Divizi Identity spustila PR agentura FYI Prague Jana Řezáče a Františka Brože na jaře 2022. Spoluvlastníky se stali také Michal Marek, současný account director agentury, a PR expertka Michaela Papežová, která se ujala vedení celé divize. Ta do FYI Prague přišla po mnohaletém působení v pozici ředitelky PR a marketingové komunikace v investiční skupině Rockaway Jakuba Havrlanta.
Během dvou let divize Identity nastavila řadu osobních profilací pro C-level klienty, pracovala na transformačních komunikacích v rámci interní komunikace u klientů nebo s kandidáty SPOLU před podzimními volbami v roce 2021. V programu měla jak klienty z portfolia mateřské agentury FYI Prague, tak nově akvírované klienty. Za dobu svého fungování se divize dostala do zisku.
„Dva roky spolupráce plně překonaly očekávání, ať už po lidské nebo ekonomické stránce. Podařilo se nám v řádu měsíců vybudovat finančně soběstačný subjekt, byly za námi vidět konkrétní výsledky, se kterými jsme mohli být opravdu spokojeni. Nakoplo to ostatně celou FYI Prague. Jenže spolu s tím jsme také narazili velice rychle na kapacitní strop stávajícího set-upu. A to znamenalo sednout si, podívat se na Identity novýma očima a v mnohém začít kreslit zase od začátku a ve spoustě věcí ve větším,“ zmiňuje Jan Řezáč, managing partner FYI Prague.
Michaela Papežová se osamostatňuje a odchází na volnou nohu
Celá divize tedy prochází zásadními změnami – a to jak v rozsahu nabízených služeb, tak na manažerských postech. Michaela Papežová, která stojí za aktuálním konceptem leadership programu, od letošního září působí pod vlastní značkou. Dál pracuje pro některé z klientů, o které se v rámci programu Identity starala, a nadále se soustředí na profilaci jednotlivců a formy strategické komunikace. S FYI Prague bude spolupracovat v roli externího konzultanta.
“Můj přechod na volnou nohu je vlastně reakcí na to, v čem klienti během spoluprací viděli největší přidanou hodnotu. Fungování v režimu freelance mi dává příležitost zúročit seniorní know-how a možnost zapojit se i do interních projektů na straně klienta v roli interim manažerky. Mám radost ze všech projektů a spoluprací, které se pod hlavičkou Identity podařilo za ty dva roky doručit. Myslím, že za námi stojí kus práce,” říká Michaela Papežová.
Identity se zaměří i na přeshraniční komunikaci, stavbu brandů nebo odborný obsah
Aktuální program pro profilaci lídrů Identity přebírá Michal Marek. Pod jeho vedením se program zaměří nejen na samotné tréninky, profilaci a strategickou komunikaci manažerů a dalších osobností byznysu i veřejného života, ale také na práci s kulturními rozdíly zahraničních týmů a jejich přípravu na specifika lokální komunikace, kde se již nyní nabízí řada synergií se stávajícími klienty FYI Prague. Důležitou součástí jeho mise bude také dále rozvíjet integraci do všech aktivit agentury, tentokrát přímo v roli třetího člena vedení celé FYI Prague.
„Během svého působení v FYI jsem měl to štěstí spolupracovat s řadou globálních značek. V rámci jejich uvádění na globální trh a následné profilace často narážíme na výzvy spojené s kulturními bariérami i částečným nepochopením místního mediálního a podnikatelského prostředí ze strany zahraničních manažerů,“ zmiňuje Michal Marek a dodává: „Jedna věc je být asertivní a nepřistoupit na špatné zadání. Druhá pomoci značkám i managementu k dlouhodobě úspěšnému působení na našem trhu. A právě tomu bych se chtěl prostřednictvím specializovaných programů v rámci Identity věnovat.“
František Brož pak rozšíří kompetence FYI o nové služby zaměřené na identitu a image značek – ať už kompletních nebo třeba jednotlivých týmů s přesahem do employer branding. Zároveň pod jeho vedením začíná vznikat nový tým For Your Insights, který se bude zaměřovat na tvorbu a ediční práci u odborného popularizačního obsahu, určeného především pro vlastněné a interní kanály. Know-how chce nabídnout také s tvorbou knowledge bases a pochopitelně i odbornou profilací jednotlivých manažerů.
„U komunikačních tréninků jsme často zjistili, že je třeba jít ještě o krok zpět a podívat se na profilaci komplexněji. Chceme značkám, pokud možno co nejpřímočařeji vdechovat život a naplňovat to, co mají v brandových manuálech. Aby byly autentické a věřili jim jak manažeři, tak především lidé,“ zmiňuje František Brož, managing partner FYI Prague. „S tím úzce souvisí schopnost systematicky pracovat s know-how a zpřístupňovat ho interním týmům i veřejnosti – tak, aby v sobě nadále neslo autentický otisk značky nebo lídra. Ať už se jedná o blogy, podcasty, odborné články a analýzy nebo knowledge bases. Ostatně schopnost vidět věci komplexně a být mostem mezi odborným detailem a širokým publikem, to je něco, co myslím FYI dlouhodobě definuje. A pro mě osobně to znamená vrátit se alespoň v některých procesech zpátky do role šéfredaktora a branďáka, které mi čas od času opravdu chybí.“
FYI Prague vyrostla o 28 %
FYI Prague nadále poskytuje public relations servis značkám jako T-Mobile, Uber, OMV, DODO, iSTYLE, CZC.cz, Košík.cz nebo Bezrealitky. Mezi důležité letošní milníky patří například komunikace během integrace Mall Group, která je dlouholetým klientem agentury, s mezinárodní e-commerce skupinou Allegro a následné odkomunikování vstupu platformy Allegro.cz na lokální trh. Mezi nové klienty patří například online terapeutická platforma Hedepy, HRIS start-up Sloneek nebo start-up Lokni.
Celá skupina FYI Prague (tedy divize „Information“ a „Identity“) vykázala za loňský rok obrat přesahující 18,3 milionu korun.
Nová struktura Identity (FYIdentity, s.r.o.)
- Michal Marek, account director FYI Prague: 32 %
- FYI, s.r.o.: 68 % (FYI, s.r.o. zůstává beze změny: 50 % Jan Řezáč; 50 % František Brož)
Foto + Zdroj: FYI Prague PR