Apogeo
Reklama

Stanislav Gálik: Automobily byly vždy moje největší vášeň

23.12.2021, Autor: Pavel Veselý

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Stanislav Gálik: Automobily byly vždy moje největší vášeň

Na inovacích ho baví úplně všechno. Říká, že změna je život a firma, která neinovuje, nemůže dlouhodobě přežít. Je to náročný obor, který nemusí vyhovovat všem, protože každá inovace musí zdolat nespočet překážek, aby uspěla. V současné době to platí možná víc, než kdykoli jindy. 


Rozhovor se STANISLAVEM GÁLIKEM, předsedou představenstva společnosti Driverama Holding a.s., inovátorem, psychologem a generálním ředitelem inovační laboratoře Aures Laboratories.
Ve svých čtyřiadvaceti letech jste založil v roce 2011 krejčovský salon Galard, dnes noblesní a respektovanou firmu. Co vás vedlo k založení salonu?
Vnímal jsem to tehdy jako příležitost na trhu a zároveň typ businessu, který se dá rozjet tzv. z garáže. Po těch 10ti letech musím uznat, že kultura oblékání u mužů se opravdu posunula k lepšímu, a že to byla sázka na správnou kartu.
Dnes podnikáte v jiných oblastech. Proč jste se po svých zkušenostech a cestách zaměřil na ojetá auta?
Automobily byly vždy moje největší vášeň. Jsem neskutečně rád, že jsem se dostal do oboru, ke kterému mám srdcem opravdu nejblíže. Jsem ten typ nadšence, který si užije jízdu supersportem stejně tak, jako výlet 20-ti letým kombíkem do Mongolska.
Během epidemie jste přešli na online prodej aut výlučně přes internet pod značkou Driverama. Jaká byla první reakce zákazníků na začátku koronaviru? Jak se vám dařil online prodej?
Trochu Vás opravím. Online prodej aut v ČR, SR a PL se realizuje pořád pod značkou AAA Auto, která má na těchto trzích vybudovanou silnou pozici. Driverama je značka, se kterou vstupujeme na západní trhy, konkrétně do Německa a Holandska. Co se týče reakcí zákazníků na online nákup a prodej aut, tak koronavirová epidemie uspíšila adaptaci této inovace. Dle průzkumů se poměr lidí ochotných koupit vůz online posunul z jednotek procent na desítky.
Do pěti let chcete být největším evropským prodejcem na nově vznikajícím trhu online prodeje ojetin. Myslíte, že je to reálné? Co vás k takovému optimismu vede?
Raději než o našich plánech mluvíme o tom, kde jsme dnes. Start projektu se nám vydařil a překonáváme plány, které jsme si pro rok 2021 nastavili. Zároveň je pro nás obrovskou radostí, že jsme se již tento rok stali nejdůvěryhodnějším obchodníkem s auty na německé platformě Trustpilot.de
Prvním státem, do kterého chcete vstoupit, je Německo. Proč zrovna Německo?   
Německo je největší evropský trh s ojetými vozy a dle našich analýz poskytuje prostor pro hráče našeho typu. Již výsledky prvních měsíců nás utvrzují v tom, že němečtí zákazníci jsou s našimi službami spokojeni.
Motorem každého obchodu je schopnost inovací. Vy jste inovátor. Co vás na inovacích baví?
Úplně všechno. Změna je život a firma, která neinovuje, nemůže dlouhodobě přežít. Je to náročný obor, který nemusí vyhovovat všem, protože každá inovace musí zdolat nespočet překážek, aby uspěla. Nicméně, každá úspěšná adaptace inovace je nádherným úspěchem, na který budu jistě celý život vzpomínat.
Vedete také inovační laboratoř Aures Laboratories. Čím se v současné době zabýváte?
AURESLab je v současné době plně zaměřen na digitální inovace pro AURES Holdings. Cílem je zrychlit a zjednodušit služby našim zákazníkům, aby mohli v jakékoliv době u nás najít řešení, které jim nejvíce vyhovuje.
Jste nejen inovátor, ale také psycholog. Jak to jde dohromady? Pomáhá vám znalost psychologie v rámci obchodních jednání?
Moje rigorózní zkouška byla v oblasti takzvané psychologie práce a organizace. Já jsem se vždy zajímal primárně o využití psychologie v práci, a to hlavně v duchu jak stavět teamy, jak motivovat lidi, jak být dobrým a efektivním manažerem. Doufám proto, že se mi to alespoň trochu daří.
Od roku 2013 do 2015 jste přednášel na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity předmět Neuropsychologie rozhodování. Co si můžeme pod tím představit a jak se to dá aplikovat v praxi?
Máte výborný přehled (smích). Neuropsychologie je obor, který propojuje poznatky z neurověd a psychologie. Jinými slovy, hledá neurofyziologické koreláty psychologických fenoménů. V případě neuropsychologie rozhodování jde o zkoumání toho, jaká je neurofyziologie rozhodovacích procesů a co se odehrává v naší nervové soustavě a endokrinním systému, když se každý z nás rozhoduje. Relativně známou příbuznou oblastí je behaviorální ekonomie a neuromarketing.
Dostal jste se někdy do velké krize? Co vám pomohlo se z toho dostat? Co vás inspiruje?
Myslím, že do opravdu velké ne, protože každá byla řešitelná. Nicméně, ať už jsem narazil na jakékoliv těžší období, vždy mi pomohl zachovat chladnou hlavu a řešit problémy proaktivně. Jinak řečeno, sám sebe se pravidelně ptám, zda jsem spokojený se svým životem. Pokud ano, tak jdu dál. Pokud ne, tak přemýšlím, co a jak potřebuji změnit.
V roce 2015 jste několik měsíců cestoval způsobem, pro který jste vymyslel název „richhike“. Jde o spojení slov „rich“ bohatý a „hitchhike“ stopovat. Spočívá ve stopování bohatých lidí a naslouchání jejich příběhům. Jaké bohaté lidi jste stopnul? Jak se dají stopovat bohatí lidé? 
Tato oblast by vydala na celý článek. Potkal jsem desítky inspirující lidi po celém světě a určitě mě to ovlivnilo na celý život. Ať už excelovali v oblasti sportu, podnikání, nebo umění, každém z nich jsem věnoval kapitolu v knize, kterou jsem v tom roce vydal. Návod, jak je může stopovat kdokoliv, je tam popsaný na přibližně dvou set stranách, takže budu jenom rád, pokud se čtenáři rozhodnout podobnou cestu zopakovat.
Má váš styl cestování už nějaké následovníky?
Myslím, že ano. Z času na čas se na mne cestovatelé obracejí s různými dotazy, jak postupovat. Nemyslím si, že by to někdo zopakoval v 100%-ní podobě, nicméně, hodně stopařů se jistě inspirovat nechalo.
Je možné říci, že se nacházíme v nové epoše. Mění se svět a také společensko-ekonomické uspořádání společnosti. Jaká je vaše vize budoucnosti?
Já jsem byl vždy velkým optimistou a budoucnost vidím velmi pozitivně. Každá náročná situace vytváří prostor pro kreativitu, inovace a adaptaci. O současné době se jednou budou naše děti učit v učebnicích a my jim budeme vyprávět, jaké to bylo. Když si představím, že před 200 lety nikdo netušil, že dokážeme létat, před 150 lety nikdo netušil, že dokážeme telefonovat, před 100 lety nikdo netušil, co je to televize, před 50 lety byl internet utopií. Já si myslím, že tohle století nás nenechá žít bez úžasu.
Děkuji za rozhovor.
Foto: Poskytnuto Stanislavem Gálikem
Zdroj: Pavel Veselý
 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama