e-news.cz - kurzy
Reklama

Pandemie změnila zaměstnanecké benefity. Trendy benefitem je třeba pojištění domácích mazlíčků

28.02.2022, Autor: Laura Feketeová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Pandemie změnila zaměstnanecké benefity. Trendy benefitem je třeba pojištění domácích mazlíčků

Dva roky se táhnoucí pandemie kolem COVID-19 změnila trh práce. Home office se stal běžným pracovním prostředím, s čímž souvisí i chování firem a nabízení zaměstnaneckých benefitů. Některé dříve populární benefity jako příspěvky na sport v době uzavřených fitness prakticky zanikly, naopak ale existují nové – příkladem jsou poukázky na objednávková jídla. Zajímavostí je také přístup k domácím mazlíčkům. Lidé si během lockdownů hojně pořizovali psy a kočky, na což zareagovaly i některé firmy nabídkou benefitu v podobě slevy na pojištění.
Dopad covidu-19 na pracovní trh byl bezesporu obrovský. Změn doznaly i pracovní benefity. Dle personalistů některé firmy zaměstnanecké benefity rušily úplně. Týkalo se to zejména středních a menších firem. Benefity se postupně vrací, ale až dva roky po vypuknutí epidemie. Za pandemie firmy dávaly poukázky na objednávková jídla, od loňska je možnost přispívat na jídlo i jinou formou. „Pozorujeme razantní pokles množství plateb pomocí papírových stravenkových kupónů. Osobně jsem za to rád, protože papírové i stravenkové karty jsou přežitek, který nikomu reálně nepomáhá a je s ním spojená administrativa a poplatky,“ uvedl Jan Siuda, zakladatel první cloudové kuchyně MyFoodPlace. Firmy podle něj začaly zavádět vouchery od různých rozvážkových platforem. „Tento trend je naprosto logický. Sami se chceme na spolupráci s firemní sférou více zaměřovat,“ dodal Siuda.
S rozvážkovým jídlem je úzce spojený trend home office, který přetrvává i po akutní fázi pandemie. „Po skončení prvního lockdownu se ukázalo, že firma bez problému dokázala technicky, organizačně i personálně zvládnout nařízenou práci z domova. Proto jsme se rozhodli nabídnout zaměstnancům na všech pozicích dva dny home office týdně, což dříve nebylo standardem,“ uvedla vedoucí oddělení HR společnosti Mazars Olga Přikrylová. „Aktuálně nejsou tak populární příspěvky na sport například formou členství ve fitness a podobně.Oblíbené jsou naopak různé druhy poukázek, které se dají využít v lékárně nebo při online nákupech. Rozmohly se také online eventy typu teambuildingu formou různých kvízů a online vzdělávání, především pak online výuka angličtiny,“ uvedla Darina Wiedermann Janíčková ze společnosti Talentica.cz zaměřující se na nábor technicky zaměřených pracovníků. Trend online výuky angličtiny potvrzuje i Kamil Kavečka, zakladatel platformy Teheso, která se tímto směrem zaměřovala již před vypuknutím covidu-19. „Sehnat kvalitního zahraničního lektora, který by pravidelně docházel do firmy, nebylo snadné ani před pandemií. Teheso nabízí firmám maximální flexibilitu ve výběru lektora i času, což firmy kvitují,“ dodává Kavečka.
Evergreenem u zaměstnaneckých benefitů byly vždy příspěvky na finanční produkty, zejména pak na penzijní připojištění ale třeba i životní pojištění. Nově tuto skupinu benefitů u některých firem rozšiřuje pojištění domácích mazlíčků. Lidé nechtěli být během pandemie doma sami, tak si pořizovali psy a kočky. Podle statistik si však 40 % majitelů psů nevystačí se základní péčí či prevencí a za veterináře utratí mezi 5 až 20 tisíci korun ročně. HR oddělení některých firem si toho všimlo a nabídlo zaměstnancům slevu na pojištění domácích mazlíčků, které kryje náklady na veterinární péči. „Náklady na veterinární péči mohou být nečekaně vysoké. Léčba zcela běžných úrazů a nemocí začíná na několika stovkách korun, ale vyšplhat se snadno může do několika desítek tisíc korun. Benefit v podobě slevy na pojištění, které stojí řádově stokoruny měsíčně, může zaměstnancům ušetřit spoustu peněz,“ říká Jan Moravec, spoluzakladatel společnosti PetExpert, jejímž pojistitelem je ČSOB Pojišťovna. PetExpert na zmíněném zaměstnaneckém benefitu spolupracuje například s firmami Bosch, Nestlé či BNP Paribas Cardif.
Se změnami se potýkají i veřejné instituce. Například Mendelova univerzita v Brně nemohla svým zaměstnancům poskytovat služby multisportkarty, přispívá ale na kulturu. „Jsme rádi, že touto cestou můžeme jít, protože doba pandemie v izolaci byla pro řadu lidí opravdu těžká. Trochu netypickým zaměstnaneckým benefitem jsou v našem případě služby psychologického poradenství, které v poslední době nevyhledávají už jen studenti ale i zaměstnanci,“ uvedl tiskový mluvčí Mendelovy univerzity v Brně Filip Vrána.
Foto: Pixabay
Zdroj: Pololanik


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Za jídlo a koledu na Velikonoce utratíme průměrně kolem tří tisíc, ceny hlídáme více než loni. Tradiční zvyky ustupují domácí pohodě

21.03.2024, Autor: Z blogosféry

Pomlázku si koupit v obchodě, s dětmi nabarvit vajíčka a pak si spíše než zvyky a tradice užívat jeden druhého a probouzející se přírody. Tak vypadá podle Čechů ideální slavení druhého nejoblíbenějšího tuzemského svátku. Za velikonoční pohoštění a koledu si sice letos připlatíme, ale skok nebude takový jako loni: průměrná částka se bude pohybovat lehce nad třemi tisícovkami.

Česká republika má rekordních 10,9 milionů obyvatel

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V roce 2023 se narodilo pouze 91 149 dětí, což bylo o 10 150 dětí méně než v roce 2022. Jelikož počet zemřelých převýšil počet narozených, tak došlo k přirozenému úbytku počtu obyvatel v naší zemi o 21 646 lidí.

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Maloobchod je zřejmě konečně na cestě vzhůru

13.03.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské maloobchodní tržby vykázaly v lednu letošního roku oproti předchozímu měsíci reálný nárůst o 1,0 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 2,4 %. To lze označit za příjemné překvapení, když trh větřil růst podstatně umírněnější (0,5 %). Jedná se již o čtvrtý měsíc v řadě, kdy se tržby meziměsíčně zvýšily, což lze interpretovat jako znamení, že se spotřeba domácností konečně odrazila ode dna.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace rychle brzdí. Mnozí se začínají bát deflace

12.03.2024, Autor: Z blogosféry

Český statistický úřad zveřejnil data o únorové inflaci. Spotřebitelské ceny meziměsíčně vzrostly o 0,3 %. Tento vývoj byl ovlivněn zejména vyššími cenami v oddíle doprava a v oddíle rekreace a kultura. Meziročně vzrostly spotřebitelské ceny v únoru o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu.

Reálné mzdy rostou, byť meziročně zůstávají v minusu

05.03.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská průměrná hrubá měsíční mzda v posledním čtvrtletí roku 2023 meziročně narostla o 6,3 % a dosáhla tak hodnoty 46 013 Kč (medián činil 39 685 Kč). V reálném vyjádření, tedy po očištění o 7,6% inflaci, ovšem průměrná mzda naopak poklesla o 1,2 %. Tento výsledek byl nepatrně horší, než čekal trh (-1,1 %) a naopak nepatrně lepší, než předpokládala Česká národní banka (-1,3 %).

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama