e-news.cz - kurzy
Reklama

Jak zachránit mrtvé kontakty v obchodní emailové databázi?

06.10.2018, Autor: Z tiskových zpráv

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Jak zachránit mrtvé kontakty v obchodní emailové databázi?

Na kvalitní databázi si obchodníci využívající email marketing zakládají.

V řadě z nich se ale často najdou kontakty, které nijak nereagují. Nepřinášejí tak emailingu žádný užitek, kazí statistiky, zvyšují pravděpodobnost označení za spammera, a navíc ještě zvedají náklady. Před úplným smazáním takové kontakty může zachránit reaktivační kampaň.
S tím, jak databáze kontaktů roste, zvyšuje se pravděpodobnost, že se v ní začnou vyskytovat neaktivní kontakty. Může se jednat o takové, jež zprávy a obchodní sdělení vůbec neotvírají a nikam se neproklikávají nebo ty, které příchozí emaily rovnou posílají do koše. Neaktivní kontakty, na něž je vhodné reaktivační kampaň cílit, nejlépe odhalí statistiky emailingu.
Základním ukazatelem může být open rate. Je potřeba brát také v úvahu, jak dlouho se kontakt v databázi nachází, kolik emailů a s jakým obsahem na něj již odešlo a jak a na co reagoval kontakt dříve. Pokud kontakt starý dva roky v posledním půl roce nic neotevřel, těžko se to změní. Nulové výsledky u kontaktu přihlášeného naopak před týdnem nemusejí nic znamenat,“ vysvětluje Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.
Má-li obchodník tu možnost, měl by porovnat statistiky též s chováním na webu. Některé kontakty totiž nemusejí otevírat newslettery, přesto na webu pravidelně nakupují. Prostřednictvím emailů tak alespoň neustále vnímají značku a odstranit je z databáze by v tomto případě nemuselo být dobrým krokem.
Ujasněte si, co od reaktivační kampaně chcete
Jakmile si majitel databáze udělá přehled o „mrtvých duších“, které chce přivést zpět, měl by si ujasnit, co od reaktivační kampaně očekává. Cíl může mít jeden, nebo hned několik. Mezi ty nejčastější patří přivést zpět k emailingu maximum kontaktů, ihned po získání pozornosti je znovu motivovat ke konverzi (nákupu či jiné aktivitě), zjistit, proč u příjemce rozesílka neuspěla a nakonec rovněž vyfiltrovat kontakty, ze kterých opravdu žádný užitek nebude.
Nespoléhejte se na jediný email. Kampaň musí být systematická
Jednotlivé reaktivační kampaně se budou lišit podle zvolených cílů, přesto lze najít několik styčných bodů pro všechny. „V prvé řadě by reaktivační kampaň neměla být postavená na jediném e-mailu. Vždy by mělo jít o systematicky naplánovanou kampaň. První email tak například může být pozitivní pobídkou. Nabídněte slevový kupon nebo dopravu zdarma a motivujte tak příjemce k otevření,“ popisuje Kateřina Fišerová s tím, že kampaň se také často zahajuje působením na adresátovy city, například emaily ve stylu „Chybíte nám“.
V dalším kroku kampaně lze pokračovat žádostí o zpětnou vazbu, případně aktualizaci emailingového profilu nebo zákaznického účtu. Na místě je i otázka, co by se dalo vylepšit, aby zprávy adresátovi přinášely větší užitek.
Pokud první dvě kola nezabrala, je na řadě odhlašovací email. V něm kontakt obdrží sdělení ve stylu „Klikněte na tlačítko, pokud chcete dostávat tyto emaily, v opačném případě vás odhlásíme“. „Taková zpráva pomůže nejvíce pročistit databázi, ale někdy také úspěšně několik kontaktů reaktivuje,“ dodává Kateřina Fišerová.
Dejte lidem čas, skutečně neaktivní kontakty ale nakonec odhlaste
Mezi jednotlivými emaily reaktivační kampaně by měl být dostatečný časový rozestup. Před další zprávou je dobré dát adresátovi na přečtení té staré týden. Pokud v mezičase otevře jakýkoli email a proklikne, nakoupí nebo jinak splní, co se po něm chce, musí být z kampaně hned vyřazen. Kontakty, které celou reaktivační kampaní projdou bez akce, jsou odsouzené k odhlášení.
O aplikaci SmartEmailing
SmartEmailing je oblíbený český nástroj pro kompletní email marketing. Na českém trhu působí od roku 2010 a dnes pomáhá více než 5 tisíc českých a slovenských firem budovat lepší vztahy se zákazníky a více prodávat. Denně pro ně doručí v průměru 3 miliony emailů. Úspěch SmartEmailingu a jeho klientů stojí na propojení dvou oblastí: poskytnutí spolehlivého nástroje s předními funkcemi a podpůrného vzdělávacího systému, aby zákazníci věděli, jak dělat e-mail marketing skutečně efektivně a bez spamu.
SmartEmailing se rovněž věnuje vzdělávání a osvětě. Každý rok pořádá Email Marketing Online Summit, který je pro návštěvníky zdarma. Minulý rok se jej zúčastnilo na 4,5 tisíce diváků.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nejnovější trendy v oblasti e-commerce představí GECOM konference na Pražském hradě

12.02.2025, Autor: red

GECOM Global Ecommerce Congress - největší e-commerce konference v Česku proběhne 13. února v prostorách Pražského hradu v Martinickém paláci. Návštěvníky čeká vystoupení předních expertů z tohoto odvětví. Mezi potvrzenými speakery jsou například Martin Felcman (Productboard), Jiří Zima (Niceboy), Michal Vodák (Notino), František Strupl (Google) a Anastasya Kvasyuk (eBay), Mews, Shopsys, Heureka, Slevomat, DoDo, Notino a další. Celkově přes 50 speakrů na Global Ecommerce Congress 2025 představí klíčové trendy, inovace a strategie, které formují budoucnost e-commerce.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Lepší ochrana spotřebitelů a vyšší dostupnost internetu. Prezident podepsal novelu zákona o elektronických komunikacích

12.02.2025, Autor: red

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo novelu zákona o elektronických komunikacích, která posílí ochranu spotřebitelů a zjednoduší výstavbu internetových sítí v odlehlých místech. Novela rozšiřuje pravomoci Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ), který nově bude moci rozhodovat spory nejen o službách, jako jsou internet a telefonování, ale také o platbách za telefony nebo zařízení.

Co hýbe světem investicí, představí řečníci na GIS Global Investment Summitu 2025 na Pražském hradě

10.02.2025, Autor: Z blogosféry

GIS Global Investment Summit 2025 proběhne 12. února v prostorách Pražského hradu v Martinickém paláci. Událost přestaví komplexní program zaměřený na aktuální makroekonomické otázky, inovace ve světě investic a praktické strategie pro investory. Program zahrnuje témata od globální ekonomiky přes trading, dlouhodobé investování a alternativní aktiva až po investice do nemovitostí.

MPO podpoří inovace českých firem. V OP TAK je připraveno 1,5 miliardy korun 

05.02.2025, Autor: red

Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo již III. výzvu aktivity Inovace z Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Výzva je určena malým a středním podnikům, ale také malým společnostem se střední tržní kapitalizací, k získání podpory na produktovou a procesní inovaci.  Žádosti o podporu bude možné podávat od 18. února 2025 do 30. května 2025 prostřednictvím portálu ISKP2021+.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Tchajwanská společnost CTi Cable oznámila investici v Česku ve výši až 120 milionů korun

31.01.2025, Autor: Z blogosféry

Ching Tai Electric Wire & Cable (CTi Cable), přední tchajwanský výrobce vysokovýkonných kabelů a propojovacích řešení, oznámil svůj záměr investovat v Česku. Plánovaná investice ve výši až 120 milionů korun přinese více než 50 nových pracovních míst a zřízení vysoce automatizované výroby klíčových komponentů určených pro obory umělé inteligence, autonomních vozidel, letectví, průmyslové automatizace nebo medicíny.

DV Consulting spouští chytrý formulář Dáňa: Revoluce v podání daňového přiznání fyzických osob 

31.01.2025, Autor: red

Společnost DV Consulting, s.r.o., vedená certifikovaným daňovým poradcem Danielem Vladykou, dnes oznámila spuštění inovativní služby Chytrý formulář Dáňa. Tento online nástroj umožňuje rychlé a snadné vyplnění daňového přiznání, včetně přehledů na sociální a zdravotní pojištění. Formulář je určen všem, kteří chtějí mít daňové přiznání hotové během 10 minut, bez zbytečného stresu a bez potřeby hlubších znalostí daňové problematiky.

Kongresový boom v Česku: MICE turismus láká světové organizátory a přináší peníze do regionů

10.12.2024, Autor: Renáta Lucková

Česko se stává čím dál častěji vyhledávanou destinací pro mezinárodní kongresy a odborné akce. Láká nejen svou kvalitní infrastrukturou a bohatým kulturním dědictvím, ale i konkurenceschopnými cenami. Loni proběhlo v Česku přes 12 tisíc akcí, které navštívilo více než 1,2 milionu hostů. Kongresový a incentivní cestovní ruch (MICE) přivádí do země bonitní účastníky a přináší významné ekonomické benefity. Podporuje ubytovací a gastronomické služby, dopravu i místní podniky, čímž pozitivně ovlivňuje zaměstnanost a regionální rozvoj.  

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Jubilejní 15. ročník konference Hydrogen Days 2025 přivítá vodíkové experty z celého světa

29.11.2024, Autor: Z blogosféry

Experti z celého světa, kteří se zabývají vodíkovými technologiemi, a to od základního výzkumu a tvorbu praktických vodíkových aplikací, přes výrobu, dopravu a skladování vodíku, až po související evropské a národní strategie a legislativu, se na jaře příštího roku setkají v Praze. Ve dnech 19. – 21. března 2025 se totiž v české metropoli uskuteční jubilejní 15. ročník mezinárodní odborné konference s názvem Hydrogen Days 2025.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama