e-news.cz - kurzy
Reklama

Index pánského spodního prádla předpovídá krize

15.07.2022, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Index pánského spodního prádla předpovídá krize

V ekonomii lze nahlížet na mnoho prediktivních modelů a indetifikátorů nadcházející recese či ekonomické obnovy. Jedním z nich je i Index pánského spodního prádla, anglicky Man Underware Index (MUI), který vyjadřuje množství dolarů utracených za pánského spodní prádlo a může tak indikovat právě nadcházející ekonomické ochlazení anebo naopak zotavení.
Teorie za tímto indexem vychází z toho, že spodní prádlo je základní potřeba, jehož spotřeba je v dobrých ekonomických časech relativně stabilní. Naopak v období utahování opasků si pánové nové prádlo raději nekoupí, jelikož tuto spotřebu odloží jako zbytnou do časů ekonomické prosperity. Prodej spodního prádla se tak zpomalí a objemy prodaného prádla klesnou. Psychologové vysvětlují, že muži budou spíše šetřit na spodním prádle, které je intimní a není veřejně viditelné, než na nové kravatě či košili. Právě proto je brán Index pánského spodního prádla jako spolehlivý ukazatel ekonomického obrazu země.
V USA, kde se projede pánského prádla měří, skutečně zaznamenali výrazný pokles v prodejích během recese, tedy mezi rokem 2007 a 2010. Po roce 2010 začaly prodeje opět narůstat spolu tím, jak se začala ekonomika vzpamatovávat z realitní a dluhové krize.
Tento index zpopularizoval Alex Greenspan, když zhruba před rokem říkal, že o stavu Americké ekonomiky nejlépe vypovídají právě prodeje pánského prádla.
Finanční prostředky vynaložené na mužské spodní prádlo tak mohou být spolehlivým indikátorem nadcházející ekonomické recese či zotavení.
JANA PŘIBYLOVÁ, analytička Liberálního institutu, zabývá se ekonomikou Jižní Ameriky a obchodními vztahy mezi Evropou a Jižní Amerikou
Foto: Pixabay
Zdroj: Jana Přibylová


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Komentář k vývoji průmyslové produkce

08.04.2025, Autor: Z blogosféry

„Průmyslová produkce si v únoru lehce polepšila. Vyplývá to z dnes publikovaných dat ČSÚ. Zatímco v lednu v meziměsíčním srovnání průmyslová produkce reálně klesla o 0,3 %, v únoru meziměsíčně vyskočila o 1,7 %.,"vysvětluje Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic.

Poradna: Otcovská dovolená pro zaměstnance i OSVČ - Kdo a jak ji může čerpat?

04.04.2025, Autor: Z blogosféry

V dnešní době se také tatínkové stále více zapojují do péče o své děti, což odráží i legislativa, která jim umožňuje využít otcovskou dovolenou. Ačkoli se mnoho lidí domnívá, že nárok na ni mají pouze zaměstnanci, ve skutečnosti ji mohou čerpat i osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ), pokud splní stanovené podmínky.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Číňané šetří a Číně hrozí krize

02.04.2025, Autor: Vojtěch Benda

Na rozdíl od většiny světa, který se po pandemii potýká s velkou inflací, má Čína opačný problém – lidé nechtějí utrácet a tím vyvolávají deflaci. Nyní se Peking snaží přinutit své občany otevřít peněženky, aby zabránil krizi. Mezitím se na sociálních sítích objevují tipy, jak ještě více ušetřit.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Pavel Veselý: Nová doba nebo Belle Époque 2.0?

01.04.2025, Autor: Pavel Veselý

Máme se prý dobře, jak je nám stále říkáno. Asi, jak komu, soudě podle nálady ve společnosti u nás i ve světě. Možná ani sám George Orwell svou knihu 1984 nezamýšlel jako návod k použití. Přesto se jim stal. Mluví se také stále o nové době. Ale je tato doba opravdu nová?

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Kolik skutečně stojí podnikání? Skryté náklady, o kterých se nemluví

25.03.2025, Autor: Z blogosféry

Podnikání přináší mnoho výzev a jednou z nich jsou bezesporu náklady. Zatímco některé výdaje jsou zřejmé, existují i skryté výdaje, které mohou významně ovlivnit finanční situaci podnikatele. Podívejme se na některé z často přehlížených nákladů a jejich optimalizaci.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama