Bruce Springsteen není jediný. Umělci nyní prodávají svá celoživotní díla ve velkém

29.12.2021, Autor: red

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Bruce Springsteen není jediný. Umělci nyní prodávají svá celoživotní díla ve velkém

Hudební společnost Sony Music stihla ještě v roce 2021 koupit celoživotní dílo Bruce Springsteena. Jde o asi tři stovky písní a všech dvacet jeho studiových alb, včetně nejúspěšnější, patnáctinásobné platinové desky Born in the U.S.A. z roku 1984.

I toto album přispělo ke dvaceti cenám Grammy a dvěma Zlatým glóbům, které dvaasedmdesátiletý hudebník během své kariéry posbíral.
Bruce Springsteen, Paul Simon nebo Bob Dylan
Ikona amerického rocku a folku práva na svá umělecká díla zpeněžila za asi 500 milionů dolarů. Informaci o kontraktu v hodnotě v přepočtu asi 11,1 miliardy korun přinesl server BBC. Již v březnu přitom ředitel Sony Rob Stringer informoval, že společnost v předchozích šesti měsících utratila za nákup hudebního díla populárních umělců asi 1,4 miliard dolarů, mj. šlo o práva k hudbě Paula Simona. Prodej Springsteenovy tvorby zatím nebyl oficiálně potvrzen, jisté je, že hudba jednoho z nejúspěšnějších rockových interpretů všech dob bude zatím nejdražším nákupem Sony.
Rodák z New Jersey tímto obchodem vyměnil pravidelné honoráře za jednorázovou platbu, která ho zabezpečí do konce života. A není sám. Springsteen následoval další umělce, jako je zmiňovaný Paul Simon, Stevie Nicks, Neil Young, Tina Turner, Shakira, kapely The Killers, Imagine Dragons nebo Red Hot Chili Peppers. Ti všichni v poslední době prodali své katalogy. Již loni své celoživotní dílo prodal také Bob Dylan, a to společnosti Universal Music za zhruba 400 milionů dolarů.
Doba prodejů  a nákupů
Pandemie přehodnotila priority mnohých, nejenom umělců. Stejně jako v případě prodeje práv k celoživotnímu uměleckému dílu mohla některé dovést k rozhodnutí prodat rodinný majetek. Na jedné straně pandemie zvýšila poptávku po nemovitostech jako bezpečné investici, na druhé straně přinesla i nelehká rozhodnutí o prodeji realit. Náklady na údržbu a správu nemovitostí, případné pravidelné výnosy z nájmu a očekávaný růst hodnoty v budoucnu majitel prodejem vymění za jednorázový příjem. Podobně jako se může těšit umělec, že jeho hudba v rukou schopné hudební společnosti nadále žije, může se i původní majitel bez starostí a nákladů těšit z toho, že s novým majitelem čiší životem daná nemovitost.
Pro prodej nemovitostí hovoří právě vysoká poptávka, která usnadňuje hledání kupce. Solidní kupci a zodpovědní investoři v jednom majitelům dokážou zaručit, že o jejich nemovitost bude dobře postaráno. Takovým je například česká společnost PSN, která na trhu realit působí již třicet let. Dlouhodobě vytváří vlastní portfolio nemovitostí a neustále vyhlíží akviziční příležitosti. V duchu svého motta hledá domy, které by mohla probudit k životu. Investiční apetit PSN neztlumila ani pandemie. Dokladem je nákup kancelářské budovy City Empiria na Pankráci, který uskutečnila v roce 2020, v roce příchodu koronaviru.
Foto: Pixabay
Zdroje: BBC, Sony, PSN kupuje


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama