e-news.cz - kurzy
Reklama

Strach o místo způsobil růst zájmu o vzdělávání v technologiích

04.02.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Strach o místo způsobil růst zájmu o vzdělávání v technologiích

V důsledku koronavirové pandemie roste strach ze ztráty zaměstnání. Lidé proto hledají způsoby, jak upevnit svou pozici v zaměstnání nebo zvýšit svou uplatnitelnost na trhu práce.


Za řešení považují v rostoucím počtu případů rekvalifikaci a získávání nových dovedností souvisejících s digitalizací. Vyplývá to z posledního globálního průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad.
Dvacet sedm procent dotazovaných uvedlo, že v jejich současném zaměstnání to bylo velmi obtížné a komplikované, aby se naučili nové dovednosti a přizpůsobili se práci v pandemii. Větší objem školících programů by v práci ocenila více než třetina respondentů, čtyřicet procent pak uvádí, že se snaží naučit se novým dovednostem požadovaným v dnešním digitálním věku sami. Zvyšování kvalifikace a rekvalifikace je přitom zásadní nejen pro zaměstnané, ale také pro lidi bez práce.
Strach ze ztráty zaměstnání
Potřeba zvyšovat kvalifikaci nabyla na důležitosti zejména v době pandemie, kdy se většina aktivit přesunula do online prostoru a firmy intenzivně digitalizovaly své provozy a zaváděly nové technologie. Lidé si uvědomili, že k jejich využívání potřebují nové kompetence. Právě z důvodu nedostatku takových znalostí se pak bojí o svoji pozici ve firmě. O obavách z propuštění svědčí i fakt, že pětina respondentů průzkumu by kvůli udržení pracovního místa byla ochotna pracovat více hodin bez nároku na kompenzaci. Třetina zase uvedla, že v případě nutnosti by ve společnosti převzala i jinou roli.
Pro zaměstnavatele nebude v roce 2021 vzdělávání prioritou
Z průzkumu Workmonitor dále vyplynulo, že většina pracovníků považuje rozšiřování dovedností za odpovědnost sdílenou zaměstnanci i zaměstnavateli. Přesto, že až sedmdesát devět procent dotázaných firem uvádí, že mají vybavení a technologie potřebné k přizpůsobení se digitalizaci, se vzděláváním svých zaměstnanců a jejich rekvalifikací ve svých plánech vesměs nepočítají. K jejich prioritám dle průzkumu Pulse Survey personálně poradenské společnosti Randstad budou v roce 2021 patřit v prvé řadě investice do bezpečnosti a zajištění zdraví zaměstnanců, udržení byznysu v chodu, udržování vztahů s klienty a dodavateli, zajištění procesů a udržení produktivity.
Při tom ale nutnost přeškolení nebo navýšení kvalifikace jde ruku v ruce s pokračující automatizací a digitalizací ve firmách, které pandemie obvykle výrazně urychlila. Firmy se již nyní dostávají do situace, že v otázce technologií jsou napřed před úrovní znalostí svých zaměstnanců i volných kandidátů na trhu, a to se může ukázat jako zásadní brzda v úspěšném rozvoji.
Letošní rok přinese další tlak na flexibilitu a agilitu v podnikání, firmy se budou snažit minimalizovat rizika a budou dávat přednost vytváření specializovaných projektů a na ně dedikovaných týmů. K tomu ovšem patří také schopnost rychle sehnat ty správné lidi se správnými znalostmi, což v situaci, kdy firmy nebudou moci investovat do zvyšování kvalifikace svých zaměstnanců, může být kámen úrazu. To potvrzují také výsledky průzkumu Workmonitor, podle kterých se více než polovina respondentů domnívá, že ve světě po Covidu-19 budou mít zaměstnavatelé problém najít ty správné talenty a zaměstnance. Pozitivní na pandemickém roce bylo to, že ukázal, co vše je možné přesunout do online prostředí, a zrovna v případě školení a vzdělávání umožnil nebývalý rozmach. Vyčlenění lidských i finančních kapacit tímto směrem by mělo být pro letošek jednou z priorit každé firmy.

ALŽBĚTA HONSOVÁ, marketingová manažerka české pobočky společnosti Randstad
Foto: pixabay.com
Zdroj: ACCEDO Czech Republic
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

80 % center IT a podnikových služeb chce více šlápnout do automatizace. I přesto většina zaměstnavatelů z oboru plánuje nábor nových lidí

07.03.2024, Autor: Z blogosféry

Rok 2024 bude rokem pokročilé automatizace a robotizace. V oboru IT a podnikových služeb již dnes roboti zastávají práci, která je ekvivalentem bezmála 20 tisíc pracovních míst, v nadcházejícím roce chce ale 80 % firem z toho oboru projekty automatizace rozšířit i na další zpracovávané procesy a služby.

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

29.02.2024, Autor: Z blogosféry

Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita?

Drtivá většina firem není na novou úroveň kyberbezpečnosti připravena

27.02.2024, Autor: Z blogosféry

Pouze 2 % českých firem dosahuje úrovně kybernetické bezpečnosti definované aktualizovanou směrnicí o síťové a informační bezpečnosti (NIS2). Vyplývá to z průzkumu společnosti EY ČR, která jej provedla mezi desítkami tuzemských společností z 22 různých odvětví.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama