Technologická společnost Webshippy, která se v krátké době stala maďarským lídrem v oblasti fulfillmentu (komplexní služby od poptávky v e-shopu po doručení zásilky), otevírá v dubnu nedaleko Bratislavy další fulfillment centrum o rozloze 3000 metrů čtverečních. V létě pak otevře robotizované centrum v blízkosti Prahy.
Maďarská firma, která je poskytovatelem technologických řešení v e-commerce, spravuje online objednávky pro více než 2000 e-shopů. Zákazníkům dodává každý měsíc 150 až 200 tisíc balíků a celkem doručila už 3 miliony zásilek. Vloni dosáhla obratu 6,5 milionu EUR a každý rok roste dvojnásobným tempem. Díky vývoji, inovacím a nejmodernějším technologiím se řadí k nejinovativnějším poskytovatelům v oblasti e-logistiky. E-shopům v České republice a na Slovensku se tak otevírají dveře na trh v hodnotě zhruba 10 miliard EUR (Maďarsko 4 mld., Rumunsko 6 mld.).
V Maďarsku provozuje Webshippy fulfillment centrum nedaleko Budapešti, které obsluhuje objednávky koncových zákazníků a umožňuje rychlé, automatizované a bezchybné zpracování objednávek. Do tří let firma plánuje vybudovat síť center ve všech hlavních evropských zemích. Síť, která umožní internetovým obchodům nabízet zákazníkům těchto zemí stejnou úroveň logistických služeb.
„Naše fulfillment centra umožňují e-shopům poskytovat nejmodernější služby, díky nimž jsou schopny obsloužit své zákazníky různými způsoby a v krátkém čase. Kromě běžného doručení do druhého dne nabízíme i doručení ve stejný den nebo dokonce do 60 minut. Vytvořili jsme nejefektivnější systém na trhu, který umožňuje rychle a bezchybně zpracovávat velké množství objednávek. Naše sklady využívají ke zpracování objednávek a sestavování balíků stejné hi-tech roboty, jaké používají společnosti Amazon nebo Alibaba ve svých fulfillment centrech,“ řekl András Perényi, generální ředitel Webshippy.
Trh elektronického obchodování prochází značnými změnami a konkurence je velká. Pro české a slovenské internetové obchody je to příležitost, jak udržet krok s raketovým růstem e-commerce, kdy se během tří let změnil způsob online nakupování. Zákazníci změnili chování, chtějí nakupovat pohodlně a očekávají krátké dodací lhůty. E-shop, který s těmito změnami neudrží krok, nebude konkurenceschopný.
Celosvětovým trendem je, že stále více internetových obchodů obchoduje s virtuálními skladovými zásobami, své produkty odebírá od online velkoobchodníků a doručování domů svěřuje e-logistickým centrům. Webshippy, která e-shopům poskytuje outsourcované logistické a dropshippingové služby, umožňuje díky vlastnímu digitálnímu tržišti dodávat své produkty až tisícům internetových obchodů. Obchod založený na tržištích je pro e-shopy obrovskou příležitostí, jak rozšířit svou nabídku. Získají až statisíce produktů za velkoobchodní ceny, které Webshippy dodává zákazníkům s doručením ještě tentýž den.
„Aby mohly e-shopy poskytovat seriózní a prémiové doručovací služby, nestačí využívat balíkomaty, ale efektivnější logistická řešení. Jen tak zajistí snadnou a rychlou obsluhu zákazníků. Jednou z možností jsou i tzv. Dark Store, menší sklady v centru města, odkud lze doručit zásilku ve stejný den nebo dokonce do 60 minut. V Budapešti tuto službu poskytujeme ve spolupráci s Wolt a Delivery Hero. Zákazníci, kteří si zvolí doručení ve stejný den, mohou nakoupit do 16 hodin a my jim zásilku doručíme mezi 18. a 22. hodinou. Díky tomuto způsobu je větší možnost, že nakoupí znova a díky krátké dodací lhůtě je mnohem menší pravděpodobnost, že dojde k vrácení zboží,“ uvedl András Perényi.
Foto: Pixabay
Zdroj: Lucie Vurbsová
Na český a slovenský trh míří Webshippy – maďarský lídr v e-logistice
08.04.2022, Autor: Z blogosféry