e-news.cz - kurzy
Reklama

Výsledky ankety nejabsurdnější bankovní poplatek 2021 a nejabsurdnější bankovní postup či proces

01.12.2021, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Výsledky ankety nejabsurdnější bankovní poplatek 2021 a nejabsurdnější bankovní postup či proces

Bezmála 2500 hlasů od čtenářů serveru Bankovnipoplatky.com rozhodlo o vítězi anket o nejabsurdnější bankovní poplatek roku 2021 a o nejabsurdnější bankovní postup či proces.

Absolutním vítězem ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek se stal poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky.
Poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky obdržel dvacet čtyři procent hlasů. Druhý v pořadí se umístil poplatek za potvrzení o zůstatku úvěru za účelem jeho splacení s dvaceti procenty hlasů a třetí místo obsadil poplatek za změnu oznámením banky s devatenácti procenty hlasů.
Anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek funguje již od roku 2005 a patří tak k nejstarším tradičním anketám na internetu týkajících se finančních služeb.

Pořadí Poplatek Procent hlasů
1. Výběr z bankomatu vlastní banky 24%
2. Potvrzení o zůstatku úvěru za účelem splacení 20%
3. Poplatek za změnu oznámením banky 19%
4. Poplatek za dotaz úřední osoby 11%
5. Poplatek za nedočerpání úvěru 10%
6. Poplatek za vedení běžného účtu 8%
7. Poplatek za sdělení zapomenutého PIN 7%
8. Poplatek za sjednání úvěru 6%

„Výsledky ankety přesně zobrazují nálady klientů, kterým přijde absurdní platit za výběr z bankomatu vlastní banky. Právě proto, že klienti už tento poplatek u nových smluv neplatí nebo tento poplatek neuplatňují nové banky na trhu. Tento poplatek je o to absurdnější, že stále přežívá u tzv. starých smluv o vedení běžného účtu. Mnoho lidí tak ani neví, že tento poplatek platí, ale přitom nemusí, pokud by uzavřeli novou smlouvu,“ komentuje výsledky ankety její zakladatel a poslanec Patrik Nacher.
Poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky je poplatkový dinosaurus
Ačkoliv se tento poplatek už u nově uzavíraných smluv prakticky nevyskytuje, stále ho platí desítky tisíc lidí, kteří mají uzavřeny staré smlouvy u svých běžných účtů. Právě v těchto smlouvách přetrvává i poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky. Poplatek ve výši 5 korun vybírá stále UniCredit Bank nebo ČSOB. Na začátku hlasování vybírala poplatek 5 korun i Česká spořitelna, která však tento poplatek v průběhu ankety zrušila! Nejabsurdnější poplatek tak zrušila jedna z největších tuzemských bank ještě před vyhlášením konečných výsledků.
Věrní dlouhodobí klienti, což jsou i lidé ve vyšším věku, musí tento poplatek hradit, aniž by banky i u starých smluv poplatek zrušily. Mnoho lidí tak ani netuší, že je stará smlouva pro ně nevýhodná a hradí zcela zbytečné prehistorické poplatky. Právě tento vítězný poplatek je největším adeptem na zrušení.
Poplatek za potvrzení na žádost klienta, například o zůstatku úvěru za účelem jeho splacení
Poplatek, který zpoplatňuje klienty, kteří si potvrzení vyžádají, například pokud se rozhodnou splatit předčasně úvěr. Za tuto velmi jednoduchou službu, vytisknutí jednoho listu papíru, zaplatí až 500 korun. Poplatek lze najít v sazebníkách bank pod pojmem „vyhotovení bankovní informace či potvrzení na vlastní žádost klienta“. Za vystavení potvrzení na žádost klienta tak uhradíte u UniCredit Bank 500 korun, u Monety 200 korun, u Raiffeisenbank 500 korun a u Hypoteční banky rovněž 500 korun. Banky se ospravedlňují, že jsou zpoplatněná potvrzení vystavována na vlastní žádost klienta, ale ve skutečnosti klientovi nic jiného nezbývá, pokud potřebuje splatit předčasně úvěr například v případě prodeje nemovitosti.
Třetí v pořadí je poplatek za změnu oznámením banky. Poplatek, který zaplatíte například při mimořádné splátce části hypotečního úvěru, jako se to stalo našemu čtenáři. I když výši splátky zbytku úvěru neměnil, stejně zaplatil tzv. „poplatek za změnu/poplatek za oznámení banky“. Banky tedy prezentují, že mimořádné splátky hypotečního úvěru jsou zdarma, ale stejně nějaký absurdní poplatek zaplatíte.
Absolutním vítězem a nejabsurdnějším postupem se stala výpověď či omezení bankovních služeb při neaktualizaci osobních údajů klienta. Jedná se o první ročník ankety, která mapuje absurdní či nelogické postupy a procesy bank, se kterými se naši čtenáři setkali.
Výpověď či omezení bankovních služeb při neaktualizaci osobních údajů klienta obdržela 25 % hlasů. Druhé v pořadí se umístilo sjednání bankovního produktu jednoduše online, kdy při jeho zrušení musí klient osobně do banky, se 17 % hlasů, a třetí místo obsadila odlišná korespondenční adresa klienta a samotného produktu s 16 % hlasů.
Čtenáři mohli, kromě vítězů, hlasovat pro takové absurdní postupy, jako jsou zasílání faktur do zrušeného internetového bankovnictví, pokuty za záporný zůstatek na účtu v případě exekuce nebo kreditní kartu v mínusu, tedy mínusový stav u úvěru.
„Jsem rád, že díky zkušenostem našich čtenářů můžeme novou anketou upozornit na nelogické a absurdní procesy a postupy bank, které naše čtenáře trápí. Můžeme tak přispět k jejich revizi ze strany bank nebo k úplnému zrušení. Typickým příkladem je často velmi necitlivý postup bank vůči klientům v souvislosti s ukončováním služeb, pokud si klient přímo nepřijde na pobočku speciálně aktualizovat své osobní údaje,“ komentuje výsledky ankety její zakladatel a poslanec Patrik Nacher.

Pořadí Absurdní postup Procent hlasů
1. Výpověď bankovních služeb při neaktualizaci OÚ 25%
2. Jednoduché sjednání produktu, problém při zrušení 17%
3. Rozdílná korespondenční adresa klienta a služby 16%
4. Zasílání faktur do zrušeného internetového bankovnictví 16%
5. Pokuta za záporný zůstatek účtu v exekuci 15%
6. Kreditní karta do mínusu 14%

Absurdní bankovní postup, kdy jsou klientům rušeny či omezovány bankovní služby, protože si nepřišli na pobočku aktualizovat osobní údaje, spočívá zejména v tom, že čtenářům byly zrušeny služby z tohoto důvodu, i když na pobočku chodí pravidelně a zaměstnanec banky jim aktualizaci neprovedl. Klienti tak musí sami aktualizaci osobně na pobočce nahlásit, i když k žádné změně v jejich osobních údajích nedošlo.
U druhého v pořadí, tedy sjednání bankovního produktu jednoduše online, kdy při zrušení je proces výrazně složitější, kritizují čtenáři fakt, že pokud si nějakou službu u banky zřizují, jde to často velmi snadno – online. Při zrušení služby ale banky kladou procesu překážky a tento proces je výrazně náročnější. Klient se musí často osobně dostavit na pobočku za účelem zrušení produktu nebo ověřit podpisy na dokumentech apod. Typickým příkladem bývá založení běžného účtu či úvěru.
Odlišná korespondenční adresa klienta a samotného produktu je absurdní v tom smyslu, že pokud klient řeší nějaký problém u konkrétního produktu a nahlásí změnu korespondenční adresy, má za to, že vyřešil svou oznamovací povinnost. Banka však změnu adresy eviduje pouze u daného produktu, a pokud se vyskytne problém jinde, zasílá oznámení na adresu klienta, která už nemusí být aktuální (trvalé bydliště). Klient se tak o problému nemusí včas dovědět.
Foto: Pixabay
Zdroj: Bankovní Poplatky


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Proč jsou územní plány klíčem k definování stavebních pozemků pro účely DPH?

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Nejvyšší správní soud (NSS) České republiky nedávno řešil otázku, zda nezastavěný pozemek zahrnutý v územním plánu jako zastavitelný podléhá dani z přidané hodnoty (DPH). Toto rozhodnutí představuje zásadní precedens pro všechny, kteří se podílejí na obchodování s pozemky, ať už jako prodávající, kupující, nebo daňový poradci.

Vláda rozhodla o pokračování a usnadnění podpory firmám exportujícím na Ukrajinu

19.04.2024, Autor: Z blogosféry

Vláda Petra Fialy na jednání ve středu 17. dubna 2024 rozhodla o pokračování podpory firmám vyvážejícím své zboží a služby na Ukrajinu. Schválila také dar pěti nevyužívaných vozů Službě státní ochrany Ukrajiny a rozvojový program státu pro realizaci záměru podpory bydlení, který má pomoci obcím zajistit vhodné pozemky pro výstavbu nájemních obecních bytů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Poradna: Jak dodavatelé energií stanovují zálohy

04.04.2024, Autor: Z blogosféry

Zálohy na elektřinu a plyn jsou důležitou součástí procesu dodávky energií. V zájmů odběratelů je, aby je měli nastaveny optimálně, a tak se vyhnuli nepříjemným situacím. Co zálohy jsou, z čeho se skládají, kdo je může měnit a jaký je jejich význam pro každého z nás?

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Havárie na vodovodní síti loni PVK řešily rychleji

26.02.2024, Autor: red

Pražským vodovodům a kanalizacím se daří rychleji odstraňovat havárie na vodovodní síti. Průměrná doba přerušení dodávky pitné vody na jednu závadu v loňském roce poklesla na 8 hodin a 29 minut. V roce 2022 to bylo 10 hodin a 27 minut, což je meziroční pokles o téměř dvacet procent.

Dálkový odečet spotřeby vody využívá stále více zákazníků PVK

21.02.2024, Autor: red

Stále více odběratelů využívá dálkové odečty spotřeby vody, jednoduchou a bezpečnou formu kontroly nad svým vodoměrem. Na konci loňského roku Pražské vodovody a kanalizace měly tímto způsobem osazeno 17 138 vodoměrů, což je meziročně nárůst o 15 procent. Přitom v roce 2012 jich bylo pouhých 157 kusů.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Tři čtvrtiny zaměstnanců zvažují změnu oboru nebo rekvalifikaci

13.02.2024, Autor: Laura Feketeová

Český trh práce prochází transformací s rostoucím důrazem na digitální dovednosti a umělou inteligenci. Výsledky průzkumu personální agentury Randstad ukazují, že téměř tři čtvrtiny zaměstnanců možnost rekvalifikace či úplnou změnu oboru připouštějí.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama