e-news.cz - kurzy
Reklama

Na skvěle ošetřené pivo už i do malých měst a „nepivních“ podniků. Hvězdu sládků získalo v Česku přes 800 provozoven

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Na skvěle ošetřené pivo už i do malých měst a „nepivních“ podniků. Hvězdu sládků získalo v Česku přes 800 provozoven

Již 836 tuzemských hospod a restaurací se pyšní oceněním Hvězda sládků za perfektní péči o čepované pivo. Od roku 2019, kdy Plzeňský Prazdroj cenu uděluje, stoupl počet „hvězdných“ hospod 2,5krát. Mezi stálicemi je téměř 200 restaurací, které drží Hvězdu sládků nepřetržitě od samého počátku.

Stále častěji přitom ocenění putuje do regionů mimo velká města a do provozoven, které nejsou typicky pivní. Za výrazným růstem počtu oceněných stojí systematická práce Prazdroje, který podpoře a rozvoji pivní kultury věnuje výraznou pozornost. Pro hospodské pak představuje Hvězda sládků pomyslnou metu, díky které se jim daří dát o sobě vědět a lákat nové hosty. 

Počet podniků oceněných Hvězdou sládků se trvale zvyšuje a ani letošní rok není výjimkou: titul získalo 836 podniků, což je od 12 % více než loni. „Těší nás, že mnoho hospod, které hodnotíme, dokáže kvalitu držet dlouhodobě. Hvězdu sládků meziročně obhájilo 78 % restaurací, to ukazuje, že většina podniků z nejvyšší kvality neslevuje. A 180 hospodských drží Hvězdu dokonce od roku 2019. Více než pětina držitelů se pak letos objevila na špici úplně poprvé,“ říká vrchní obchodní sládek Plzeňského Prazdroje Vojtěch Homolka.

Samotnému udělení Hvězdy sládků předchází komplexní hodnocení podniku, které se soustředí na technické parametry, jako je správné skladování piva, správné používání tlačných plynů, pravidelnost a kvalita sanitace pivních cest, čistota výčepní techniky a mytí pivního skla. Hodnotí se také správné čepování během celého dne.

Cílem Prazdroje je, aby kvalitně načepované pivo bylo dlouhodobě dostupné co nejširšímu okruhu návštěvníků hospod a restaurací. Výsledky Hvězdy sládků přitom ukazují, že podniky, kde umí pečovat o pivo, najdou lidé i v menších městech nebo na vesnici. Ještě v roce 2019 bylo téměř 40 % držitelů Hvězdy sládků z Prahy a bezmála 70 % z velkých měst nad 50 tisíc obyvatel. V průběhu uplynulých let se však podstatně zvýšil podíl držitelů ocenění v obcích do 50 tisíc obyvatel. Zatímco v roce 2019 bylo v této kategorii 88 hospod, aktuálně jich je 344. Pozadu přitom nezůstávají ani nejmenší městečka a vesnice. Počet Hvězd sládků v obcích pod 5000 obyvatel se za šest let zvýšil z 21 na 79.

„Až na výjimky byly provozovny ve velkých městech průkopníky Hvězdy sládků. To se ale postupně mění a spotřebitelé už najdou kvalitní pivní zážitek i mimo Prahu nebo krajská města. Naším cílem je, aby si perfektně ošetřené pivo mohli lidé vychutnat kdekoli v České republice,“ dodává Vojtěch Homolka. 

Oproti minulým létům přitom již zdaleka neplatí, že nejlepší péče o pivo je výsadou jen tradičních hospod a pivnic. Hvězdu sládků stále častěji získávají provozovny, které se vymykají představě klasického pivního výčepu – například kavárny, bistra, bary, či dokonce farmy. Ukazuje se, že Češi oceňují kvalitně ošetřené pivo i tam, kde není hlavním důvodem jejich návštěvy. „Díky školení Prazdroje jsme se dozvěděli nové věci o pivě a zdokonalili náš styl čepování. I když se zaměřujeme na moderní interpretaci klasické vietnamské, japonské a thajské kuchyně a hosté k nám chodí primárně za delikátním gastronomickým zážitkem, vždy odchází velmi mile překvapeni, že jim u nás pivo chutná více než jinde,“ vysvětluje Michal Tran, výčepní luxusní asijské restaurace Homy Fusion, která letos poprvé získala Hvězdu sládků. 

Ocenění představuje nejvyšší metu, které mohou hospodští v péči o pivo dosáhnout. Správně ošetřené pivo ale nabízí i mnoho dalších provozoven napříč Českem, které Prazdroj systematicky podporuje. „Jen loni jsme proškolili personál ve 4000 restauracích. To znamená zhruba 12 000 lidí, kteří tak zlepšili své dovednosti. Sami hospodští si totiž uvědomují, jak je to důležité. V posledních letech vidíme, že si lidé důkladně vybírají, kam na pivo půjdou. Zajímají se o to, jak je načepované a naservírované, nebo jestli výčepní dostatečně umyl sklo,“ popisuje Vojtěch Homolka. 

Hvězda sládků a kvalitně ošetřené pivo obecně představují stále výraznější konkurenční výhodu. Zástupci oceněných hospod se přitom shodují, že titul Hvězda sládků má pro jejich podniky reálné přínosy. Hospodští například uvádějí, že ocenění je motivací pro jejich personál, vzbuzuje u návštěvníků zvědavost a celkově zvyšuje prestiž provozovny, což láká nové hosty.

Foto + Zdroj: Plzeňský Prazdroj


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Kam směřuje fintech? Zjistěte na FinTech Roadmap 2025

25.05.2025, Autor: red

Svět finančních technologií – fintech – mění zažitá pravidla celého finančního sektoru. Přináší nové možnosti v poskytování služeb, přetváří tradiční modely bankovnictví a investování, a umožňuje rychlejší, efektivnější a uživatelsky přívětivější řešení. O těchto změnách budou hovořit přední odborníci na konferenci FinTech Roadmap 2025, která se uskuteční 29. května 2025 v Kongresovém centru České národní banky.

První ročník Noci pivovarů navštívily tisíce lidí. Se sládky oslavili pivovarské řemeslo

29.04.2025, Autor: Z blogosféry

Historicky první Noc pivovarů, do níž se zapojila dvacítka malých i velkých pivovarů z Plzeňského kraje, byla oslavou českého pivovarnictví. Navzdory deštivému počasí si cestu za sládky a poznáváním pivovarského řemesla našly zhruba tři tisíce návštěvníků v regionu. Zájem byl o komentované prohlídky pivovarů, slepé degustace i doprovodný program.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Pražská ikona opět ožívá. Hotel Fairmont Golden Prague se otevírá veřejnosti

16.04.2025, Autor: red

V samém srdci Prahy se postupně otevírá pětihvězdičkový luxusní hotel Fairmont Golden Prague, který vdechuje nový život do jedné z nejikoničtějších a historicky nejvýznamnějších budov v Praze. Hotel Fairmont Golden Prague prošel rozsáhlou a citlivou rekonstrukcí pod vedením architekta Marka Tichého z kanceláře TaK Architects, díky které zůstane brutalistní perlou a zároveň galerií československého i současného designu a umění s desítkami děl. 

Novým manažerem Velkopopovického pivovaru se stal Ondřej Koucký

15.04.2025, Autor: Z blogosféry

Pivovar ve středočeských Velkých Popovicích má nového šéfa. Od letošního března se jím stal Ondřej Koucký (43), který vystřídal ve funkci Václava Šimka. Ten v rámci Plzeňského Prazdroje od ledna vede pivovar v Plzni. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

CTP na světové výstavě EXPO 2025 v Ósace posiluje obchodní vztahy a otevírá dveře do České republiky novým asijským investorům

10.04.2025, Autor: Z blogosféry

EXPO 2025 v japonské Ósace přináší nové možnosti pro český byznys. CTP, největší developer logistických a průmyslových nemovitostí v České republice, využívá tuto prestižní světovou výstavu k navázání mezinárodních kontaktů, posílení obchodních vztahů s partnery v Asii a k prezentaci České republiky jako atraktivní evropské destinaci pro podnikání.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Kyberbezpečnost: Celosvětový problém i výzva, která ovlivní naši budoucnost nejen v roce 2025

11.03.2025, Autor: Z blogosféry

Kyberbezpečnost nepochybně patří mezi klíčová témata současnosti. To potvrzuje i nadcházející světová výstava EXPO 2025, kde bude kybernetická bezpečnost jedním z témat, která budou v Ósace nepochybně rezonovat. Kyberprostor, jehož význam v každodenním životě neustále roste, je stále častěji cílem nejrůznějších útoků a hrozeb.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama