Největší evropský poskytovatel dálkové autobusové dopravy více investuje do elektromobility.
Po pilotním projektu v dubnu, kdy FlixBus jako první dopravce na světě začal testovat elektrobusy v dálkové dopravě ve Francii mezi městy Amiens a Paříží, nyní nasazuje druhý E-Bus v Německu, na trase mezi Mannheimen a Frankfurtem. Německý elektrobus bude poháněný stoprocentně čistou energií od GreenPeace Energy.
„Chceme se aktivně podílet na utváření budoucnosti v oblasti hromadné dopravy. Ačkoliv jsou pořizovací náklady e-busů nyní výrazně vyšší, jsme přesvědčeni, že investice do elektromobility se v dlouhodobém měříku vyplatí jak naší společnosti, tak zákazníkům i životnímu prostředí,“ uvádí André Schwämmlein, zakladatel a CEO FlixBusu. „Jako dopravce tím také sdělujeme, že se může jednat o zlomový bod v oblasti mobility.“
Německý Flix-E-Bus dopravce nasadí na dvě zpáteční cesty denně, na cestě mezi Frankfurtem a Mannheimem zastaví na letišti ve Frankfurtu a v Heidelbergu. Díky spolupráci s GreenPeace Energy bude autobus poháněn čistou elektrickou energií. Podle studie Atmosfair ušetří během svého prvního roku provozu v porovnání s autobusem se spalovacím motorem přibližně 82 tun CO2 z emisí vypouštěných do ovzduší.
„Naším cílem je přesvědčit více lidí, aby se rozhodli využívat veřejnou dopravu nebo si vybrali sdílení automobilů a jízdních kol. Nestačí jen přejít na auta s elektromotory,“ dodává Sönke Tangermann, člen představenstva společnosti GreenPeace Energy. „Aby bylo vozidlo šetrné k životnímu prostředí, musí být napájeno čistou energií. Ke změnám v technologii je ale třeba také změnit způsob, jakým lidé mobilitu vnímají.“
Elektrobus se bude dobíjet jednou nebo dvakrát denně a přes noc na dobíjecí stanici na centrálním autobusovém nádraží Mannheim (ZOB) nebo přes dočasnou dobíjecí stanici ve Frankfurtu. Každá stanice má výkon 80 kilowattů.
FlixBus i nadále pokračuje v partnerství s klimatickou organizací Atmosfair, čímž cestujícím umožňuje kompenzovat emise uhlíku, které jsou vyprodukovány na jejich cestě. Tuto kompenzaci využívá asi 10 procent zákazníků FlixBusu, v loňském roce více než 4 miliony cestujících. Příspěvky v letošním roce putují na projekt na ochranu ovzduší ve Rwandě nazvaný „Energeticky efektivní sporáky“, který je akreditován Organizací spojených národů (OSN).
Autobusy FlixBus se díky modernímu vozovému parku a vysokému využití jejich kapacity napříč Evropou a ve Spojených státech staly jedním z nejekologičtějších druhů přepravy. Ti, kdo s FlixBusem cestují, ušetří ve srovnání s přepravou osobním automobilem 80 procent emisí CO2.
„Vnímáme dva související trendy, které se v oblasti dopravy odehrávají: na jedné straně se lidé stávají mobilnějšími, ale také chápou důsledky, které individuální automobilová doprava může na životní prostředí mít,“ říká André Schwämmlein. „Naším posláním ve společnosti FlixMobility je poskytovat možnosti udržitelného cestování šetrného k životnímu prostředí tak, aby odpovídaly přáním a potřebám cestujících po celé Evropě, v USA a v budoucnu i v dalších regionech.“
Společnost FlixMobility stojící za značkami FlixBus a FlixTrain si z letošního ročníku EY Podnikatel roku v národním kole v Německu odnesla první místo v kategorii Mladý podnik. Německo tak bude reprezentovat na světovém finále soutěže v Monaku v roce 2019.
EY Podnikatel roku (Entrepreneur Of The Year®) je nejprestižnější světová soutěž podnikatelů. Jejím cílem je ukázat veřejnosti vynikající osobní příklady na poli podnikání, které mohou být vzorem pro mladé, začínající podnikatele. Soutěž EY Podnikatel roku je koncipována jako mezinárodní, vítěze vybírá nezávislá porota složená především z předcházejících vítězů soutěže. V současné době se jako jediná světově uznávaná soutěž svého druhu pravidelně vyhlašuje již téměř v 60 zemích na šesti kontinentech.