Apogeo
Reklama

Nové technologie v HR přinášejí zaměstnavatelům aktuální informace o dění ve firmě a zpětnou vazbu od zaměstnanců 

23.03.2023, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Nové technologie v HR přinášejí zaměstnavatelům aktuální informace o dění ve firmě a zpětnou vazbu od zaměstnanců 

Zaměstnanci v oblasti hospitality mají přímý vliv na úroveň služeb, a tedy i na to, jak budou zákazníci spokojeni, zda se budou do hotelů vracet a doporučovat jeho návštěvu. Tím velmi podstatným způsobem přispívají k výdělkům firmy, ať již pozitivně nebo negativně. Platí tady přímá úměra mezi spokojeností zákazníka a zaměstnance a naopak. Zpětná vazba je tak důležitá pro jednotlivé zaměstnance, manažery, vrcholové vedení a samozřejmě pro majitele.

OREA Hotels & Resorts si uvědomuje, že motivovanost a spokojenost hotelového personálu pozitivním způsobem přispívá k úrovni služeb poskytovaných hostům i byznysové klientele.  „Řízení zpětné vazby a sledování motivovanosti a angažovanosti kolegů přináší okamžité výsledky a pozitivně se odráží na atmosféře ve firmě a následně na samotných hospodářských výsledcích,“ uvádí Petra Slabá, HR ředitelka OREA Hotels & Resorts. 

V listopadu loňského roku zavedl český hotelový řetězec OREA interní platformu Luther One, která na pravidelné bázi sleduje motivovanost a angažovanost všech svých zaměstnanců, přijímá i uděluje zpětnou vazbu, a tím pomáhá efektivně budovat firemní kulturu.

O co jde?

Každý zaměstnanec má v mobilním zařízení nebo na počítači aplikaci Luther One a jednou za měsíc zde vyplňuje uživatelsky jednoduchým způsobem, ať už pouhým pohybem prstu na mobilním zařízení nebo kliknutím myši, na škále od 0 do 100 dotazník o 16 otázkách, což mu zabere maximálně 3 minuty. Tematické okruhy se zaměřují na to, zda zaměstnanci znají strategii firmy a zda se s ní ztotožňují, jestli důvěřují managementu a zda rozumí jejich řeči. Ptají se i na vztah s přímým nadřízeným. Otázky také směřují na hodnocení pracovního prostředí a jeho vybavení, na sladění soukromého a pracovního života, na rozložení pracovní doby a přestávek a na celkovou atmosféru na pracovišti a v kolektivu. Další témata se týkají rozvoje zaměstnanců a možností kariérního růstu. 

„Po vyhodnocení máme každý měsíc jasno o tom, jaké je reálné klima ve společnosti, jaký je NPS (Net Promoter Score). Index, který zkoumá loajalitu zaměstnanců čili, zda by zaměstnanec doporučil společnost a její služby. Dále se pomocí Lutheru One dozvídáme informace o vztahu zaměstnance a nadřízeného, jaké úkoly dává, jaká má očekávání, jak ho motivuje v práci, jak mu pomáhá naplňovat cíle,“ vysvětluje přínos aplikace Petra Slabá. 

Nové aplikace a technologické vychytávky oceňují především administrativní pracovníci a management. Zaměstnanci v hospitalitě v první línii nejsou zvyklí na každodenní práci na počítači. Seznamování s novými technologiemi, softwarem nebo aplikací může být někdy výzvou, proto je při implementaci takové novinky nezbytná spolupráce s přímými nadřízenými, kteří zaměstnancům vše vysvětlí, pomohou a motivují je k vyplnění dotazníků. 

Nepodceňovat zpětnou vazbu ani od zaměstnanců

Naučit se dávat a přijímat zpětnou vazbu je jednou ze zásadních dovedností v jakémkoliv týmu a prostředí a pomáhá k efektivnímu výkonu. Aplikace Luther One se zaměřuje rovněž na tuto oblast, sleduje, jakým způsobem nadřízený dává zpětnou vazbu a jak často, jak oceňuje dobrý výkon a jak se zachová při nedostatečném výkonu. Zkoumá se také, zda by zaměstnanec zůstal ve společnosti pracovat, pokud by mu někdo nabídl lepší nebo srovnatelné podmínky. A zaměstnanci odpovídají na to, jak je jejich práce baví, zda jsou motivováni přicházet s něčím novým nebo poskytovat něco navíc.

Zpětná vazba tvoří základ bezproblémového fungování firmy. Platforma poskytuje kontinuální zpětnou vazbu, pomocí několika kliknutí jednotlivec zhodnotí předem nadefinované situace, například schůzku, videokonferenci, týmovou práci. O zpětnou vazbu také můžete aktivně požádat nebo ji předat. Luther One také pomáhá mapovat dovednosti a kompetence.

Aplikace přináší mimořádný vhled do fungování společnosti, po vyplnění jsou výsledky k dispozici v podstatě ihned.  Manažeři na vyšších a středních pozicích vidí výsledná data v grafech, zobrazují se jim indexy pro jednotlivá kritéria, jejich aktuální hodnota. Ukazuje se jim také trend, zda kritérium roste, či klesá. Dostanou také informaci ohledně indexu rizik v daném hotelu a doporučení, jak s daným problémem pracovat. 

„Zaměstnanci si na této aplikaci cení, že je přívětivá a intuitivní a manažeři jsou spokojeni, že mají přehled o tom, jaká je současná situace ve firmě. Platforma podněcuje aktivitu zaměstnanců, zlepšuje vztahy na pracovišti a mapuje firemní kulturu. Díky zpětné vazbě můžeme v reálném čase reagovat na podněty našich zaměstnanců. Luther One výrazně zlepšil komunikaci ve firmě,“ uvádí Petra Slabá, HR ředitelka OREA Hotels & Resorts. 

Foto: Pixabay

Zdroj: Omnimedia


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

CETA: Ceny potravin i nadále klesají

05.04.2024, Autor: red

V únoru letošního roku (poslední dostupná data) spotřebitelské ceny celkově vzrostly meziměsíčně o 0,3 %. Meziročně ceny v únoru vzrostly o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu. Ceny zboží úhrnem zůstaly na úrovni měsíce ledna, zatímco ceny služeb vzrostly o 0,7 %.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

CETA: Evropské dotace a regulace: Dvojsečná zbraň českého zemědělství

31.03.2024, Autor: red

Česká zemědělská komunita se ocitá v rozporu mezi regulacemi EU a systémem dotací, které formují současný agrární model. Zatímco Green Deal klade důraz na udržitelnost a ekologické zemědělství, dotace vytváří podmínky pro nadprodukci a environmentální zátěž. Tato situace odhaluje klíčový paradox v srdci evropské zemědělské politiky.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama