e-news.cz - kurzy
Reklama

Jak zachránit mrtvé kontakty v obchodní emailové databázi?

06.10.2018, Autor: Z tiskových zpráv

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Jak zachránit mrtvé kontakty v obchodní emailové databázi?

Na kvalitní databázi si obchodníci využívající email marketing zakládají.

V řadě z nich se ale často najdou kontakty, které nijak nereagují. Nepřinášejí tak emailingu žádný užitek, kazí statistiky, zvyšují pravděpodobnost označení za spammera, a navíc ještě zvedají náklady. Před úplným smazáním takové kontakty může zachránit reaktivační kampaň.
S tím, jak databáze kontaktů roste, zvyšuje se pravděpodobnost, že se v ní začnou vyskytovat neaktivní kontakty. Může se jednat o takové, jež zprávy a obchodní sdělení vůbec neotvírají a nikam se neproklikávají nebo ty, které příchozí emaily rovnou posílají do koše. Neaktivní kontakty, na něž je vhodné reaktivační kampaň cílit, nejlépe odhalí statistiky emailingu.
Základním ukazatelem může být open rate. Je potřeba brát také v úvahu, jak dlouho se kontakt v databázi nachází, kolik emailů a s jakým obsahem na něj již odešlo a jak a na co reagoval kontakt dříve. Pokud kontakt starý dva roky v posledním půl roce nic neotevřel, těžko se to změní. Nulové výsledky u kontaktu přihlášeného naopak před týdnem nemusejí nic znamenat,“ vysvětluje Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.
Má-li obchodník tu možnost, měl by porovnat statistiky též s chováním na webu. Některé kontakty totiž nemusejí otevírat newslettery, přesto na webu pravidelně nakupují. Prostřednictvím emailů tak alespoň neustále vnímají značku a odstranit je z databáze by v tomto případě nemuselo být dobrým krokem.
Ujasněte si, co od reaktivační kampaně chcete
Jakmile si majitel databáze udělá přehled o „mrtvých duších“, které chce přivést zpět, měl by si ujasnit, co od reaktivační kampaně očekává. Cíl může mít jeden, nebo hned několik. Mezi ty nejčastější patří přivést zpět k emailingu maximum kontaktů, ihned po získání pozornosti je znovu motivovat ke konverzi (nákupu či jiné aktivitě), zjistit, proč u příjemce rozesílka neuspěla a nakonec rovněž vyfiltrovat kontakty, ze kterých opravdu žádný užitek nebude.
Nespoléhejte se na jediný email. Kampaň musí být systematická
Jednotlivé reaktivační kampaně se budou lišit podle zvolených cílů, přesto lze najít několik styčných bodů pro všechny. „V prvé řadě by reaktivační kampaň neměla být postavená na jediném e-mailu. Vždy by mělo jít o systematicky naplánovanou kampaň. První email tak například může být pozitivní pobídkou. Nabídněte slevový kupon nebo dopravu zdarma a motivujte tak příjemce k otevření,“ popisuje Kateřina Fišerová s tím, že kampaň se také často zahajuje působením na adresátovy city, například emaily ve stylu „Chybíte nám“.
V dalším kroku kampaně lze pokračovat žádostí o zpětnou vazbu, případně aktualizaci emailingového profilu nebo zákaznického účtu. Na místě je i otázka, co by se dalo vylepšit, aby zprávy adresátovi přinášely větší užitek.
Pokud první dvě kola nezabrala, je na řadě odhlašovací email. V něm kontakt obdrží sdělení ve stylu „Klikněte na tlačítko, pokud chcete dostávat tyto emaily, v opačném případě vás odhlásíme“. „Taková zpráva pomůže nejvíce pročistit databázi, ale někdy také úspěšně několik kontaktů reaktivuje,“ dodává Kateřina Fišerová.
Dejte lidem čas, skutečně neaktivní kontakty ale nakonec odhlaste
Mezi jednotlivými emaily reaktivační kampaně by měl být dostatečný časový rozestup. Před další zprávou je dobré dát adresátovi na přečtení té staré týden. Pokud v mezičase otevře jakýkoli email a proklikne, nakoupí nebo jinak splní, co se po něm chce, musí být z kampaně hned vyřazen. Kontakty, které celou reaktivační kampaní projdou bez akce, jsou odsouzené k odhlášení.
O aplikaci SmartEmailing
SmartEmailing je oblíbený český nástroj pro kompletní email marketing. Na českém trhu působí od roku 2010 a dnes pomáhá více než 5 tisíc českých a slovenských firem budovat lepší vztahy se zákazníky a více prodávat. Denně pro ně doručí v průměru 3 miliony emailů. Úspěch SmartEmailingu a jeho klientů stojí na propojení dvou oblastí: poskytnutí spolehlivého nástroje s předními funkcemi a podpůrného vzdělávacího systému, aby zákazníci věděli, jak dělat e-mail marketing skutečně efektivně a bez spamu.
SmartEmailing se rovněž věnuje vzdělávání a osvětě. Každý rok pořádá Email Marketing Online Summit, který je pro návštěvníky zdarma. Minulý rok se jej zúčastnilo na 4,5 tisíce diváků.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Aktuálně k od zítřka novým pravidlům pro osobní bankroty

30.09.2024, Autor: Z blogosféry

Od 1. října 2024 začnou platit nová pravidla pro osobní bankroty. Česká advokátní komora má zájem informovat veřejnost pravdivě, objektivně a vyváženě o problematice dluhů. Uspořádala proto den před účinností novely tiskovou konferenci, na které představila změny, které dopadají na spotřebitele, živnostníky a jejich věřitele.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Premiér Fiala: Do rekonstrukce Ukrajiny se i díky podpoře vlády zapojuje stále více českých firem

04.07.2024, Autor: Z blogosféry

České firmy se i díky podpoře vlády a vládních institucí častěji zapojují do rekonstrukce válkou zdevastované Ukrajiny. Naše podniky se významně podílejí mimo jiné na obnově energetické soustavy napadené země. Dodávkami kogeneračních jednotek, které vyrábí elektrickou energii a teplo, pomáhají Ukrajině zvládnout kritickou energetickou situaci.

MŽP: Sněmovna schválila zákon o veřejné hydrometeorologické službě. Ten zpřístupní online data o počasí, klimatu, kvalitě vody a ovzduší

27.06.2024, Autor: Z blogosféry

Sněmovna schválila zákon o veřejné hydrometeorologické službě. Ten zpřístupní online data o počasí, klimatu, kvalitě vody a ovzduší. Díky zákonu nově vznikne databáze s otevřenými daty, která bude přístupná online všem občanům. Data tak bude možné získat jednoduše, rychle a zdarma.

NEWTON University: Děti „afghánských tlumočníků“ úspěšně zakončily první rok studia

19.06.2024, Autor: Z blogosféry

NEWTON University nabídla bezplatné studium dětem tlumočníků, kteří pomáhali českým vojákům při nasazení v Afghánistánu hned v prvních dnech po jejich evakuaci ze země. „S velkým znepokojením sledujeme poslední vývoj v Afghánistánu. Ještě více nás ale znepokojuje liknavost vlády kolem evakuace tlumočníků, kteří pomáhali českým vojákům a českým občanům při jejich práci,” stálo v prohlášení NEWTON University z roku 2021.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

WITTE Automotive dále expanduje v Ostrově na Karlovarsku. Nový průmyslový park přinese stovky pracovních míst

17.06.2024, Autor: Renáta Lucková

V Ostrově u Karlových Varů, v novém průmyslovém parku Panattoni Park Ostrov South, začala stavba budovy s rozlohou 65 000 metrů čtverečních. Prvním nájemcem bude mezinárodní výrobní společnost WITTE Automotive Czechia, která se specializuje na vývoj a výrobu systémových řešení pro automobilový průmysl. Developerem projektu je společnost Panattoni, investorem pak fond Accolade. Dokončení je v plánu na rok 2025.

Od letních festivalů, až po roadshow. CzechInvest podpoří téměř 150 akcí zaměřených na podporu podnikání u mladých lidí 

12.06.2024, Autor: Z blogosféry

Soutěže, workshopy, letní festivaly či inspirativní kempy. Agentura CzechInvest prostřednictvím projektu Podpora podnikavosti pořádá či spoluorganizuje desítky akcí během letošního roku zaměřených na podporu podnikání u mladých lidí po celém Česku. Tento krok je součástí širšího úsilí agentury posílit podnikatelského ducha mezi mladou generací a napomoci rozvoji inovativních startupů. 

FINfest 2024 vypukne 16. 9. 2024 v Praze. V inovovanémpojetí a s nabitým programem

29.05.2024, Autor: red

Největší nezávislá konference pro finanční profesionály FINfest 2024 představí v pražském kongresovém centru hotelu Clarion atraktivní program plný inovací. Návštěvníky čeká množství inspirativních stand up show, duelů, panelových diskusí, workshopů a dalších inovativně pojatých formátů.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Dětský den rybářských slavností slibuje zábavu, dobrodružství a bohatý program

28.05.2024, Autor: Z blogosféry

V sobotu 1. června bude jezero Katlov nedaleko Červených Janovic opět svědkem unikátní akce. Od 9 hodin se zde bude konat již po osmé Dětský den rybářských slavností s Jakubem Vágnerem a Rádiem Blaník. Můžete se těšit na zábavný a vzdělávací program pro celou rodinu a kompletní vstupné zdarma. Program se bude konat za každého počasí.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama