintechu pomůže bance dosáhnout rychlejšího a přesnějšího posouzení úvěrové žádosti. Studie FinTech and Banks: Friends or Foes? poukazuje na to, že velké banky jsou díky své infrastruktuře lépe připravené absorbovat a integrovat vylepšení od fintechů, čímž se stávají konkurenceschopnější.
„Fintechy, mezi které patří i naše společnost, nabízejí téměř okamžité schvalování financování, což zásadně zkracuje čekací dobu. Naše řešení, jako například digitální zaškolení (onboarding), řeší právě tyto problémy a přinášejí inovace do bankovního sektoru,“ uvádí Jaroslav Ton, CEO společnosti Malcom Finance.
Partner pro banky s globálními úspěchy
Malcom Finance se věnuje faktoringu pro logistiku a působí na třech trzích: v Česku, v Polsku a na Slovensku.
Společnost tento rok získala v Polsku titul Breakthrough of the Year (Průkopník roku). Stalo se tak během konference World of Open Account Digital ve Varšavě. Konference byla zaměřena na digitalizaci ve financování pohledávek. Experti hovořili o moderním faktoringu, obchodním financování a financování dodavatelského řetězce.
Zároveň Malcom Finance zařadilo prestižní technologické médium Sifted na 96. místo v žebříčku Sifted 250 nejrychleji rostoucích evropských startupů v roce 2025.
Očekávání malých a středních podniků
Fintech společnosti přinášejí nové příležitosti pro oslovování klientů, kteří vyhledávají moderní, personalizované a rychlé služby.
Podle Tona malé a střední podniky očekávají od finančních institucí řešení šitá na míru, flexibilní financování zohledňující jejich specifické potřeby a transparentní ceny. Důležitá je také podpora růstu, nástroje a informace, které jim umožní soustředit se na rozvoj svého podnikání. I v tomto případě budou v budoucnu čím dál důležitější silná partnerství bank a fintechových společností. „Firmy potřebují efektivní a transparentní služby, které jim usnadní byznys a umožní jim soustředit se na růst. To je přesně to, co se snažíme společnými silami dosáhnout,“ dodává Ton.
Silná partnerství = spokojenost klientů
Zlepšení zákaznické zkušenosti je dalším důležitým faktorem. Fintechy se vyznačují uživatelsky přívětivými rozhraními a jednoduchým přístupem ke službám. Splňují očekávání klientů, kteří jsou zvyklí na digitální řešení. Partnerství s fintech společností umožňuje bankám modernizovat jejich služby.
Spolupráce mezi bankami a fintech společnostmi je nevyhnutelným předpokladem pro budoucnost finančního sektoru. Banky získávají přístup k inovacím a novým trhům, fintechy se mohou opírat o rozsáhlou infrastrukturu a důvěryhodnost tradičních institucí. Klienti tak mají prospěch z modernějších, efektivnějších a komplexnějších finančních služeb.
Foto: Pixabay
Zdroj: Full Time PR