Platební brány patří mezi nejoblíbenější způsoby, které zákazníci na internetu využívají pro úhradu zboží. Jen za poslední tři roky se jejich používání zvedlo o patnáct procent. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, podle kterých jsou platby kartou třetí nejoblíbenější metodou.

Platby prostřednictvím platebních bran využívá v rámci Shoptetu celkem dvacet procent všech zákazníků. Řadí se tak hned za platbu formou dobírky (třicet dva procent) a převod částky na účet, který využívá třicet procent nakupujících.

„Vnímáme, že trh platebních bran v Česku roste, a to nejen s e-commerce trhem, ale i vlivem zákazníků, kteří při platbě vyhledávají možnost platby kartou ať už formou Apple Pay, Google Pay nebo i přepsáním údajů z karty,“ říká šéf Shoptet Pay Ondřej Buben a dodává, že se zároveň jedná o nejbezpečnější způsob platby na internetu. „I tak se stále někteří platící mylně domnívají, že je to dobírka nebo platba převodem. Platba kartou nabízí nepochybně větší bezpečí a ochranu,“ upřesňuje.

Od pronájmu šablon ke komplexnímu řešení

Dostupnost vhodných platebních metod a forma placení objednávek jsou kritickým faktorem všech e-shopů. I v důsledku vysokého zájmu o platební brány se pro e-shopy a jejich zákazníky stává stále více klíčová komplexnost platebních řešení. „Jediná možnost, jak dát podnikatelům kvalitní řešení, je jejich zaintegrování na míru přímo do e-shopu,“ dodává Buben.

Shoptet proto přišel s vlastní platební bránou Shoptet Pay, kterou mohou využívat všechny internetové obchody běžící na jeho platformě. Za první tři měsíce fungování ji využívá téměř 2 000 e-shopů, na nichž proběhlo již 100 000 transakcí. Právě komplexnost služeb, tedy jejich soustředění pod jednou střechou výrazně zjednodušuje podnikán. Navíc dává začínajícím a středně velkým eshopařům konkurenční výhodu, protože dostanou do rukou nástroje, které běžně používají největší hráči na trhu.

„Chtěli jsme našim klientům co nejvíce ulehčit prodeje a jejich zákazníkům zase zprostředkovat pohodlné nakupování. Z prvních kvartálních výsledků vidíme, že je platební brána pro naše zákazníky zajímavým nástrojem, který jim může usnadnit podnikání. To je pro nás jasnou známkou toho, že podobné technologické kroky vpřed mají smysl,“ dodává Buben.  

Foto: Pixabay

Zdroj: DFMG