e-news.cz - kurzy
Reklama

Pavel Prokop: V rámci naší strategie ‚Digitálně a s lidmi‘ přicházíme průběžně s technologickými novinkami

13.04.2022, Autor: Renáta Lucková

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pavel Prokop: V rámci naší strategie ‚Digitálně a s lidmi‘ přicházíme průběžně s technologickými novinkami

Pavel Prokop je výkonným ředitelem firemního bankovnictví ČSOB od dubna 2021. V bankovnictví a skupině ČSOB se pohybuje více než dvacet let. Tři roky byl generálním ředitelem ČSOB Leasing.

„Od letošního února jsme první bankou v České republice, která umí otevírat online účet pro všechny podnikatelské subjekty, tedy jak fyzické osoby podnikatele, tak nejnověji i firmy.
Naši bankéři jsou zde primárně pro klienty, a proto se s nimi potkávají tam, kde to dává smysl jim. V praxi rádi a často navštěvují klienty v jejich sídle nebo na domluveném místě. Osobní setkávání vždy zůstane důležitou částí našeho přístupu k firemním klientům“, říká Pavel Prokop.
Rozhovor s PAVLEM PROKOPEM, výkonným ředitelem Firemního bankovnictví ČSOB.
Ve skupině ČSOB pracujete od roku 2000, kdy jste působil v oblasti vztahového bankovnictví, byl jste také generálním ředitelem ČSOB Leasing. V jakých oblastech jste ještě působil? Co vám daly tyto zkušenosti pro současnou pozici?
Ve skupině ČSOB se pohybuji již více než 21 let a pořád mě to baví. Před nástupem na současné místo jsem byl tři roky generálním ředitelem společnosti ČSOB Leasing, kde jsem se podílel na digitální transformaci a posílení její vedoucí pozice na českém leasingovém trhu a směřování k větší udržitelnosti. V minulosti jsem byl zodpovědný za karetní obchod ČSOB, následně v roce 2007 za oblast přímého prodeje. Zde jsem definoval obchodní strategii přímých kanálů ČSOB. V roce 2009 jsem převzal zodpovědnost za oblast produktů, procesů a služeb v divizi korporátního bankovnictví. Od roku 2014 jsem vedl segmenty Vztahového bankovnictví. Celou tu dobu jsem byl v úzkém kontaktu s našimi klienty, pomáhal řešit jejich potřeby a v jejich prospěch se snažil dále rozvíjet naše podnikání. Myslet ve směřování svých agend na klienty a současně sledovat dění a trendy ve světe mi i nadále dává smysl.
Od dubna 2021 jste výkonným ředitelem pro oblast Firemního bankovnictví v ČSOB. S jakými vizemi jste se ujal této pozice?
Tuto pozici jsem převzal zhruba před rokem, tedy v období, kdy společnost i celou ekonomiku výrazně ovlivňoval dopad pandemie Covid-19. Okamžitým cílem tedy bylo, abychom firmám co nejvíce pomohli ustát situaci, za kterou sami nemohly. Klientům jsme poskytovali efektivní nabídku úlev a podpor včetně odkladů splátek. ČSOB také podporovala firmy a podnikatele pomocí financování ze záručních programů COVID. Ve střednědobém horizontu plánuji navázat na úspěšnou práci svého předchůdce a akcelerovat kvalitu i rozsah služeb pro naše klienty. A to jak prostřednictvím skvělých lidí na pobočkách, tak zapojením digitálních kanálů. Osobně považuji firmy střední velikosti za hnací motor české ekonomiky, tak bych rád přispěl k tomu, aby fungoval co nejlépe.
Skupina ČSOB patří k vedoucím tuzemským hráčům v oblasti firemního bankovnictví a rozhodla se dále rozvinout a zvýšit dostupnost služeb pro firmy a podnikatele. V čem spočívají změny, které od dubna ve firemním bankovnictví představujete?

Hlavním cílem je vytvoření přehledného a jasného systému a zvýšení dostupnosti služeb pro klienty firemního bankovnictví při osobních jednáních na pobočkách i online. Vytváříme síť specializovaných poboček pro firemní klientelu s komplexní nabídkou servisních a obchodních služeb. Předností těchto poboček je specializovaný přístup k firemním klientům, podnikatelům, ale také k zástupcům municipalit, bytových družstev nebo neziskových organizací.
Nová síť bude tvořena 88 specializovanými pobočkami firemního bankovnictví, z nichž bude více než 50 otevřeno každý pracovní den a zbylá část ve vybrané dny. Vedle toho bude pro klienty firemního bankovnictví fungovat dalších cca 100 míst, která budou poskytovat základní servis v podobě služeb spojených s fyzickými osobami, např. vyzvednutí platební karty nebo sjednání ČSOB identity. Celkem se budou firmám a podnikatelům věnovat bankéři na 185 pobočkách.
Hotovostní obsluhu budou i nadále poskytovat pobočky ČSOB s pokladnami stejně, jako tomu bylo doposud. Kromě poboček je ale pro klienty také stále více služeb k dispozici online, klienti s námi mohou být v kontaktu elektronicky přes CEB a Virtuální pobočku nebo telefonicky. Vhodně poskládanou kombinaci fyzických poboček, možnost obsluhy telefonicky v klientském centru a širokou online nabídku považuji za klíčovou pro spokojenost našich klientů.
Jaké jsou poslední novinky v digitalizaci ČSOB bankovnictví?

V rámci naší strategie ‚Digitálně a s lidmi‘ přicházíme průběžně s technologickými novinkami. Loni v prosinci jsme spustili pilotní provoz virtuální asistentky Kate 4 business, kterou budeme nadále pro klienty rozvíjet, a od letošního února jsme první bankou v České republice, která umí otevírat online účet pro všechny podnikatelské subjekty, tedy jak fyzické osoby podnikatele, tak nejnověji i firmy. Velký potenciál vidíme ve využití bankovní identity, kolem níž připravujeme pro klienty další digitální služby. Budeme se snažit, aby technologie ještě více ulehčila život, a tím jí upravujeme do maximálně uživatelsky přívětivé podoby. Věřím, že se nám dané bude i nadále dařit.
Jaké možnosti mají firmy v případě online bankovnictví a digitálních služeb?
Těch možností je nyní nepřeberně a klienti na online služby přecházejí stále více. Trend je jasný. Na prvním místě bych jmenoval elektronické bankovnictví pro firmy ČSOB CEB. Jde o komplexní obsluhu firemních účtů a produktů, jeho součástí může být i Virtuální pobočka na vyřizování žádostí či podepisování dokumentů. Pokud má klient elektronické bankovnictví CEB s Virtuální pobočkou, může většinu úkonů provádět jednoduše a bezpečně sám. CEB má samozřejmě i mobilní verzi CEB Mobile pro chytré telefony s operačním systémem Android a iOS. Mobil je dnes středobod financí i zábavy, tak se mu snažíme patřičně věnovat a nabídnout v něm klientovi vše potřebné.
Součástí elektronického bankovnictví CEB je také Virtuální pobočka ČSOB. Jak je firmy využívají?
Jak jsem už zmínil, klient s elektronickým bankovnictvím a Virtuální pobočkou zvládá většinu úkonů sám a může si je vyřizovat podle svých časových priorit. Počet uživatelů Virtuální pobočky se neustále zvyšuje a narůstá i kvantita úkonů, které prostřednictvím tohoto zabezpečeného kanálu firmy a podnikatelé realizují. Aktuálně Virtuální pobočku využívá asi čtvrtina klientů firemního bankovnictví. Osobně očekávám výrazný nárůst v následujících letech.
Dávají firmy přednost elektronickému bankovnictví či upřednostňují osobní jednání na pobočkách? Můžete uvést příklad, co firmy na pobočkách mohou vyřešit?  
Jedná se zejména o identifikaci nových klientů, zřízení služby elektronického bankovnictví CEB včetně Virtuální pobočky a nastavení individuálních parametrů podle toho, jak konkrétně chce firma podepisovat ve Virtuální pobočce. Dále je pak pouze na pobočce možné vydat nový ICA certifikát na čipové kartě nebo v mobilu – ICA Remote Sign.
Navštěvují bankéři také osobně firmy? Co firmy s firemními bankéři aktuálně nejvíce řeší?
Naši bankéři jsou zde primárně pro klienty, a proto se s nimi potkávají tam, kde to dává smysl jim. V praxi rádi a často navštěvují klienty v jejich sídle nebo na domluveném místě. Osobní setkávání vždy zůstane důležitou částí našeho přístupu k firemním klientům. Co se týká konkrétních témat, ta začínají pochopitelně kolem globální politické, ekonomické i pandemické situace a pokračují přes konkrétní poradenství kolem možností financování až po individuální a konkrétní nabídky, které podporují klienty v jejich podnikání. Jsem velmi rád, že díky šíři naší bankopojišťovací skupiny jsme schopni vždy nabídnout našim partnerům řešení.
Jak dle vás firmy ustály covidovou pandemii a lockdowny?
Provádíme u firem pravidelná šetření a podle posledních výsledků našeho ČSOB Indexu očekávání firem se ukazovalo, že firmy a podnikatelé na tom už byli téměř stejně jako před příchodem pandemie. Covid-19 už dokonce v posledním měření nebyl hlavním rizikem, tím se stala ekonomika kvůli růstu inflace, zejména prudkému zvyšování cen energií. Z pohledu banky je potěšitelné, že nadále rostly obchody, zvýšil se objem celkových bankovních úvěrů, přitom množství úvěrů v selhání zůstalo na nízké úrovni, což ukazuje na vysokou odolnost a flexibilitu českých firem a podnikatelů. Pokud bych to měl za sebe shrnout: velký respekt a klobouk dolů před všemi firmami, které situaci takto zvládly!
Co by v současnosti dle vás firmám pomohlo nejvíce?
Jakékoli mezinárodní konflikty a dlouhodobé pandemie, která je tu v nějaké podobě stále s námi, narušují nastavené procesy a vztahy a způsobují velké škody celé ekonomice. Firmám i občanům by tedy určitě nejvíce pomohlo uklidnění geopolitické situace a vyřešení nesrovnalostí u jednacího stolu. Stejně tak je nutné zkrotit inflaci do přijatelných mezí a obnovit funkčnost dodavatelsko-odběratelských řetězců.
Jaké je očekávání firem?
Napětí na Ukrajině ještě zhoršilo předchozí situaci řady podniků, které delší dobu pociťovaly výpadky dodavatelsko-odběratelských vztahů, nedostatky některých dílů, kvůli kterým ale nebylo možné zkompletovat finální výrobky, těžkosti se sháněním nových pracovníků nebo zvyšování cen energií a paliv. Současně netriviální situace v oblasti pracovního trhu. Průzkum k aktuální situaci mezi firmami v rámci ČSOB Indexu očekávání firem chystáme na duben letošního roku a rádi se po skončení o výsledky opět podělíme.
Jak si představujete bankovnictví budoucnosti?   
Chtěl bych, aby bylo atraktivní pro lidi, kteří v něm pracují i pro klienty, pro něž je určené. Hlavními směry rozvoje určitě budou digitalizace, inovace a nově udržitelnost. Bankovnictví bude hledat svůj nový obslužný model v kombinaci fyzického a virtuálního světa, o nichž jsem hovořil výše. Posílí se role poradenství v některých oblastech. Naše bankopojišťovací skupina je kapitálově silná, stabilní a bude i nadále připravena řešit nejrůznější potřeby a přání klientů způsobem, kterým dávají přednost. Pevně věřím, že budeme nadále schopni předvídat finanční situaci našich klientů a pomáhat jim hledat ta nejlepší řešení. Tak se nechme překvapit, co nám budoucnost v daném nakonec přinese.
Děkuji za rozhovor.
Foto: Poskytnuto Pavlem Prokopem
Zdroj: Renáta Lucková


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama