e-news.cz - kurzy
Reklama

Obrat českých e-shopů přesáhl ve třetím čtvrtletí čtyřicet šest miliard korun. Zájem byl o investiční zlato a numismatiku

19.10.2021, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Obrat českých e-shopů přesáhl ve třetím čtvrtletí čtyřicet šest miliard korun. Zájem byl o investiční zlato a numismatiku

Oblast e-commerce v České republice nadále roste. Ve třetím čtvrtletí letošního roku dosáhl obrat tuzemských e-shopů 46,77 miliard korun, což je o dvacet procent více než v předpandemickém roce 2019. Během léta, které je obvykle nejslabším obdobím roku, přibylo v Česku 2 860 nových e-shopů. Podle společnosti Shoptet jich zde aktuálně funguje 42 173.
I přes rekordní výsledky v roce 2020 se českým e-shopům stále daří růst. Covidová opatření oblasti e-commerce bezpochyby pomohla v rychlejším růstu, i přesto si však e-shopy i ve třetím čtvrtletí letošního roku dokázaly v meziročním srovnání udržet rostoucí tendenci.
„Situace okolo koronaviru bezpochyby pomohla odvětví e-commerce k rychlejšímu růstu. Nárůst ve třetím kvartálu letošního roku sice zpomalil, ale v meziročním srovnání se obrat e-shopů stále zvyšuje,” komentuje vývoj Samuel Huba, CEO společnosti Shoptet, která má pod svými křídly již více než 28 000 e-shopů a působí v Česku, na Slovensku a Maďarsku.
„Předvánoční nakupování a s tím spojená přeprava zásilek je pro celou e-commerce vždy obrovská výzva. V letošním roce bude s uspokojením poptávky pomáhat stále rostoucí síť automatických výdejních boxů. Vidíme to na našich Z-BOXech, do kterých jsme od loňského podzimu doručili již téměř milion zásilek. Klienti na na nich oceňují to, že jsou bezobslužné a nepotřebují být pro svůj provoz napojení na elektrickou síť, výhodou je také samozřejmě jejich dostupnost v režimu 24/7,“ říká Milan Šmíd, marketingový ředitel společnosti Packeta, majitele Zásilkovny.
Nárůst oproti roku 2019 je i v letním období výrazný
Oproti druhému čtvrtletí letošního roku zaznamenaly e-shopy v červenci, srpnu a září pokles nákupů, což potvrzuje i snížení ceny za průměrnou objednávku. Za tu lidé ve třetím čtvrtletí utratili v průměru 1 759 korun. V letošním roce byla tato částka nejvyšší v květnu, kdy se vyšplhala na 2 080 korun. Zároveň se v daném období rozšířil trh o 2 860 nových e-shopů.
„Letní měsíce v e-commerce znamenají ve srovnání se zbytkem roku povětšinou nižší tržby a ani letošní rok není výjimkou. Pokud však srovnáme stejné období v roce 2019, tedy před všemi proti covidovými opatřeními, je nárůst tržeb výrazný, a to přibližně o dvacet procent. Lidé si online nákupy oblíbili a e-commerce má v sobě i do budoucna velký potenciál,” říká Huba.
Vzrostl zájem o nepeněžní investice
Nejvíce rostoucí kategorií v daném období ve srovnání s druhým čtvrtletím letošního roku byla oblast sběratelství. A to konkrétně o 145 procent. Nárůst se týkal zejména e-shopů, které nabízejí investiční zlato a numismatiku.
„Nárůst zájmu o drahé kovy v podobě mincí nebo slitků pozorujeme již od prvního čtvrtletí roku 2019 a pokračuje i v současné době. V souvislosti s omezeními, které byly zavedeny na základě opatření COVID, se spousta klientů přesunula do online prostoru. Pro Českou mincovnu to znamenalo nárůst prodejů přes e-shop o více jak třicet procent. K významným vlivům zvýšeného zájmu o ryzí kovy v poslední době přibývá i mediální informace ohledně míry inflace,“ říká Jaroslav Černý z České mincovny.
Druhý největší mezikvartální nárůst (o třicet sedm procent) zaznamenaly e-shopy s erotickým zbožím. „O třetí místo se dělí sektor cestování a kosmetiky, oba vzrostly zhruba o dvacet osm procent. Naopak nejvyšší pokles pocítila kategorie květin a zahradničení,” doplňuje Huba.
Foto: Pixabay
Zdroj: Dark Side


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Chatboti dobývají Evropu: Kdo ovládne digitální budoucnost?

23.10.2025, Autor: Marek Hájek

V Evropě, kde se umělá inteligence stává součástí každodenního života, dominuje americký ChatGPT s podílem téměř 85 % na trhu. Evropské alternativy, jako francouzský Le Chat a čínský DeepSeek, však nabízejí naději na větší nezávislost. Jak se v říjnu 2025 vyvíjí tato soutěž, kde se mísí inovace, regulace a obavy o soukromí?

Zabráníme temnému věku na počátku technologií?

18.10.2025, Autor: Vojtěch Benda

V současné době probíhá velká snaha o digitalizaci fyzických textů. Jde o časově náročnou práci, která umožňuje snadnější přístup k jinak obtížně dostupným dokumentům. Ovšem ne každý text, který je digitalizován, je v bezpečí.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Buřinka - stavební spoření
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

E-mailový rebel: Jak jediný muž sabotuje evropský zákon o kontrole chatu

12.10.2025, Autor: Marek Hájek

V Evropské unii se blíží rozhodující hlasování o kontroverzním zákonu Chat Control, který má chránit děti před online zneužíváním, ale zároveň ohrožuje soukromí milionů uživatelů. Jedna spamová kampaň, vedená osamělým aktivistou, se stala symbolem širšího odporu, který může celý návrh zablokovat. 

Umělá inteligence v Evropě: Zaostávání firem a bruselské ambice

10.10.2025, Autor: Marek Hájek

Evropské firmy s umělou inteligencí (AI) stále prohrávají v globálním závodě – v roce 2024 jí využívalo jen 13,5 procenta podniků v EU, což je daleko za USA či Čínou. Brusel to bere vážně a plánuje masivní investice, aby Evropa v éře digitální revoluce neuvízla na vedlejší koleji. 

Firmy vynakládají velké prostředky na agentní umělou inteligenci, aniž by vždy věděly, co dělá

29.09.2025, Autor: Laura Šuleková

Výdaje na generativní umělou inteligenci letos překročí 644 miliard dolarů, přitom mnoho firem investuje do agentních systémů, aniž by plně chápalo, jak fungují. Tento trend připomíná investiční bublinu, kde nadšení převažuje nad opatrností. V Česku, kde již 45 procent firem AI aktivně využívá, se otázka nejasného pochopení technologie stává klíčovou výzvou pro budoucnost byznysu.

Buřinka - stavební spoření
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Vrátí se biliony investované do rozvoje AI? 

28.09.2025, Autor: Vojtěch Benda

Umělá inteligence už není jen drobnou výstředností, která dělá nepovedené obrázky. Je všude. Málokdo si uvědomuje, co vlastně umělá inteligence vyžaduje.

Digitální euro na obzoru: ECB chystá revoluci v platbách

28.08.2025, Autor: red

Evropská centrální banka (ECB) se blíží k rozhodujícímu momentu ve vývoji digitálního eura, digitální formy hotovosti, která má doplnit klasické bankovky a mince. V srpnu  finišuje přípravná fáze projektu, jenž slibuje revoluci v platbách, ale zároveň vyvolává otázky o soukromí, bezpečnosti a dopadech na bankovní sektor. Jaké šance a rizika přináší tato novinka pro nás v Česku, i když nejsme členy eurozóny?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Buřinka - stavební spoření
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Euro versus dolar: Jak stablecoiny pomáhají digitální dominanci dolaru

13.08.2025, Autor: Josef Neštický

Když Christine Lagarde hovoří o „momentu eura,“ má na mysli ambiciózní plán posílit pozici evropské měny v digitálním světě. Jenže stablecoiny navázané na americký dolar, jako Tether či USD Coin, se staly nepřítelem číslo jedna. S tržní kapitalizací přes 240 miliard USD hrozí, že evropské naděje na konkurenci s dolarem zůstanou jen na papíře.

Thomson Reuters na vzestupu díky umělé inteligenci

09.08.2025, Autor: Marek Hájek

Thomson Reuters hlásí za druhé čtvrtletí 2025 tržby 1,79 miliardy dolarů, což je meziroční nárůst z 1,74 miliardy USD. Klíčovým motorem růstu se stává umělá inteligence, která už tvoří 22 % základní smluvní hodnoty firmy.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Buřinka - stavební spoření
Apogeo
Reklama