e-news.cz - kurzy
Reklama

Firmy se zbavují zbytečné administrativy. Pomáhá jim v tom automatizace zaměstnaneckých výdajů

03.06.2022, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Firmy se zbavují zbytečné administrativy. Pomáhá jim v tom automatizace zaměstnaneckých výdajů

Zatímco v zahraničí je pojem Expense Management zavedený, v České republice si firmy přínos tohoto řešení – na rozdíl od kategorií jako je CRM či eLearning – uvědomují pomaleji.

Jedná se přitom o užitečný nástroj, pomocí kterého firmy minimalizují svou „závislost na papíru“ a výrazně ulehčí procesům spojeným se zaměstnaneckými výdaji.
Zbavit se přebytečného papírování chce čím dál více tuzemských společností. Ať už jde o řešení cestovních nákladů, platby za pohonné hmoty či zaměstnanecké výdaje, se všemi těmito procesy je spojená řada úkonů, které přidělávají práci jak samotným zaměstnancům, tak i finančním ředitelům či účetním.
Podobně to fungovalo například v módní společnosti s. Oliver. „V praxi to probíhalo tak, že každý zaměstnanec hradil firemní výdaje ze svého, pak připravoval měsíční vyúčtování, které musel schválit nadřízený. Až potom vše propadlo na účtárnu, kde proběhlo zaúčtování a proplácení jednotlivým zaměstnancům v rámci platebního příkazu,“ popisuje finanční ředitel společnosti Robert Husák, podle kterého se místo své odborné práce zaměstnanci věnovali administrativě kolem vyúčtování. Navíc bylo nutné účtenky kopírovat, protože jsou z papíru, který rychle bledne. „Bylo potřeba zbytečně velké množství lidí a činností v rámci jediného jednoduchého vyúčtování v řádu tisícikorun,“ dodává Robert Husák ze společnosti s. Oliver.
S agendou nyní firmě pomáhá společnost Direct Fidoo, která se zabývá automatizací zaměstnaneckých výdajů. Zaměstnanci v s. Oliveru dostali předplacené karty, na které jim finanční tým nahrává potřebnou hotovost. V momentě transakce okamžitě obdrží notifikaci vyzývající k nahrání účtenky do Fidoo aplikace a k doplnění základních informací jako je například nákladové středisko nebo čeho se výdaj týkal. Jedním tlačítkem odešlou účtenku ke schválení nadřízenému, který následně zasílá doklad na účtárnu k finálnímu zaúčtování.
Bezhotovostní účtárna
Možností využití správy výdajů je ale pochopitelně vícero. Podobně to funguje například s takzvanými cesťáky. I tyto výdaje dokáže Fidoo aplikace zpracovat a řádně zaúčtovat. Výhodu představuje možnost shromažďovat všechny informace na jednom místě, takže se nestane, že by je člověk musel složitě dohledávat. Další kámen úrazu, s kterým umí automatizace zaměstnaneckých výdajů pomoci, je nutnost hotovostní pokladny a s ní spojená potřeba „zásoby“ hotovosti. Ta trápila i kopřivnickou společnost TATRA DEFENCE VEHICLE, která vyvíjí a vyrábí vojenská a speciální pozemní vozidla.
„Když na pokladně chyběla hotovost, bylo nutné vyrazit do terénu a vybrat z bankomatu, což obtěžovalo především účetní, které za hotovost zodpovídaly,“ vysvětluje Lukáš Poštulka, finanční manažer společnosti. Podle Poštulky byla potíž nejen ve zdržování procesu zmíněnými výběry z bankomatu, ale v provázanosti se spoustou zdlouhavých administrativních úkonů.
„Celý proces vyúčtování byl tak zdlouhavý a účtárna musela mít vždy připravenou hotovost. Chtěli jsme to zjednodušit tak, abychom ono kolečko s hotovostí nemuseli absolvovat a nemělo to negativní dopad na účetní měsíční závěrku,“ dodává Lukáš Poštulka. Předplacené Fidoo karty nyní zaměstnancům umožňují platit bezhotovostně a pokladna tak není potřeba, což vede k minimalizaci rizik. Na kartách mají zaměstnanci nastavený limit, který nemohou překročit, pokud jim jej vedoucí pracovník nezvýší. Navíc mají vedoucí pracovníci veškeré informace o zaměstnaneckých výdajích k dispozici odkudkoliv, třeba i z mobilu.
Díky digitalizaci účtenek firmám v neposlední řadě také odpadá nutnost jejich archivace v papírové podobě. Kvůli všem výše zmíněným výhodám tuzemské firmy stále častěji přistupují k automatizaci zaměstnaneckých výdajů. „Firmy nezakládáme kvůli tomu, aby mohly vykazovat, za co jsme utratili firemní peníze, ale abychom dělali svůj byznys. Proto dává smysl vše kolem vykazování zaměstnaneckých výdajů a náhrad zautomatizovat,” říká Petr Herzmann z Fidoo, které v současnosti pomáhá s automatizací zaměstnaneckých výdajů téměř tisícovce tuzemských společností.
Foto: Pixabay
Zdroj: PR Mollo


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

CETA: Ceny potravin i nadále klesají

05.04.2024, Autor: red

V únoru letošního roku (poslední dostupná data) spotřebitelské ceny celkově vzrostly meziměsíčně o 0,3 %. Meziročně ceny v únoru vzrostly o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu. Ceny zboží úhrnem zůstaly na úrovni měsíce ledna, zatímco ceny služeb vzrostly o 0,7 %.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

CETA: Evropské dotace a regulace: Dvojsečná zbraň českého zemědělství

31.03.2024, Autor: red

Česká zemědělská komunita se ocitá v rozporu mezi regulacemi EU a systémem dotací, které formují současný agrární model. Zatímco Green Deal klade důraz na udržitelnost a ekologické zemědělství, dotace vytváří podmínky pro nadprodukci a environmentální zátěž. Tato situace odhaluje klíčový paradox v srdci evropské zemědělské politiky.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama