Přesně za deset dní Kiwi.com oslaví desáté výročí od svého vzniku, tedy od okamžiku, kdy představilo koncept virtuálního propojování letů, a zajistilo si tak unikátní pozici v cestovním průmyslu.
Inovace, kterou Kiwi.com přineslo, zásadně změnila cestovatelské možnosti, díky kterým si lidé mohou vybrat vlastní cestovní itinerář s nejlepší možnou trasou a cenou bez ohledu na to, s jakou aerolinkou letí nebo zda kombinují tradiční či nízkonákladové dopravce. Algoritmus Kiwi.com, který za touto inovací stojí, dnes vyhledává miliony leteckých možností v reálném čase, aniž by se omezoval na partnerské dohody aerolinek či typ dopravce.
Za uplynulých deset let Kiwi.com prodalo přes padesát milionů sedadel, vytvořilo deset milionů virtuálně propojených letů a jeho zákazníci nalétali třicet miliard kilometrů. Více než 1,2 milionu pasažérů letělo přes Barcelonu, nejnavštěvovanější letiště zákazníků Kiwi.com. Oblíbené Thajsko navštívilo přes devadesát tisíc baťůžkářů, ovšem absolutní rekord drží neznámý pasažér, který cestoval s 36 zavazadly.
„Propojili jsme doposud nepropojená letiště a města, umožnili jsme mnoha pasažérům létat na doposud nemožných či nedostupných trasách a v neposlední řadě jim ušetřili spoustu peněz. Přes deset milionů lidí si díky naší technologii vytvořilo unikátní itinerář, který nebyl a doposud není schopen nabídnout nikdo jiný,“ rekapituluje deset let Oliver Dlouhý, spoluzakladatel a ředitel Kiwi.com.
„Na začátku nebyla žádná pravidla, jen jeden velký punk s velkou dávkou svobody. Ráno jsme dostali nápad a o půlnoci už se na něm pracovalo. Měli jsme samozřejmě taky velkou dávku štěstí a jak se říká – the harder you work, the luckier you get. Jenže ne vždycky intuice zafunguje, tenkrát jsme nadělali spoustu chyb a investovali do projektů, které nevyšly. Kdybychom tehdy věděli to, co víme teď, ušetřili bychom si mnoho přešlapů. Dnes jsme firmou s tou správnou úrovní profesionality a jsme schopni věci předvídat, což je pro dlouhodobý a udržitelný byznys nezbytné,“ dodává.
Budoucnost ve znamení zákazníka
„V první řadě se chceme zaměřit na zákazníka a jeho zkušenost. A poskytovat takovou hodnotu, díky které bude loajální a bude se k nám vracet napřímo, ať už na web, nebo skrze aplikaci. Vidíme, že model přímé komunikace se zákazníky funguje, a jsme přesvědčeni, že jim tak můžeme přinést i větší hodnotu. Chceme do bližšího vztahu s cestujícími investovat i nadále a na dalších trzích,” plánuje Oliver Dlouhý.
Aktuálně je Kiwi.com svědkem návratu důvěry v cestování – během jediného březnového dne společnost dosáhla dosavadního rekordu, 58 711 rezervovaných sedadel.
Klíčové milníky
Říjen 2011 | Oliver Dlouhý a Jozef Képesi se setkávají v Pomalém Baru v Brně, kde se rodí zásadní myšlenka Kiwi.com |
Duben 2012 | Registrace společnosti Skypicker (původní název Kiwi.com) |
Červenec 2012 | Je prodán první virtuálně propojený let: Budapešť-Madrid-Lisabon |
Leden 2014 | Skypicker kupuje meta vyhledávač WhichAirline.com |
Květen 2016 | Skypicker mění název na Kiwi.com |
Červenec 2017 | Kiwi.com a Amadeus podepisují kontrakt Kiwideus a vytváří tak největší lokální letovou databázi na světě |
Říjen 2017 | Kiwi.com bylo jmenováno by Deloitte’s Technology Fast 50 Central Europe nejrychleji rostoucí společností ve střední Evropě v kategorii Rising Star |
Prosinec 2017 | Do vyhledávací funkce Kiwi.com je zařazena pozemní doprava |
Únor 2018 | Otevření pobočky v Barceloně |
Červen 2018 | Představení funkce NOMAD umožňující automatizaci „multi-city“ letů, díky níž cestovateli nabídne optimální pořadí a kombinaci míst, která chce v rámci daného termínu navštívit. |
Listopad 2018 | Uvedení B2B platformy TEQUILA, která partnerům umožňuje nabízet obsah Kiwi.com |
Červen 2019 | Investice General Atlantic do Kiwi.com |
2020 | COVID-19 uzemňuje všechny lety, čímž začíná největší krize v cestovním průmyslu, která bude trvat další dva roky. Zákaznická zkušenost utrpěla velkou ránu, společnost se zaměřuje na refundační proces a získávání peněz od aerolinek, které následně zasílá zákazníkům. |
2021 | Kiwi.com investuje do procesů zákaznické zkušenosti a služeb, vyplácí refundace z vlastní kapsy v případech, kdy jsou peníze od aerolinek ztraceny. Začíná obnova a zotavování cestovního průmyslu. |
Březen 2022 | Důvěra v cestování se vrací, Kiwi.com dosahuje rekordu v objemu zpracovaných rezervací a obsloužených zákazníků. |
Foto: Pixabay
Zdroj: Best Communications